|
کدخبر: 292512

نقشه ساپینتو برای‌ انتقام از پرسپولیس

آن‌چه برای استقلال در این ایام باید بیشتر نقطه امیدواری باشد این است که در جام حذفی دوباره به پرسپولیس برخورد کند.

فوتبال نقشه ساپینتو برای‌ انتقام از پرسپولیس

شکست در دربی ۱۰۰ استقلال را از رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر دورتر کرد. گرچه با برتری مقابل پرسپولیس نیز استقلال باید منتظر نتایج سپاهان می‌ماند تا احیانا اگر اصفهانی‌ها امتیازی را در هفته‌های باقی‌مانده از دست بدهند تا صدرنشین بمانند و درنهایت قهرمان شوند اما باخت در دربی ۱۰۰ همه امیدهای آبی‌ها را بر باد داد و حالا اندک اقبالی برای قهرمانی باقی مانده است.

گرچه برخی مسئولان باشگاه استقلال با نگاهی خوشبینانه که ناشی از نادیده گرفتن وضع موجود است در تلاشند تا تیم را همچنان پرروحیه نگه دارند اما قهرمانی استقلال در شرایطی که در بازی‌های رو در رو وضعیت مناسبی مقابل سپاهان و پرسپولیس ندارد، حتی در حالتی که امتیازات در پایان هفته آخر با این دو تیم یکسان باشد نیز امکان‌پذیر نیست.

تنها راه برای استقلال این است که در بازی‌های آتی همه امتیازات را به دست آورد. ۹ امتیاز از ۹ امتیاز باقی مانده و سپاهان و پرسپولیس چنان امتیاز از دست بدهند که در هفته آخر کار به محاسبه بازی رو در رو نرسد. تنها در چنین شرایطی است که استقلال جام قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را صاحب می‌شود؛ احتمالی نزدیک به بعید که چندان با محاسبات عقلی جور درنمی‌آید.

بازی‌های سپاهان در هفته‌های باقی‌مانده آن‌چنان چالش‌برانگیز نیست. پرسپولیس هم با پیکان، گل‌گهر و نساجی بازی دارد که این تقابل‌ها در قیاس با بازی‌های باقی‌مانده استقلال که دو تای آن مقابل مس رفسنجان و تراکتور است، دشوارتر می‌نماید.

البته در تاریخ فوتبال ایران سابقه داشته که در روز پایانی لیگ برتر جای قهرمان عوض شده باشد اما حقیقتا قهرمانی برای استقلال دشوار است و از همین بازی با پارس جم باید به فکر جام حذفی بود.

استقلال هفته آینده در جم میهمان پارس است و پیروزی در این بازی نه تنها دستیابی به یک جام قهرمانی را زنده نگه خواهد داشت، بلکه خونی تازه در رگ‌های استقلال جاری خواهد کرد تا دست‌کم این جام را جدی بگیرد.

گرچه پیروزی در سه بازی باقی‌مانده لیگ برتر نیز می‌تواند مأموریت مسئولانه‌ای باشد و آبی‌ها با این‌که از جام لیگ دور شده‌اند، اما نباید با دیدی منفعلانه گام به این میدان بگذارند و باید با تمام وجود وارد کارزار بازی‌های باقی مانده شوند. اما آن‌چه برای استقلال در این ایام باید بیشتر نقطه امیدواری باشد این است که در جام حذفی دوباره به پرسپولیس برخورد کند و با برتری مقابل این تیم علاوه بر حذف این تیم از جام حذفی، خاطره تلخ باخت در لیگ را از ذهن هواداران خود دور کند.

استقلال برای این‌که فرصت رویارویی با پرسپولیس را در جام حذفی از کف ندهد باید بازی بعد در جام حذفی مقابل پارس جم را جدی بگیرد و برنده از این میدان خارج شود. اگر پرسپولیس در جام حذفی توانست گل‌گهر را شکست دهد، احتمال دارد که پیش از فینال با استقلال رو در رو شود که برتری در چنین مرحله‌ای مقابل سرخ‌ها بسیار جذاب خواهد بود. اگر هم در فینال استقلال و پرسپولیس با هم برخورد کنند، برتری مقابل سرخ‌ها در فینال بسیار خاطره‌انگیزتر خواهد شد.

وقوع چنین حالتی گرچه وابسته به تداوم حضور پرسپولیس در جام حذفی هم هست و لازم است که سرخ‌ها گل‌گهر را در جام حذفی از پیش رو بردارند، اما این احتمال بعیدی نیست و آبی‌ها شاید بتوانند بعد از روزهای تلخی که پس از باخت در دربی ۱۰۰ پشت سرگذاشتند، در دربی ۱۰۱ علاوه بر برتری مقابل سرخ‌ها به جام قهرمانی در حذفی دست یابند.

احتمال بازی در جام حذفی با پرسپولیس نکته بسیار مهمی است که مربیان و مسئولان باشگاه استقلال باید به بازیکنان این تیم یادآور شوند. حال حتی اگر استقلال در جام حذفی با پرسپولیس هم برخورد نکرد، دستیابی به این جام می‌تواند پایان خوشی را برای آبی‌ها در فصل کاری جاری رقم بزند. با توجه به این‌که مراحل نهایی جام حذفی قرار است بعد از پایان لیگ برتر انجام شود، احتمال رسیدن به جام قهرمانی نیز فزونی خواهد گرفت و آبی‌ها باید با جدیت به این رویارویی احتمالی بیندیشند و جام حذفی را عمیقا جدی بگیرند.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها