|
کدخبر: 292614

ستاره پرسپولیسی در آستانه جدایی

قرارداد محمد عباس‌زاده با تراکتور تمام است اما فعلا جزو گزینه‌های تمدید نیست، هرچند خودش می‌خواهد تمدید کند.

فوتبال ستاره پرسپولیسی در آستانه جدایی

از بازی تراکتور مقابل پیکان ۴۰هزار هوادار استقبال کرد که با توجه به همزمانی این بازی با دربی در نوع خود جالب است. این نشان می‌دهد تراکتور فعلا روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. این را از کنایه اخیر باشگاه تراکتور در صفحات مجازی با این جمله که «دربی!؟ نه، مرسی. تراکتور بازی داره» می‌توان کاملا حس کرد.

هر چقدر با آمدن خمس به تیم تراکتور روند صعودی این تیم در جدول قابل مشاهده بود، بر حواشی این تیم نیز افزوده شد. تراکتوری‌ها در بهترین شرایط ممکن در جایگاه چهارم قرار گرفتند و هرچند خوب گل زدند اما آمار گل‌های خورده‌شان خوب نیست. این را می‌توان از خط حمله آتشین و مدعی آقای گلی تیم تراکتور کاملا فهمید.

تراکتوری‌ها با رضا اسدی ۱۱ گله و محمد عباس‌زاده ۱۰ گله پیشتاز جدول گل‌زنان هستند و هرچند این آمار برای آقای گلی در لیگ آن هم تا هفته بیست‌وهفتم آمار دلچسبی نیست اما در سیطره تراکتوری‌ها است. به همین دلیل است که می‌توانیم بگوییم امسال با خمس یکی از بهترین تیم‌های تاریخ تراکتور را می‌بینیم و چه‌بسا اگر او از ابتدای فصل به این تیم آمده بود حالا در جمع مدعیان قهرمانی با استقلال و پرسپولیس و سپاهان رقابت می‌کردند.

 باشگاه پشت خمس

با همه این حرف‌ها تراکتور هرچه به لحاظ فنی رشد کرد، بر حواشی آن‌ها نیز افزوده شد. خمس با رفتاری دیکتاتورگونه و غیرقابل پیش‌بینی نوعی خودرایی ظریف در خود نهفته دارد که هرچند از سوی بازیکنان گاه مورد انتقاد است اما از سوی باشگاه تراکتور به‌شدت حمایت می‌شود. همین چند وقت پیش بود که او با آلوس درگیر شده بود و این بازیکن که اتفاقا بهترین پاسور لیگ هم هست تلاش کرد با اتکا به محبوبیتش در بین هواداران از او چهره‌ای منفی بسازد اما این بزرگ‌ترین اشتباه او بود؛ چراکه با آمدن خمس به تیم تراکتور این تیم آن‌قدر شرایط خوبی پیدا کرده که هواداران این تیم او را بسیار دوست دارند و باید باور کنیم هیچ‌کس برای پرشورها فعلا از او محبوب‌تر نیست.

این مربی اسپانیایی ابتدا به لحاظ فنی تغییر ایجاد کرد و بعد در راستای این تغییرات نتیجه گرفت و حالا کار به جایی رسیده که هر تصمیمی می‌گیرد به بهترین شکل به نفع تراکتور جواب می‌دهد. در صحبت اخیری که با یکی از اصلی‌ترین مسئولان این باشگاه تبریزی داشتیم به ما اطمینان داد که به‌خوبی از رفتار و کردار خمس خبر دارند و به خوبی می‌داند که او تاب و تحمل هیچ اظهارنظر منفی را ندارد و با این حال ترجیح می‌دهند از او حمایت کنند.

مادامی که خمس تصمیم می‌گیرد

در آخرین کنفرانس خبری خمس بعد از بازی با پیکان، وقتی خبرنگاری در مورد بازیکنان، خصوصا عباس‌زاده از این مربی پرسید با پاسخ تند و تیزِ «مادامی که من سرمربی هستم در این رابطه تصمیم خواهم گرفت» مواجه شد. این پاسخ وقتی جالب می‌شود که این مربی قبل از دربی هم درمورد این بازیکن گفته بود: اگر رقابت عباس‌زاده و اسدی برای آقای گلی بخواهد به تیم لطمه بزند هر دو را بیرون می‌گذارم.

این اظهارات خمس عباس‌زاده را هم که به‌شدت از نیمکت‌نشینی ناراضی است مجبور به واکنش کرد تا جایی که مهاجم پابه‌سن‌گذاشته تراکتوری‌ها استوری با این مضمون که «حقو ولش ادب فداش، ما تو باغی هستیم که باغبونش عاشقمون نیست!» گذاشت.

همین موضوع ما را بر آن داشت تا با هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور در این مورد صحبت کنیم. او اما حرف خاصی برای گفتن نداشت و مدعی شد این مربی است که ترکیب تیمش را انتخاب می‌کند و در ازای آن پاسخ‌گوست. از طرفی مدعی شد همه این صحبت‌ها و استوری‌ها را دیده اما چون نیاز به واکنش ندارد حرفی نمی‌زند.

درواقع نصیرزاده هوشنمدانه پاسخ داد. هر واکنشی از سوی او می‌توانست عباس‌زاده را جری‌تر کند. ضمن این‌که خمس اعتماد کامل باشگاه را می‌خواهد و اگر باشگاه از بازیکن حمایت کند، او این جسارت را دارد که روبه‌روی باشگاه بایستد. از طرفی در جریان اختلاف این مربی و آلوس نیز قبل از این‌که قرار باشد اختلافی به وجود بیاید این باشگاه تراکتور بود که به موقع وارد شد و به سرعت همه چیز را ختم به خیر کرد. از این‌رو عباس‌زاده خود می‌داند توان مقابله با خمس را ندارد، پس ناچار به اطاعت از او است مخصوصا حالا که در خفا تذکر ‌ریزی هم از سوی باشگاه دریافت کرده است.

عباس‌زاده فدای فوتبال مدرن

شاید بهتر باشد تکلیف عباس‌زاده و باشگاه تراکتور یک بار برای همیشه مشخص ‌شود. این سوال تکراری در کنفرانس‌های خبری که از خمس می‌پرسند با وجود گل‌زنی این مهاجم چرا از او استفاده نمی‌کنید، همواره از سوی خمس یک جواب دارد و آن این‌که او دونده نیست و کم‌تحرک است.

خمس از ابتدا مدعی شد نمی‌تواند از عباس‌زاده در ترکیب اصلی استفاده کند، چون این مهاجم دونده نیست و ایستاست. خمس مهاجمی می‌خواهد که وقتی توپ را در محوطه جریمه حریف از دست داد از همان‌جا پرس کند و توپ را پس بگیرد یا به نوعی بازی را جریان دهد، اما عباس‌زاده این‌طور نیست. او یک مهاجم کم‌تحرک است که باید داخل محوطه جریمه بایستد تا توپ را به او بدهند، تا با شم گل‌زنی که دارد گل بزند. خمس اما این را نمی‌خواهد و ترجیح می‌دهد کمتر گل بزند اما مطمئن باشد برنده می‌شود، چون تیمش بازی مدرن به نمایش می‌گذارد.

حال فکر کنید چرا عباس‌زاده در این سال‌ها به آن‌چه در ظاهر حقش بوده نرسیده است. ابتدا به این دلیل که هیچ مربی تاکنون به او نگفته بود که ایراد بزرگ او ساکن بودن است و از طرفی حالا که خمس به او گفته، نمی‌خواهد بپذیرد. البته با توجه به سن بالایی که دارد دیگر دانستن این موضوع هم کمک شایانی به وی نمی‌کند؛ چراکه فرصتی برای یادگیری نیست و او باید بپذیرد که بهترین تصمیم مدارا با خمس است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم او می‌داند خمس چه می‌گوید و چه می‌خواهد از این‌رو می‌داند شاید اگر تیمش را عوض کند نتواند همچون تراکتور گل‌زنی کند، به همین دلیل دوست دارد در این تیم بماند. یکی از نزدیکان باشگاه تراکتور به ما گفت که عباس‌زاده را هیچ تیمی نمی‌خواهد از این‌رو او می‌داند که بهترین جا برای او تراکتور است، به همین دلیل هر بار از باشگاه می‌خواهد که قرارداد او را همچون آلوس و صفا تمدید کنند. اما باشگاه تراکتور دست نگه داشته است.

گویا باشگاه از خمس پرسیده که آیا او را نمی‌خواهد و اگر نمی‌خواهد مقدمات جدایی این مهاجم را فراهم کند اما خمس فعلا دست نگه داشته و مدعی شده تا زمانی که برای یک بازیکن دو جایگزین پیدا نکند، اجازه جدایی هیچ بازیکنانی را نمی‌دهد. با این حال قرارداد عباس‌زاده با تراکتور تمام است اما فعلا جزو گزینه‌های تمدید نیست، هرچند خودش می‌خواهد تمدید کند.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها