|
کدخبر: 107177

خبر خوش ایمیدرو برای ۸۲ شهر ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در ۸۲شهرستان کم برخوردار سرمایه‌گذاری کرده است.

معدن خبر خوش ایمیدرو برای ۸۲ شهر ایران

خداداد غریب پور که به مناسبت روز صنعت و معدن سخن می‌گفت، با بیان اینکه این سازمان نگاه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار و محروم کشورمان دارد، تصریح کرد: ایمیدرو به عنوان تنها نهاد توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی کشور، تاکنون از ۱۰۸ شهرستان کم برخوردار و کمتر توسعه یافته، در ۸۲ شهرستان اقدام به سرمایه‌گذاری در قالب دو استراتژی کلان " توسعه و توانمندسازی" کرده است.

به گفته وی، از آمار فوق در ۴۸ شهرستان سرمایه‌گذاری توسعه‌ای و زیرساختی انجام شده که با احتساب انجام فعالیت‌های اکتشافی در ۴۱ ناحیه کمتر توسعه یافته، در مجموع ۸۲ درصد شهرستان تحت فعالیت‌های ایمیدرو و شرکت‌های تابعه قرار گرفته‌اند.

غریب پور همچنین به اقدامات جدید ایمیدرو اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال‌های اخیر با تعریف و اجرای پروژه‌ای اکتشافی، مناطق جدیدی از کشور را تحت فعالیت‌های "توسعه‌ای و توانمندسازی"‌قرار داده است. بخش توسعه‌ای مربوط به سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌سازی در تولید، اشتغال و با هدف توسعه صادرات است و بخش توانمندسازی حوزه‌های "اکتشافات"، "زیرساخت"، "آموزش، پژوهش و فناوری"، "بهداشت، ‌ایمنی، محیط‌زیست و انرژی" و همچنین "توسعه مناطق ویژه اقتصادی" از جمله خلیج‌فارس، لامرد، ‌پارسیان و کاشان را دربرگرفته است.

سرمایه‌گذاری در نقاط مرزی با برنامه جدید "اکتشاف"

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهارکرد: یکی از اقدامات سال‌های اخیر ایمیدرو، سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف نقاط مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و نیز استان هایی همچون کردستان، هرمزگان و... به عنوان نقاط کم برخوردار کشورمان بوده است. از دیگر سو "طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک" نیز عمدتا در نقاط کم برخوردار متمرکز شده است. استان هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد، سه استان ناحیه خراسان، هرمزگان، آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان تحت از جمله مناطقی هستند که در طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک قرار گرفته‌اند.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها