|
کدخبر: 296827

۳ گزینه جذاب برای جانشینی ساپینتو

در میان تصمیم‌گیران باشگاه استقلال نیز موضوع بازگرداندن مجیدی مطرح شده که موافقان و مخالفانی دارد.

فوتبال ۳ گزینه جذاب برای جانشینی ساپینتو

سرمربی جدید استقلال چه زمان معرفی می‌شود؟ قرار بود پنجشنبه‌ای که گذشت نام سرمربی جدید آبی‌ها رسانه‌ای شود اما انتخاب جانشین ساپینتو بازهم به درازا افتاد و حالا حجت کریمی، سرپرست موقت باشگاه استقلال که ظاهراً مسئولیت این تصمیم بزرگ را به عهده خواهد داشت، اعلام کرده ظرف یکی، دو روز آتی سرمربی جدید معرفی می‌شود.

اما سرمربی استقلال چه کسی می‌تواند باشد؟ آیا با قوانین جدیدی که از سوی فدراسیون فوتبال گذاشته شده، انتخاب سرمربی خارجی ممکن خواهد بود؟ اعلام شده باشگاه‌ها حق پرداخت دستمزد ارزی را به مربیان خارجی ندارند و تنها مربیانی که با دریافت دستمزد ریالی موافقت کنند، مجاز به عقد قرارداد با باشگاه‌ها خواهند بود.

در چنین شرایطی باشگاه استقلال به احتمال زیاد روی گزینه‌های داخلی تمرکز خواهد کرد و همچنان این موضوع پیگیری خواهد شد. با توجه به اینکه زمان مناسب برای انتخاب سرمربی جدید در استقلال وجود ندارد، هیچ دلیلی برعجله و شتاب نیست و مسئولان باشگاه استقلال می‌توانند با تحقیقات کامل و روی صبر و حوصله و البته آنالیز دقیق و رسیدن به پاسخ این سؤال که در شرایط فعلی کدام گزینه به سود استقلال است، وارد مذاکره با بهترین گزینه شوند.

مجیدی-و-نکونام

در میان گزینه‌های ایرانی نام جواد نکونام مطرح است. درباره این گزینه اما گفته شده چون برخی رابطان در باشگاه استقلال از او خواسته‌اند با آقای x تماس و رخصت بگیرد، از این کار امتناع کرده-که البته کار درستی هم هست و از بین گزینه‌ها خارج شده است. حال اگر تغییراتی در باشگاه استقلال رخ دهد و برخی از این باشگاه بروند، احتمال اینکه جذب نکونام جدی شود، وجود دارد اما تا کنون چنین نشده است.

دیگر گزینه‌ای که نامش مطرح می‌شود، علیرضا منصوریان است. منصوریان اما دوران موفقی را در لیگ برتر سپری نکرده است. او بعد از یک دوره موفقیت نسبی با باشگاه نفت تهران که البته یکی از بهترین نسل‌های فوتبالی در ایران را در اختیار داشت، به استقلال آمد که برآیند حضورش در این باشگاه منتهی به موفقیت نبود و آبی‌ها شکست‌های عجیبی را تجربه کردند. تنها خاطره شیرین استقلال با منصوریان پیروزی در دربی مقابل برانکو بود و دیگر از سرمربیگری منصوریان در استقلال نقطه روشنی باقی نیست.

درواقع منصوریان را باید دم دستی‌ترین گزینه برای ورود به دایره مربیگری استقلال دانست و او از کمترین شایستگی در میان گزینه‌های مطرح برای سرمربیگری در استقلال برخوردار است و بعید هم هست که با وجود مطرح شدن نام او از سوی برخی افراد که با باشگاه استقلال ارتباط دارند، درنهایت به این عنوان مهم دست یابد.

در این میان اما نام فرهاد مجیدی هم مطرح است که در بین گزینه‌های مطرح شده در استقلال از شایستگی بیشتری برخوردار است. مجیدی استقلال را با قهرمانی ترک کرده و هنوز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. با اینکه او در باشگاه الاتحاد کلباء نتایج آنچنان موفقی به دست نیاورده و ۱۱ باخت درکارنامه او به ثبت رسیده اما به هرحال شرایط فوتبال امارات و مربیگری در باشگاه الاتحاد کلباء با مربیگری در استقلال بسیار متفاوت است و مجیدی قابلیت کسب موفقیت دوباره در استقلال را دارد و اگر مدیران باشگاه استقلال بتوانند رضایت باشگاه الاتحاد کلباء را به دست آورند، می‌توانند با این مربی به توافق برسند و فرهاد بعد از یک فصل دوری دوباره به استقلال بازگردد.

اینکه مدیران استقلال فن مذاکره با باشگاه الاتحاد کلباء را بلد باشند یا خیر مشخص نیست اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی مجیدی بتواند به استقلال کمک کند و درحالی که هم نکونام و هم منصوریان درمیان گزینه‌های ایرانی قرار دارند، او با شایستگی بیشتر بتواند استقلال را به سمت موفقیت سوق دهد. هرچند که مطرح شدن نام مجیدی ممکن است حاشیه‌هایی به همراه داشته باشد اما به هرحال در میان تصمیم‌گیران باشگاه استقلال نیز موضوع بازگرداندن مجیدی مطرح شده که موافقان و مخالفانی دارد و باید دید ظرف روزهای آتی چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد و آیا باشگاه استقلال می‌تواند از پس این معمای پیچیده برآید یا خیر؟!

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها