|
کدخبر: 299680

ماموریت خطیر برای حفظ یک ستاره

رفتن کوین یامگا ضربه مهلکی بر پیکر باشگاه استقلال خواهد بود و مسئولان جدید باید به سرعت در راستای پرداخت بدهی‌های مالی این بازیکن اقدام کنند تا او طبق توافقاتی که با باشگاه استقلال داشته، نتواند یکطرفه قراردادش را فسخ و از این باشگاه برود.

فوتبال ماموریت خطیر برای حفظ یک ستاره

یامگا جزو اولین بازیکنانی بود که در دور جدید تمرینات استقلال حاضر شد تا به همه نشان دهد از حرفه‌ای‌گری کافی برای ادامه فعالیت در این باشگاه برخوردار است و با وجود اینکه مطالباتش در زمان مقرر پرداخت نشده اما در تمرینات شرکت می‌کند تا بابت غیبت خود آسیبی به باشگاه وارد نیاید.

یامگا از زمان حضورش در استقلال همواره انضباط کاری را در این باشگاه رعایت کرده است. او زمانی که در ترکیب بود، بهترین عملکرد ممکن را از خود به جا گذاشت و حالا هم که برای دیدار با خانواده‌اش به فرانسه رفته، در زمان تعیین شده به ایران بازگشت و حتی اجازه نداد آب در دل هواداران این باشگاه بابت قطع همکاری احتمالی‌اش تکان بخورد.

او همین حالا در شرایطی با استقلال تمرین می‌کند که بخشی از مطالباتش را دریافت نکرده، حال اگر به یاد بیاورید که بازیکنان خارجی سابق استقلال در شرایط مشابه چه داستان‌هایی را برای این باشگاه به وجود می‌آوردند، به رفتار متواضعانه یامگا پی می‌برید.

ستاره کلیدی آبی‌ها رفتنی شد؟

بی هیچ تعارفی می‌توان یامگا را در ردیف بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال از لحاظ عملکرد فنی و اخلاقی قرار داد و از دست دادن این بازیکن که قابلیت بازی در تمام پست‌های جناح راست را دارد و حتی می‌تواند در نوک پیکان هجومی تیمش بازی کند، خطایی بزرگ محسوب می‌شود.

یامگا نه فقط با مجموعه کنونی زمان قابل توجهی است که همکاری دارد و با ویژگی‌های فنی هم‌تیمی‌هایش به خوبی آشنا است بلکه با مهرداد محمدی، مهاجم تازه‌وارد استقلال نیز در پرتغال هم‌تیمی بوده و به خوبی با خصوصیات این بازیکن نیز آشنایی دارد.

یامگا و محمدی در تیم دپورتیوو آوس با یکدیگر هم‌تیمی بودند و حتی سابقه بازی در کنار هم را دارند و از این حیث ماندن یامگا در ترکیب استقلال می‌تواند به هماهنگی بیشتر در خط حمله استقلال بینجامد. شاید به دلیل همین سوابق است که نکونام هم قصد دارد از یامگا به عنوان یکی از بازیکنان هجومی در کنار محمدی استفاده کند تا از ظرفیت‌های گلزنی این دو بازیکن در لیگ بیست و سوم نهایت بهره را ببرد.حال تصور کنید به دلیل پرداخت نشدن مطالبات یامگا، استقلال چنین بازیکنی را که حتی با یکی از خریدهای مهمش هم‌تیمی بوده، از دست بدهد و آنگاه چه مشکلاتی در این تیم ایجاد خواهد شد.

یامگا مأموریت بزرگ خطیر

با توجه به تهدیدهایی که از جانب یامگا استقلال را در بر گرفته باید از مدیران جدید باشگاه استقلال توقع داشت به سرعت در راستای پرداخت بدهی این بازیکن اقدام کنند تا او بر اساس توافقاتی که داشته مجاز به جدایی از این تیم نشود. برای یامگا پیدا کردن تیم در همین باشگاه‌های حاشیه خلیج فارس کم نیست. ضمن اینکه اگر یامگا بخواهد یکی از تیم‌های مدعی ایرانی را برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود انتخاب کند، به راحتی این انتقال را به سود خود انجام خواهد داد.

به همین دلیل مدیران استقلال باید موضوع یامگا را جدی بگیرند و در اولویت‌های کاری خود قرار دهند تا این بازیکن از چنگ استقلال نپرد و همچنان بتواند در ترکیب آبی‌ها به میدان برود. البته حفظ یامگا و پرداخت مطالباتش در اولویت کاری مدیران جدید قرار دارد و بعید است به سادگی اجازه جدایی به این بازیکن داده شود و به طور قطع مسئول جدید استقلال اقداماتی انجام خواهد داد.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها