|
کدخبر: 291774

اجرای چمن مصنوعی فوتبال با متری 380 تومان تا 400 تومان

فوتبال اجرای چمن مصنوعی فوتبال با متری 380 تومان تا 400 تومان

فوتبال یک ورزش مهیج در سراسر دنیا است که روزانه طرفداران بسیاری پیدا می‌کند. به همین دلیل است که مدیران باشگاه‌ها و کارشناسان ورزشی در تلاش هستند تا از بهترین متریال‌ها برای تجهیز کردن باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی استفاده نمایند. در گذشته، از چمن طبیعی برای پوشش زمین‌های بازی استفاده می‌شد. اما با گذر زمان و با ورود چمن مصنوعی به بازار، کم کم توجه مدیران باشگاه‌ها و ورزشکاران به سمت این محصول معطوف گردید.

در ابتدا، بسیاری از افراد و مدیران باشگاه‌ها تصور می‌کردند که اجرای چمن مصنوعی فوتبال نیازمند هزینه‌های گزاف است. در صورتی که نگهداری و مراقبت از چمن طبیعی بسیار هزینه‌بر و وقت‌گیرتر از چمن مصنوعی است و صاحبین باشگاه‌های ورزشی می‌توانند با حداقل هزینه، یک زمین ورزشی ایمن و سرسبز برای تمرین روزانه ورزشکاران پدید آورند.

چمن مصنوعی یک محصول اقتصادی و مقرون به صرفه است که مقاومت بالایی در برابر تردد ورزشکاران با کفش‌های میخدار  دارد و در هر آب و هوایی قابل اجرا است. اگر شما هم علاقمند هستید تا با این محصول کاربردی و عوامل موثر در قیمت آن بیشتر آشنا شوید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

ویژگی‌های چمن مصنوعی فوتبال

همانطور که می‌دانید با همه‌گیر شدن بازی فوتبال، افراد بسیاری در سراسر دنیا به این ورزش علاقمند شده‌اند. اما متاسفانه امکان نصب چمن طبیعی در بسیاری از نقاط جهان وجود ندارد. از سوی دیگر، با توجه به بحران بی‌آبی، استفاده از چمن طبیعی در زمین‌های فوتبال با متراژ بالا چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. تمامی این فاکتورها باعث شده تا بسیاری از کارشناسان ورزشی به اجرای چمن مصنوعی فوتبال در زمین‌ها و باشگاه‌های ورزشی روی بیاورند.

علاقه روز افزون ورزشکاران به زمین‌های چمن مصنوعی باعث شد تا فدراسیون جهانی فوتبال استانداردهایی را برای باشگاه‌های ورزشی در نظر بگیرد. برای مثال، کفپوش زمین‌های فوتبال باید به گونه‌ای باشد که احتمال مصدومیت و آسیب دیدگی بازیکنان حین تمرین یا بازی به حداقل برسد. در نتیجه، چمن مصنوعی فوتبالی باید دارای الیاف نرم و غیر ساینده باشد و کمترین فشار را بر مفاصل و ماهیچه‌های بازیکنان وارد نماید.

از دیگر ویژگی‌های چمن مصنوعی فوتبال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تراکم بالا و لایه زیرین دولایه یا سه لایه
  2. مقاومت بالا در برابر نیروی حاصله از تردد یا دویدن
  3. مقاومت قابل قبول در برابر فشار و کوبش
  4. الیاف بلند و دارای آوند مرکزی
  5. دوام و ماندگاری بالا

جالب است بدانید که از چمن مصنوعی فوتبال برای انواع فضاهای ورزشی نظیر زمین فوتسال نیز می‌توان استفاده کرد. در ساخت این دسته از محصولات از الیاف پلی اتیلن استفاده می‌شود و بعد از اجرای چمن مصنوعی فوتبال، سیلیس و گرانول که ویژگی ایستایی و ضربه پذیری را برعهده دارند، به الیاف چمن تزریق می‎شوند. لازم به ذکر است که تزریق سیلیس، چرخش و برگشت‌پذیری توپ را بر روی زمین آسان‌تر می‌کند.

چمن-مصنوعی۱

 نصب و اجرای چمن مصنوعی فوتبال

یکی از برتری‌های چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی این است که چمن‌های مصنوعی قابل نصب در زمین‌های مختلف مانند آسفالت، سیمان، سنگ، خاک و... است. به طور کلی، می‌توان چمن مصنوعی را در سطوح سخت یا نفوذ ناپذیر و یا سطح نرم یا نفوذ پذیر اجرا کرد و محیطی سرسبز و با نشاط به ارمغان آورد.

نکته‌ای که در رابطه با اجرای چمن مصنوعی فوتبال وجود دارد این است که نصب و اجرای چمن در سطوح مختلف، بسته به نوع بستر و شرایط آب و هوایی، نیاز به زیرسازی و زهکشی صحیح و اصولی دارد تا در زمان بارش باران و برف، آب بر روی سطح چمن مصنوعی جمع نشود.

به طور خلاصه مراحل کلی نصب و اجرای چمن مصنوعی زمین فوتبال به شرح زیر است :

  • خرید چمن مصنوعی باکیفیت از فروشگاه‌های معتبر
  • اجرای زیرسازی متناسب با شرایط آب و هوایی و نوع بستر
  • اجرای حصار و فنس‌کشی
  • اجرای چمن مصنوعی

چمن-مصنوعی۲

زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

زمین‌های فوتبال از آنجایی که دارای مساحت بیشتری هستند و در هنگام بارندگی، با جمع شدن آب، احتمال تشکیل تله‌های آبی افزایش می‌یابد، پیش از اجرای چمن مصنوعی باید به سراغ زهکشی چمن مصنوعی برای انتقال آب از سطح چمن برویم. لازم به ذکر است که مجموعه چمنزار که یکی از معتبرترین تولید کنندگان چمن مصنوعی در سطح ایران است، در اکثر پروژه‌های خود از روش زیرسازی (unbound) برای اجرای چمن مصنوعی استفاده می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که روش unbound که همان شن‌ریزی ناپیوسته است، تنها روش زیرسازی مورد تایید فیفا است.

هزینه‌ی اجرای چمن مصنوعی فوتبال

بعد از انتخاب محیط مناسب برای نصب چمن، نوبت به انتخاب چمن مصنوعی مناسب می‌رسد و قیمت چمن مصنوعی و فاکتورهای موثر در اجرا و نصب چمن، یکی از رایج‌ترین سوالات مشتریان در هنگام تهیه محصول است. همانطور که در مطالب فوق عنوان شده است، چمن مصنوعی فوتبال دارای ویژگی‌های متنوع و مختلفی است که باعث ایجاد تفاوت در قیمت محصول و هزینه‌ اجرای چمن مصنوعی فوتبال می‌شود. برخی از این فاکتورها به شرح زیر است :

  1. وزن الیاف یا دیتکس
  2. تراکم و ارتفاع الیاف
  3. لایه زیره یا بکینگ 
  4. نوع زیرسازی و زهکشی
  5. مواد مورد استفاده در هنگام نصب و اجرای چمن مصنوعی
  6. هزینه‌های جانبی مانند هزینه حمل و نقل و دستمزد نصاب

به طور کلی، چمن‌های مصنوعی ورزشی با توجه به نوع کاربری از قیمت‌های متنوعی برخور هستند؛ بدین ترتیب، با توجه به تنوع محصولات و نوسانات قیمت، برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از مشاوره رایگان مجموعه چمنزار بهره‌مند شوید.

خلاصه آنکه...

چمن مصنوعی یکی از هوشمندانه‌ترین و مناسب‌ترین محصولات برای زمین‌های ورزشی به خصوص زمین فوتبال است که علاوه بر زیبایی زمین، احتمال صدمات مفصلی و بهم خوردن تعادل ورزشکاران حین بازی را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، مجموعه چمنزار با تولید چمن مصنوعی فوتبال در تلاش است تا با استاندارد سازی مجدد بر روی تراکم و ارتفاع الیاف، محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه به بازار عرضه کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها