|
کدخبر: 112750

مجلس تحت تاثیر عملکرد ایمیدرو

نگاهی به عملکرد ایمیدرو طبق اظهارات و گزارشات دکتر غریب پور حکایت از مدیریت موثر ایشان دارد

معدن مجلس تحت تاثیر عملکرد ایمیدرو

ایمیدرو در راستای وظایف تعیین شده ذیلِ سیاست‌های کلان کشور بناست با راهبری بخش معدن و صنایع معدنی، ۲.۲ میلیارد دلار طرح را با مشارکت بخش خصوصی در مدار تولید قرار دهد، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با نگاهی کلان نگر در توسعه و تکمیل طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی موجب شد تا در سال ۹۸، حدود ۳.۲ میلیارد دلار طرح به بهره‌برداری برسد.

 این سازمان که از مجموعه‌های توانمند کشور است، در تمام بخش‌ها همچون زیربناها، تحقیق و پژوهش، صادرات، ارزآوری، تولید، فروش، وصول مطالبات و.... رشد داشته است و این دستاوردها در دوره ریاست دکتر غریب پور در حالی محقق شد که کشور در وضعیت تحریم‌های بی‌سابقه قرار دارد. این قبیل اقدامات و دیگر فعالیت‌های تحسین برانگیز ایمیدرو از سال گذشته تاکنون از نگاه نمایندگان مجلس هم پوشیده نمانده است.

عصر روز سه‌شنبه (۳۱ تیرماه) کمیسیون صنایع و معادن نشستی با حضور خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشت، که گزارش عملکرد ایمیدرو این کمیسیون را تحت تاثیر قرار داد.

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تحسین عملکرد ایمیدرو طی یک سال گذشته عنوان کرد: از مجلس یازدهم عمر زیادی نمی‌گذرد و فعالیت کمیسیون‌ها یک ماه است که آغاز شده است به همین خاطر دسترسی کامل به آمار و اطلاعات از تمام مجموعه‌ها برای این مجلس حاصل نشده اما نگاهی به عملکرد ایمیدرو طبق اظهارات و گزارشات دکتر غریب پور حکایت از مدیریت توانمند و موثر ایشان دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با توجه به اینکه سال جهش تولید است، مدیران اقتصادی به دنبال حرکت پرشتاب هستند و بخش معدن با مدیران قابل می‌تواند در این راستا حرکت کرده و بخش معدن را جایگزین نفت در کشور نمایند. مدیرانی همچون دکتر غریب پور که اساس کار خود را بر مبنای مقررات زدایی، تسهیل امور، واگذاری برخی اقدامات به استانها و روان‌سازی روند تولید در راستای جهش تولید گذاشته اند، می‌توانند جهش را در این سال محقق کنند. ایمیدرو برنامه‌های جدیدی برای امسال مدنظر دارد. این سازمان در حوزه بهینه‌سازی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و سنگ‌های تزئینی رویکردهای جدیدی دارد.

فیروزی در ادامه به مشکلات بر سر راه تولید اشاره کرد و افزود: آنچه در عمل مسیر تولید را سخت کرده، گاها مقررات دست و پاگیر، زمانبر بودن صدور مجوزها، عدم توجه بانک‌ها به تسهیلات دهی به تولیدکنندگان به میزان لازم و مشکلات مالیاتی و بیمه است، این موارد باید در کشور رفع شود.

وی افزود: درحال‌حاضر ایمیدرو در حوزه معدن در نوک پیکان قرار دارد و انتظار می‌رود حرکت خود را با همین قوت و انرژی وصف ناپذیر ادامه دهد، با رفع موانع تولید و ارزآوری جهش تولید در این بخش را سرعت ببخشد، البته دکتر غریب پور با عزم جدی و نگاه مثبت به پیشبرد امور قابلیت آن را دارد، چراکه براساس توضیحات ارائه شده، صنایع زیرمجموعه ایمیدرو نیز طی سال‌های اخیر رشد قابل قبولی پیدا کردند.

منبع: معدن نامه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها