|
کدخبر: 100340 مسعود رمضانی

در گفت‌وگوی اختصاصی گسترش‌نیوز با دبیرکل سندیکای صنایع آلومینیوم مطرح شد؛

ایجاد ارزش افزوده در صنعت آلومینیوم با سیاست‌گذاری درست

حقیقی گفت:‌ در صورتی که تصمیم بر افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم داشته باشیم نیاز است تا فازهای بعدی سالکو نیز ساخته شود که در این صورت می‌توانیم در نزدیک شدن به میزان تولید هدف‌گذاری شده در افق ۱۴۰۴ خوشبین باشیم.

معدن ایجاد ارزش افزوده در صنعت آلومینیوم با سیاست‌گذاری درست

ایران دارای ظرفیت‌های خوبی در صنایع‌ پایین‌دستی آلومینیوم است از این رو نیاز است تا با حرکت به سمت محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر نسبت به جلوگیری از خام فروشی شمش آلومینیوم اقدام کرد. در همین ارتباط گفت‌وگویی با آریا صادق نیت حقیقی عضو هیات مدیره و دبیرکل سندیکای صنایع آلومینیوم ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:

آریا-صادق-نیت-حقیقی

راه‌اندازی فازهای دیگر سالکو و هدف‌گذاری در ۱۴۰۴

حقیقی در ارتباط با راه‌‌اندازی سالکو و رسیدن به افق یک و نیم میلیون تن در افق ۱۴۰۴ گفت: با توجه به ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی سالکو در فاز اول ‌راه‌اندازی آن، ظرفیت تولید شمش آلومینیوم ما به نصف میزان هدف‌گذاری شده خواهد رسید. در صورتی که تصمیم بر افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم داشته باشیم نیاز است تا فازهای بعدی سالکو نیز ساخته شود که در این صورت می‌توانیم در نزدیک شدن به میزان تولید هدف‌گذاری شده در افق ۱۴۰۴ خوشبین باشیم.

ظرفیت کامل در صنایع پایین‌دستی آلومینیوم

دبیر سندیکای آلومینیوم گفت: ظرفیت‌های تولید آلومینیوم در صنایع پایین‌دستی به طور کامل ایجاد شده است به طوری که توانایی تولید فویل تا ضخامت ۷ میکرون در کشور وجود دارد. همچنین تمامی نیازهای ما در بسته‌بندی با روکش آلومینیومی از جمله سس‌های یک‌بار مصرف، قرص و کپسول و داروها و ضخامت‌های بالاتری چون درب ماست و پنیر و کره در داخل کشور تولید می‌شود و تنها ورقی که در داخل کشور تولید نداریم تولید ورق کنستاک است که از آن در ساخت قوطی‌های نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود و می‌توان برای تولید آن در داخل کشور ظرفیت‌سازی کرد.

تکمیل چرخه آلومینیوم با سیاست‌گذاری دولت

حقیقی در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد ارزش افزوده در بخش آلومینوم در کشور گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده و همچنین توانمندی‌ها در صنایع پایین‌دستی دولت می‌بایست با اجرای سیاست‌ها به منظور تکمیل چرخه و محصول نهایی و همچنین رقابتی‌کردن قیمت‌ها اقدام کند.

وی در ارتباط با تولید آلومینیوم و مصرف انرژی گفت: مزیت انرژی در کشور بهانه‌ای برای تولید آلومینوم به شمار می‌رود. کشورهای حوزه‌ خلیج‌فارس به دلیل منابع فراوان نفت و گاز و کشورهای کانادا و امریکا که انرژی آبی (هیدرو پاور) در اختیار دارند اقدام به تولید شمش آلومینیوم می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها