|
کدخبر: 110873

تصویب ۲ طرح جدید در ایمیدرو

کمیته سرمایه‌گذاری ایمیدرو کلیات ۲ طرح جدید «فرآوری آهک پی سی سی» و «احیای مستقیم فولاد کردستان» را تصویب کرد.

معدن تصویب ۲ طرح جدید در ایمیدرو

امیر خرمی شاد، معاون برنامه‌ریزی و توانمندی ایمیدرو در نشست کمیته سرمایه‌گذاری این سازمان درباره طرح فرآوری آهک پی سی سی (PCC) گفت: این طرح به دلیل وجود ذخایر و عیار قابل توجه معادن آهک در منطقه داراب و ارزش افزوده بالای آن، قابلیت توجیه فنی اقتصادی برای اجرا دارد.

وی افزود: طرح مذکور، مشکلاتی از نظر فنی، اقتصادی و زیست محیطی ندارد و ایمیدرو آن را با راهبری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اجرا می‌کند.

تامین بودجه طرح احیای مستقیم فولاد کردستان

معاون برنامه‌ریزی و توانمندی ایمیدرو با اشاره به طرح احداث واحد احیای مستقیم در راستای تکمیل زنجیره فولاد کردستان تصریح کرد: برای استفاده بهینه از بودجه ۱۵۰ میلیون یورویی مازاد فاینانس چین برای طرح‌های فولاد استانی، ایمیدرو این طرح را اجرا و پس از راه‌اندازی، طی مراحل قانونی، به طرح فولاد کردستان واگذار می‌کند.

وی افزود: این طرح از مزیت هایی همچون تامین خوراک پایدار، امکان آسان دریافت مجوزها و سفارش تجهیزات به دلیل قرار گرفتن در مناطق محروم و غیره برخوردار است.

طرح کربنات؛ استراتژیک و مدرن

احمد زینالی، مشاور طرح فرآوری آهک پی سی سی گفت: ظرفیت پیشنهادی این طرح در قالب تولید پودر نانو کربنات کلسیم رسوبی، سالانه ۲۰ هزار تن و هزینه سرمایه‌گذاری آن حدود ۲۴۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: در صورت فعالیت کارخانه به صورت ۳ شیفته، برای ۱۴۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. با تولید این محصول به صورت نانو، بخشی از نیاز صنایع تولید کاغذ، مواد غذایی، دارو، مواد شوینده، لاستیک و غیره تامین می‌شود.

زینالی خاطرنشان کرد: طرح احداث کارخانه تولید کربنات کلسیم رسوبی (PCC) از نظر زیست محیطی به دلیل کنترل گاز co۲ در فرآیند تولید و جلوگیری از ورود به محیط، در جهان جزو صنایع سبز شناخته می‌شود و به دلیل نداشتن آلودگی‌های صنعت سیمان، گرایش به این صنعت افزایش یافته است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز این طرح در داخل قابل ساختن است. موضوع دیگر اینکه جزو صنایع استراتژیک و مدرن (به دلیل خاصیت نانویی آن) محسوب می‌شود.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر