|
کدخبر: 154361

سفر به جزایر هرمزگان مشروط شد + فیلم

بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، مسافران و گردشگرانی که از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس قصد سفر به جزایر قشم و هرمز را دارند، حتما قبل از سفر باید تست کرونا بدهند و در صورت منفی بودن جواب آزمایش می‌توانند به این جزایر سفر کنند.

فیلم

 البته ماجرا به همین جا ختم نشد و سودجویان اوضاع و احوال کرونایی مدعی شدند که در این بنادر پول تست گرفته می‌شود اما آزمایشی انجام نمی‌شود که خبرنگار ما پیگیر واقعیت ماجرا شد.

طرح انجام تست کرونا از گردشگران و مسافران، از ۱۸ بهمن در اسکله شهید حقانی بندرعباس در حال اجرا است و به همین منظور تیمی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به منظور گرفتن تست کرونا از گردشگران و مسافران در این بندر مستقر شده است.

هزینه انجام تست کرونا بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که مسافران و گردشگران باید این هزینه را بپردازند.

تا اینجای کار مشکلی نبود پس به میان مسافرانی که در صف بودند رفتیم مشاهدات نشان می‌داد که هر کدام از مسافران که نوبتش می‌رسد آماده انجام تست می‌شد و در نهایت پول تست را هم پرداخت می‌کرد همصحبتی با این مسافران هم گویایی این موضوع بود که تست انجام می‌شود و بدون تست کسی اجازه رفتن به سمت جزایر را ندارد.

به گفته فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در صورت مثبت شدن نتیجه تست، بیمار و همراهانش باید به شهر مبدا خود بازگردند و یا فرد بیمار با پرداخت هزینه شخصی (روزانه ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر) در قرنطینه اجباری بماند.

محمد احمدزاده، مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس نیز با اشاره به اعتبار ۷۲ ساعته نتیجه تست‌های کرونا، گفت: شهروندان ساکن جزیره قشم و هرمز و افرادی که کار ضروری دارند، بدون انجام تست کرونا مجاز به سفر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها