|
کدخبر: 280336

اظهارنظر مربی پرسپولیسی درباره صعود ایران

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص دیدار تیم ملی ایران مقابل آمریکا صحبت کرد.

فوتبال اظهارنظر مربی پرسپولیسی درباره صعود ایران

مصطفی دنیزلی سرمربی ترکیه‌ای اسبق پرسپولیس با اشاره به شرایط تیم ملی، از احتمال حماسه سازی شاگردان کارلوس کی‌ روش در جدال با آمریکا می‌گوید.

از بازی ایران مقابل ولز شروع کنیم تفاوت این دیدار با دیدارمان مقابل انگلستان را چگونه ارزیابی کردید؟

بازی مقابل انگلیس اولین دیدارتان در جام جهانی بود به همین دلیل در آن بازی شرایط خاصی داشتید و شاید استرس و به گونه‌ای شرایط روانی ایده‌آلی روی نیمکت و در بازیکنان اصلی‌تان وجود نداشت.

از سوی دیگر اتخاذ تاکتیک دفاعی‌ مقابل انگلیس اشتباه بود چون اصولاً بازیکنان ایرانی، فوتبالیست‌هایی تکنیکی و دریبل‌زن هستند که باید به آنها آزادی عمل در زمین داده شود و نباید توانایی‌هایشان محبوس شود. برخلاف بازی اول در دیدار مقابل ولز، هجومی و بابرنامه بازی کردید و در بیشتر دقایق حاکم زمین بودید تا با کسب سه امتیاز آن دیدار شانس زیادی برای صعود پیدا کنید.

 مقابل امریکا چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟

بهترین نتیجه برای تیم ایران این است که اگر در این بازی برنده هم نشوید بازنده هم نخواهید بود و با توجه به شرایط جدولی و دیگر بازی گروهتان می‌توانید امتیاز لازم را بگیرید و برای اولین بار در تاریخ فوتبالتان در جام جهانی از گروهتان صعود کنید.

 به صعود ایران خوشبین هستید؟

بله خیلی خوشبین هستم به همین دلیل معتقدم که در بازی امشب می‌توانید نتیجه‌ای را رقم بزنید که یک ۸ آذر دیگر در تاریخ فوتبال برایتان رقم بخورد و تبدیل به یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ فوتبالتان شود. تاریخی که برای مردم‌تان همیشه یادآور یکی از بهترین رخدادهای ورزشی برای همه ایرانی‌ها شده تا مردم شاد شوند.

 در رابطه با قهرمان جام جهانی بیست و دوم، شانس را به چه تیم‌هایی می‌دهید؟

این جام جهانی اولین بار است که همه در تعجب هستند و نتایج را هیچ کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند.

این جام پر از شگفتی است و به نوعی جام جهانی وحشتناکی محسوب می‌شود چون ممکن است همه تیم‌های قوی به نوعی حذف شده و تیمی قهرمان بشود که هیچکس فکرش را نمی‌کرد.

 بهترین بازیکن ایران را چه بازیکنی می‌دانید؟

بازیکنان خوب زیادی دارید که توانایی فنی خوبی دارند و واقعاً بازیکن شاخص کم ندارید اما من اعتقاد دارم که یک تیم فقط با توانایی تیمی می‌تواند پیروز شود.

نکته‌ای که در تیم ایران هم بخوبی دیده می‌شود و ایران به معنای واقعی یک تیم است و از بازیکنان خوبی در همه پست‌ها بهره می‌برد.

 در رابطه با تیم سابقتان پرسپولیس و نتیجه دربی آینده می‌خواستیم پیش‌بینی‌تان را بدانیم؟

پرسپولیس این فصل واقعاً تیم خیلی خوب و مدعی است و تیمی کامل به لحاظ توانایی بازیکنان محسوب می‌شود اما در رابطه با دربی که پرسیدید از حالا نمی‌توان راجع به آن و نتیجه‌اش حرف زد چون تا تاریخ دربی خیلی زمان مانده و تا آن زمان خیلی از اتفاقات و مسائل ممکن است رخ دهد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها