|
کدخبر: 116357

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۵/۲۵)

در این گزارش به ده خبر مهم معدن و انرژی پرداخته شده است.

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز(۹۹/۰۵/۲۵)

ورود دو پهنه جدید به مرحله اکتشاف

رئیس هیات عامل ایمیدرو از ورود پهنه کاشمر و بجستان به مرحله صدور پروانه اکتشاف تا پایان شهریور خبر داد.

آخرین جزئیات طرح مجلس درخصوص یارانه بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده می‌کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد.

برنامه آلومینیوم ایران برای افزایش تولیدات

در شرکت ایرالکو بخشی از خط ۵ راه‌اندازی شده است و برای راه‌اندازی بخش دیگری از آن نیازمند آن هستیم تا از طرف برق استان دیماند دریافت کنیم که در صورت انجام آن به ظرفیت ۱۹۰ هزار تنی تا پایان امسال خواهیم رسید. با توجه به این‌که ایرالکو تولید آلیاژی نیز دارد در صورت که بتوانیم در برنامه خرید خود قراضه و آفگرید نیز جذب کنیم تولیدات آلیاژی ما نیز افزایش می‌یابد.

اوراق سلف نفتی با عرضه نفت در بورس چه فرقی دارد؟

طبق روال هر سال اوراق سلف نفتی منتشر می شود که بر اساس برنامه ریزی های لحاظ شده قرار است یکشنبه ۲۶ مرداد عرضه شود. در واقع تفاوت این طرح با عرضه های مستمر نفت سنگین و سبک در بورس انرژی که پیش از این نیز انجام می شد، مشتری آن است.

 

گام‌های فولاد مبارکه در حوزه جهش تولید

رسالت صنعت فولاد امروز کمک به افزایش رشد اقتصادی، حفظ اشتغال و به گردش درآوردن چرخهای اقتصاد ملی است و از این منظر، دوران حساسی پیش روی این صنعت قرار دارد.

جزییاتی جدید از توزیع قیر رایگان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طرح فعلی قیر تهاتری به جای حواله قیر، برای تهیه یک میلیون تن قیر، بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی به پروژه‌های عمرانی تخصیص می‌یابد. با توجه به تغییرات اعمال‌شده، این طرح برای تصویب در شورای نگهبان نیازمند مصوبه هیأت دولت است.

 

یک پیش‌بینی از رکورد شکنی در استخراج معدنی

سیاست وزارت صمت برای امسال رشد ۳۰ درصدی استخراج مواد معدنی نسبت به سال گذشته است که تحقق این مهم به منزله رکوردشکنی در زمینه استخراج مواد معدنی پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی است.

اوپک برآورد تقاضای نفت را کاهش داد

اوپک برآورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ را کاهش داد و درباره بهبود تقاضا در سال ۲۰۲۱ به دلیل ویروس کرونا ابراز تردید کرد.

فولاد و چند خبر خوب و بد

خبر بد هفته گذشته، ادامه بلاتکلیفی وزارت صمت بود که در نتیجه عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی این وزارتخانه صورت گرفت.

صنعت پتروشیمی در شوک درمانی

خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت به کارکنان پتروشیمی‌ها و خانواده‌های آنها در کل کشور به جز ماهشهر قطع شد.

ارسال نظر