|
کدخبر: 289175

تیر خلاص به گزینه نامدار نیمکت ایران

پرسش اینجاست که امیر قلعه‌نویی در شرایط فعلی با چه استدلالی به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه ایرانی هدایت تیم ملی معرفی می‌شود؟

فوتبال تیر خلاص به گزینه نامدار نیمکت ایران

اگرچه قاعدتا یک یا حتی چند بازی نباید ملاک قضاوت در مورد یک مربی باشد، اما به هر حال مسابقاتی در فوتبال وجود دارند که نتیجه‌گیری در آنها مهم است؛ میدان‌هایی که بنا به دلایل مختلف نوعی «محک» بزرگ و اساسی برای مربیان به شمار می‌آیند. به وضوح می‌توان نبرد اخیر گل‌گهر برابر استقلال را از این دست مسابقات دانست؛ دیداری که بار دیگر با شکست امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم سیرجانی همراه شد و تتمه اقبال و اعتماد فنی افکار عمومی نسبت به این مربی را از بین برد.

فراتر از داوری

البته که شکست گل‌گهر برابر استقلال با شبهات داوری هم همراه بود. به هر حال هم سر گل اول بحث وجود دارد و هم سر پنالتی دقایق پایانی. این نخستین بار هم نیست که چنین اتفاقاتی در مصاف‌های بین ۲ تیم رخ می‌دهد و به همین دلیل باشگاه گل‌گهر بعد از بازی چندین بیانیه صادر کرده است.

با این حال مسئله امیر قلعه‌نویی چیزی فراتر از داستان داوری است. نوع فوتبالی که تیم او مخصوصا در نیمه دوم بازی کرد، اصلا و ابدا جای دفاع ندارد. این تجمع حیرت‌انگیز در مقابل دروازه خودی، بدون اینکه حتی ایده موفق و کارآمدی برای درست دفاع کردن وجود داشته باشد، درشان یک تیم مدعی لیگ برتری نیست. استقلال در این بازی ۳۲شوت به سمت دروازه گل‌گهر شلیک کرد که ۶توپ این تیم داخل چارچوب بود، درحالی‌که تیم سیرجانی تنها ۳شوت به سمت دروازه میزبان زد که البته هر ۳در چارچوب قرار داشت.

این تفاوت فاحش، اصلا قابل اغماض نیست و نمی‌تواند تحت‌تأثیر سوت‌های بحث‌برانگیز موعود بنیادی‌فر نادیده گرفته شود. اصلا کاری نداریم به اینکه قلعه‌نویی ۸ بازی آخرش را به استقلال باخته است. موضوع به سبک بازی این تیم در مسابقه اخیر مربوط می‌شود. آنها طوری برابر استقلال دست و پا بسته ظاهر شدند که انگار داشتیم بازی یک تیم ضعیف و ناشناخته پایین جدولی را می‌دیدیم. این تفاوت چنان چشمگیر است که حتی مجتبی سرآسیایی، دستیار قلعه‌نویی هم در مصاحبه‌های خود با محوریت اعتراض به داوری، بارها به برتری فنی تیم حریف اذعان کرده است. خب این چه فوتبالی است تیم شما بازی می‌کند آقای قلعه‌نویی؟

امیر-قلعه-نویی

چطور گزینه است؟

پرسش اینجاست که امیر قلعه‌نویی در شرایط فعلی با چه استدلالی به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه ایرانی هدایت تیم ملی معرفی می‌شود؟ او سال‌هاست هیچ موفقیت خاصی کسب نکرده و کارش به جایی کشیده که حتی ساکت الهامی، سرمربی عجیب و غریب تیم هوادار هم در مصاحبه شگفت‌انگیز اخیرش به قلعه‌نویی طعنه زده و گفته: «او در یک دهه گذشته چه دستاوردی داشته است؟» به هر حال وقتی قرار است برای تیم ملی سرمربی انتخاب شود، طبیعتا افکار عمومی درگیر می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند.

آنها تا همین‌جا هم خیلی نسبت به انتخاب سرمربی ایرانی و مخصوصا امیر قلعه‌نویی موضع مثبتی نداشتند، اما حالا و با کیفیت بسیار نازل فوتبال گل‌گهر برابر استقلال، همان اعتماد حداقلی هم کمرنگ‌تر از قبل شده است. عجیب اینکه در طول مدت مطرح شدن نام امیر به‌عنوان گزینه هدایت تیم ملی، گل‌گهر از ۸بازی آخرش فقط ۲پیروزی کسب کرده است!

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها