|
کدخبر: 289686

تعظیم یک اسطوره به فوق ستاره سیتی + عکس

به ثمر رساندن پنج گل در یک بازی لیگ قهرمانان کار هر کسی نیست اما ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی، آن را به راحت‌ترین شیوه ممکن انجام می‌‎دهد.

فوتبال تعظیم یک اسطوره به فوق ستاره سیتی + عکس

پیروزی ۰-۷ شب گذشته منچسترسیتی برابر لایپزیش با درخشش باورنکردنی هالند همراه بود که فوتبال‌دوستان را شیفته استعداد تحسین برانگیزش کرد.

او بار دیگر موفق شد مهارت‌هایش را به نمایش بگذارد و این کار را با چنان آسانی‌ای انجام داد که دیگر هیچکس از تماشای آن شگفت‌زده نشود و همه به نوعی انتظار چنین نمایشی را از او داشته باشند.

این ستاره سیتی حالا سومین بازیکن در تاریخ لیگ قهرمان است که موفق شده در یک بازی پنج گل به ثمر برساند. پیش از او تنها لیونل مسی و لوئیز آدریانو موفق به ثبت چنین رکوردی شده بودند.

هالند شبی جادویی را پشت سر گذاشت. او تنها در ۴۵ دقیقه موفق شد سه بار دروازه حریف را باز کند و حالا با ۱۰ گل زده در صدر جدول گلزنان این رقابت‌های در فصل ۲۳-۲۰۲۲ قرار گرفته است. جالب اینجاست که او برای رسیدن به این رکورد تنها به شش بازی نیاز داشت.

پپ گواردیولا سعی کرده بود در ابتدای فصل فشارها را از دوش ستاره تیمش بردارد و گفته بود: «اگر ما فقط به هالند تکیه کنیم قهرمان لیگ قهرمانان نخواهیم شد. کاری که باید انجام دهیم این است که خوب بازی کنیم، موقعیت خلق کنیم و به او برای گلزنی کمک کنیم.»

اما حالا به نظر می‌رسد که باید به گواردیولا این موضوع را یادآور شد که شاید این بازیکن به تنهایی نتواند جام قهرمانی را برای سیتی به ارمغان بیاورد، اما این تیم را بیشتر از هر زمان دیگری به این جام نزدیک خواهد کرد.

هالند-سیتی

حتی یک فصل هم برای این ستاره نروژی کافی بوده که بتواند نامش را تا ابد در ذهن هواداران سیتی حک کند. او در لیگ برتر تا به حال ۲۸ گل زده و حالا تنها چهار گل با عبور از رکورد صلاح در ۳۸ بازی فاصله دارد و این در حالی است که هنوز فرصت زیادی تا پایان فصل باقی مانده است.

هالند حالا به رکوردهای جدیدی در لیگ قهرمانان هم دست پیدا کرده است. این بازیکن حالا جوان‌ترین بازیکنی است که توانسته در تاریخ این رقابت‌ها ۳۰ گل به ثمر برساند. او شب گذشته ۲۲ سال و ۲۳۶ روز داشت و حالا بالاتر از کیلیان امباپه قرار گرفته است.

در واقع، این مهاجم سیتی زمانی موفق شده به ۳۰ گل زده در لیگ قهرمانان برسد که ۱۱۶ روز از وقتی که ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن به این تعداد گل رسیده جوان‌تر بوده است.

به نظر می‌رسید که گلزنی برای هالند تبدیل به عادت شده است. این بازیکن ۳۹ گل در ۳۷ بازی به ثمر رسانده تا میانگین گلزنی‌اش بیشتر از یک گل در هر بازی باشد. او که اولین بار در فصل ۲۰-۲۰۱۹ در لیگ قهرمانان به میدان رفته، حالا خودش را در بین ۲۰ گلزن برتر این رقابت‌ها می‌بیند و از رکورد آرین روبن با ۳۳ گل عبور کرده است.

جالب است بدانید که تعداد هت‌تریک‌های او در این رقابت‌ها در همین مدت کوتاه از بزرگانی مانند رونالدو نازاریو و زلاتان ابراهیموویچ هم بیشتر بوده است. هالند از بین ۳۰ گلی که به ثمر رسانده، ۹ دبل و دو هت تریک به ثبت رسانده است.

شاید بتوان گفت تنها یک جدول است که این مهاجم سیتی در آن صدرنشین نیست. او یازدهمین بازیکن گرانقیمت این فصل است. سیتی تنها ۶۰ میلیون یورو برای جذب او هزینه کرد و به نظر می‌رسد که یکی از بهترین انتقال‌های تاریخ این باشگاه را رقم زد.

هر قهرمانی باید توانایی خاص خودش را داشته باشد. اگر قدرت مرد عنکبوتی در بالا رفتن از دیوارها بوده، هالند معتقد است که ابر قدرت خودش گلزنی است. او پس از بازی شب گذشته در این باره گفت: «من حتی به گل زدن زیاد فکر نمی‌کنم، فقط سعی می‌کنم گل بزنم. چه پشت ضربه پنالتی و چه در جریان بازی فقط به گل فکر می‌کنم. سعی می‌کنم این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهم.»

شاید اگر گواردیولا تصمیم به تعویض او در بازی شب گذشته نمی‌گرفت، هالند می‌توانست رکوردش را حتی از این هم بهتر کند. این بازیکن هم پس از پایان بازی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که به گواردیولا گفته دوست دارد دبل هت تریک کند.

آنری-هالند

آنری شب گذشته و پس از این نمایش درخشان هالند به این شکل از ستاره نروژی سیتی استقبال کرد.

با این حال این مربی اسپانیایی هم پس از پایان بازی با مقایسه او و مسی گفت: «می‌دانم که لئو پنج گل در یک بازی زده بود، به خوبی آن بازی را به خاطر دارم اما این که هالند این کار را در ۶۰ دقیقه کرد باورنکردنی است. ارلینگ هنوز بسیار جوان است و همین یعنی فرصت زیادی برای شکستن رکورد مسی خواهد داشت.»

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها