|
کدخبر: 106952

مزیت زنجیره فولاد برای کشور

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: برای تحقق ظرفیت افق ۱۴۰۴، سالانه به ۱۶۰میلیون تن سنگ‌آهن نیاز داریم. یعنی از ۱۴۰۴برای تولید ۵۵میلیون تن، ۱۶۰میلیون تن سالانه سنگ‌آهن نیاز داریم.

معدن مزیت زنجیره فولاد برای کشور

داریوش اسماعیلی معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: جهت‌گیری وزارت صمت دنبال کردن بحث اکتشاف و مقرون‌به‌صرفه خریدن سنگ‌آهن از سوی واحدهای فولادی است.

وی با اشاره به این که سال گذشته ۹۰ میلیون تن تولید سنگ‌آهن داشتیم که فقط ۶ میلیون تن در نیمه اول صادر شد. ادامه داد: در امسال که بیش از ۳ ماه گذشته است، تنها ۶۰۰ هزار تن صادرات داشته‌ایم که دو سوم آن سنگ‌های هماتیتی بوده است

اسماعیلی

باید به ذوب آهن کمک شود

اسماعیلی افزود: وزارت صمت و معاونت معدنی معتقد هستند که باید به ذوب آهن کمک شود ولی دولت تا چه زمانی مالک معادن سنگ آهن است و تا چه زمانی می‌تواند سنگ آهن مورد نیاز این شرکت را تامین کند.

همچنین عسگرزاده دبیر انجمن سنگ آهن در این برنامه گفت: متاسفانه شرکت ذوب آهن سنگ‌آهن را به قیمت از معادن خرید نمی‌کندو به معادن بدهکار است. سنگ بیشتر معادن برای ذوب آهن کارآمد نیست و درحال‌حاضر این سنگ‌ها صادر می‌شود.

صالحی معاون خرید ذوب آهن نیز گفت: سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن ۵۸ درصد به بالا است.همچنین ذوب آهن تا به امروز به هیچ معدنی بدهکار نیست.

کنسانتره قیمت‌گذاری در کشور ۱۶.۵ درصد شمش فخوز است

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد با اشاره به این که اگر تولیدکنندگان شمش بخواهند منافع پایداری داشته باشند، باید کمک کنند تا سرمایه‌گذاری در معادن افزایش پیدا کند گفت: کنسانتره قیمت‌گذاری در کشور ۱۶.۵ درصد شمش فخوز است درحالی‌که قیمت جهانی آن بیش از ۲۴ درصد است. صالحی: اگر قیمت‌ها قرار است جهانی باشد، باید دید آیا زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل جهانی محاسبه می‌شود؟

عسگرزاده دبیر انجمن سنگ آهن گفت: شکاف قیمتی به‌شدت بالاست، اگر قیمت فولاد برابر فوب خلیج‌فارس باشد، سنگ آهن را با ده درصد پایین‌تر به تولیدکننده داخلی خواهیم فروخت.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها