|
کدخبر: 316369

نقل و انتقالات / پرسپولیس/ لیگ برتر

ستاره پرسپولیس در آستانه رکوردشکنی تاریخی!

گولسیانی با دبل مقابل شمس آذر قزوین خود را به رده دوم برترین گلزنان خارجی پرسپولیس در طول تاریخ رساند.

فوتبال ستاره پرسپولیس در آستانه رکوردشکنی تاریخی!

گولسیانی برای دومین فصل متوالی در پرسپولیس بازی می‌کند. او که پست تخصصی‌اش دفاع مرکزی است در دو فصل اخیر آمار گل زنی فوق العاده‌ای را ثبت کرده است. هر وقت تیم به گلزنی او نیاز داشت، این مدافع گرجستانی در خط حمله بازی کرد و گلزنی‌هایش با ضربه سر و پنالتی سبب شده او حالا به رکوردی فوق‌العاده دست پیدا کند.

در طول سالیان طولانی مهاجمان خارجی بسیاری به پرسپولیس آمدند که اغلب آنها نتوانستند موفقیت خاصی به دست بیاورند و خیلی زود با آماری نامطلوب اردوگاه سرخ را ترک کردند اما حالا گولسیانی گرجستانی در جایگاهی قرار گرفته که بسیاری از مهاجمان خارجی پرسپولیس نتوانستند به آن برسند.

برترین گلزن خارجی پرسپولیس آلن ویتل، مهاجم انگلیسی بود. او که جزو بهترین خارجی های تاریخ فوتبال ایران و محسوب می‌شود سال‌هاست عنوان برترین گلزن خارجی پرسپولیس را با ۱۶ گل در اختیار دارد. حالا با دو گلی که گئورگی در هفته چهاردهم به ثمر رساند، او در رده دوم این جدول جای گرفت.

این مدافع گلزن فرصت دارد تا آخر فصل به رتبه نخست برسد. گوسیانی طی ۵۰ مسابقه این تعداد گل را ثبت کرده است. گادوین منشا نیز در ۶۲ بازی ۱۴ گل برای پرسپولیس زده بود. اما منشا هیچگاه نتوانست در حد یک آقای گل با پیراهن پرسپولیس ظاهر بشود.

گلزنان-خارجی-پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس به همین مناسبت یک طرح گرافیکی از برترین گلزنان خارجی پرسپولیس منتشر کرد. در بین ۱۰ گلزن برتر خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس، بشار رسن که هافبک تهاجمی بود از همه تعداد بازی بیشتری دارد. او در ۱۰۴ بازی پنج بار گل زد که دو تای آنها مقابل استقلال بود.

هوار محمد و یورگن لوکادیا شش گله هستند اما نکته مهم اینکه لوکادیا تنها ۹ بازی برای پرسپولیس انجام داد و پیش از پایان نیم فصل پرسپولیس را ترک کرد.

جری بنگستون نیز که سابقه گلزنی در دربی را دارد هفت گل به ثمر رساند. در رده ششم اشپیتیم آرفی قرار دارد که در ۳۲ بازی ۹ گل زده بود. ایمون زائد که با هت‌تریکش مقابل استقلال به اوج محبوبیت رسید شماره ۱۲ پرسپولیس را میپوشید و در ۲۱ بازی ۱۲ گل برای این تیم به ثمر رساند. ابراهیم توره نیز با ۱۳ گل در رتبه چهارم این لیست قرار دارد.

به این ترتیب گولسیانی حالا با انگیزه تبدیل شدن به برترین گلزن خارجی پرسپولیس فصل را ادامه خواهد داد.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها