|
کدخبر: 319199

نقل و انتقالات / بارسلونا / لالیگا

معرفی جانشینان احتمالی ژاوی در بارسلونا

اولین لیست نامزدهایی که می‌توانند جانشین ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا باشند منتشر شده است.

فوتبال معرفی جانشینان احتمالی ژاوی در بارسلونا

بحث‌های زیادی درباره جانشین احتمالی ژاوی هرناندس آغاز شده است. ژاوی که تا سال ۲۰۲۵ با یک سال اختیاری دیگر قرارداد دارد، اعلام کرده که قصد دارد در پایان فصل از بارسلونا جدا شود و فرصت کافی برای خوان لاپورتا و مدیریت ورزشی بارسا به رهبری دکو فراهم است تا جانشینی برای او پیدا کنند. به گفته فرناندو پولو و سرجی سول از موندو دپورتیوو، فعال شدن طرح جانشینی اکنون ضروری است. اگرچه منابع باشگاه تایید می‌کنند که هنوز اقدامات مشخصی انجام نشده، اما لاپورتا تصمیم ژاوی را پذیرفته و درها برای مذاکره با مربیان دیگر باز است. چندین نام برای پست مربیگری در نظر گرفته شده، برخی از نام‌ها در حد پیشنهاد هستند، در حالی که برخی دیگر عملکرد قابل تحسینی از خود نشان داده‌اند و نامزدهای مناسبی برای پر کردن جایگاه مربی بارسا هستند.

فوتبال آلمان جذابیت خاصی برای خوان لاپورتا دارد. در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۱، زمانی که رونالد کومان در راس کار بود، لاپورتا آشکارا چهره‌هایی مانند یولیان ناگلزمن، مربی فعلی آلمان که در مارس ۲۰۲۳ از بایرن برکنار شد، را تحسین کرد و حتی رالف رانگنیک را به عنوان مدیر ورزشی در نظر گرفت. نکته قابل توجه دیگر تماس لاپورتا با هانسی فلیک در زمان کومان بود تا او را به عنوان جانشین به بارسا بیاورد، درست قبل از اینکه فلیک در ماه می ۲۰۲۱ سرمربی آلمان شود. فلیک متعاقباً در سپتامبر گذشته پس از اینکه آلمان نتوانست به یک‌هشتم نهایی جام جهانی صعود کند، اخراج شد. فلیک به موفقیت قابل توجهی در بایرن دست یافت و در سال ۲۰۲۰ در کنار لواندوفسکی سه‌گانه را به دست آورد. او در حال حاضر بیکار است و نشریه بیلد او را به انتقال احتمالی به بارسا مرتبط کرده است.

یورگن کلوپ یکی دیگر از مربیان آلمانی است که لاپورتا به شدت او را تحسین می‌کند. کلوپ روز جمعه با اعلام جدایی از لیورپول پس از ۹ سال حضور چشمگیر، خبرساز شد. کلوپ چهره مورد علاقه بسیاری از باشگاه‌ها است، و در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد یک سال استراحت کند و تصمیم گرفته هرگز مربی تیم انگلیسی دیگری نشود. لاپورتا و دکو برای راضی کردن او باید حسابی برنامه‌ریزی کنند اما در حال حاضر احتمال کمی برای این انتقال وجود دارد.

ایمانول آلگاسیل به عنوان یک چهره برجسته ظاهر می‌شود. او تا سال ۲۰۲۵ با رئال سوسیداد قرارداد دارد، و لاپورتا کار آلگاسیل را در ماه نوامبر طی رویداد مارکا تحسین کرد. علاقه آلگاسیل به سبک فوتبال فریبنده و استفاده درست از استعدادهای نوظهور از سیستم جوانان باشگاه، به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های او در نظر گرفته می‌شود.

دکو در حالی که ذاتا DNA بارسا را ندارد، تأثیر قابل توجهی در این تیم خواهد داشت. از حلقه درونی او تیاگو موتا، همراه و هم‌تیمی‌سابقش در بارسا (۲۰۰۷-۲۰۰۴) ظاهر می‌شود. موتا پس از بازنشستگی از پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۸، کنترل تیم جوانان باشگاه پاریسی را به عهده گرفت و سپس دوران مربیگری خود را در سری آ با جنوا، اسپزیا و بولونیا پیش برد. او از سپتامبر ۲۰۲۲ یک چهره برجسته در ایتالیا بوده و فوتبال چشمگیری به نمایش گذاشته. قرار است قرارداد موتا در ژوئن آینده به پایان برسد.

یکی دیگر از بازیکنان سابق لاماسیا که با فوتبال تهاجمی و مدرن هماهنگ است، میکل آرتتا است. با این حال، قرارداد او با آرسنال تا سال ۲۰۲۵ ادامه دارد که اتفاقاً همزمان با پایان قرارداد گواردیولا در سیتی است. آرتتا از سال ۲۰۱۶ تا دسامبر ۲۰۱۹ به عنوان دستیار گواردیولا خدمت کرد و از آن زمان احیای توپچی‌ها را بر عهده گرفت و در عین حال بازگشت آنها به لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کرد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها