|
کدخبر: 306243

حمله این ملی پوش به رکورد دایی و نکونام

احسان حاجی‌صفی در قامت کاپیتان تیم ملی توانست در مصاف با قرقیزستان از ۱۲۷ بازی با پیراهن تیم ملی گذر کند.

فوتبال حمله این ملی پوش به رکورد دایی و نکونام

سال ۱۳۸۶ و درست زمانی که احسان حاجی‌صفی تنها ۱۸ سال داشت، برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شد؛ بازیکنی که در آن مقطع در ترکیب سپاهان می‌درخشید و عملکرد کم‌نظیری را ارائه می‌داد.

از آن سال تا امروز که حدود ۱۶ سال می‌گذرد، احسان یکی از بازیکنان ثابت اردوهای ملی بوده و در قریب به اتفاق تورنمنت‌ها هم در ترکیب اصلی حضور داشته. او تجربه بازی در سه جام جهانی و سه جام ملت‌های آسیا را دارد و از حیث تعداد بازی ملی هم نزدیک به رکورد جواد نکونام و علی دایی است.

در تورنمنت کافا بود که احسان حاجی‌صفی در قامت کاپیتان تیم ملی توانست در مصاف با قرقیزستان از ۱۲۷ بازی با پیراهن تیم ملی گذر کند. حاجی‌صفی در مصاف با بلغارستان هم یک بار دیگر مورد توجه امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و در روزهایی که با آمادگی قابل توجهی به کار خود در ترکیب تیم ملی و همینطور آاک آتن ادامه می‌دهد، بازی شماره ۱۳۰ خود را تجربه کرد.

حاجی‌صفی یکی از بازیکنان مورد توجه امیر قلعه‌نویی پس از حضور روی نیمکت تیم ملی بوده و در ۶ مسابقه‌ای که این مربی هدایت تیم ملی را عهده‌دار بوده، فقط در مصاف با قرقیزستان در ترکیب اصلی قرار نداشته که آن هم به دلیل استراحت بوده تا آماده مصاف با ازبکستان در فینال تورنمنت کافا شود.

به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی تصمیم نهایی خود را برای پست مدافع چپ گرفته و او در جام ملت‌های آسیا بازیکن ثابت تیم ملی در این پست خواهد بود. اگرچه شاید در مصاف تدارکاتی با آنگولا به دلیل حفاظت از حاجی‌صفی بار دیگر او را در ترکیب اصلی قرار ندهد، اما احسان با توجه به تصمیمات فعلی، مرد اول تیم ملی در پست دفاع چپ به شمار می‎رود.  

حاجی‌صفی در دوران کی‌روش از پست دفاع چپ به میانه میدان منتقل شد اما امیر قلعه‌نویی قصد دارد از او در همان پست قدیمی استفاده کند که با درخشش در سپاهان به اهالی فوتبال معرفی شد و حالا در ۳۳ سالگی در فوتبال یونان روزهای موفقی را سپری می‌کند.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها