|
کدخبر: 278977

جوان اول استقلال در یک قدمی جدایی؟

ملی‌پوش شدن صادقی و آینده روشن این بازیکن حالا حرف و حدیث‌هایی را در مورد آینده او به وجود آورده است.

فوتبال جوان اول استقلال در یک قدمی جدایی؟

یکی از مشکلات بزرگ فوتبال ایران در سال‌های اخیر کمبود بازیکن جوان و مستعد و به طور کلی بازیکن‌سازی تیم‌ها است. منحل شدن تیم‌های بازیکن‌ساز و ریشه‌دار و مدیریت نادرست باشگاه‌ها باعث شده که کمتر شاهد بازیکنان جوان در باشگاه‌های سطح بالای کشور باشیم و تیم‌ها بیشتر به‌دنبال خرید بازیکنان با تجربه ولی با سن و سال بالا باشند. همین اتفاق باعث شده که وقتی استعداد جوانی به طور اتفاقی در یکی از تیم‌های ایرانی شکوفا می‌شود، آینده مبهمی را پیش روی خود ببیند.

در سال‌های اخیر لیگ بلژیک یکی از مقصدهای مورد علاقه بازیکنان جوان و با استعداد لیگ ایران بوده است و در آخرین مورد امیرحسین حسین‌زاده از استقلال به شارلروا بلژیک منتقل شد اما این انتقال هم به خاطر رقم پایین بند فسخ این بازیکن با انتقادات زیادی همراه بود که این قضیه باز هم ضعف مدیران را در بستن قرارداد حرفه‌ای نشان می‌دهد. امیرعلی صادقی را می‌توان جدیدترین و مستعدترین جوان حال حاضر فوتبال ایران دانست که هم در استقلال و هم در تیم ملی عملکرد خوبی را داشته است. اما درخشش او در استقلال فقط در بازی‌های تدارکاتی بوده و در بازی‌های رسمی فرصت چندانی به او داده نشده است. در آخرین اردوی تیم ملی صادقی یکی از بازیکنان مورد علاقه کی‌روش بود و اولین بازی ملی‌اش را در بازی تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه انجام داد. ملی‌پوش شدن صادقی و آینده روشن این بازیکن حالا حرف و حدیث‌هایی را در مورد آینده او به وجود آورده است که به آن می‌پردازیم؛

فروش به‌دلیل بدهی!

وضعیت بد اقتصادی باشگاه در سال‌های گذشته باعث شده که یکی از راه‌های مدیران برای پرداخت بدهی‌ها فروش بازیکنان جوان و آینده‌دار تیم و انتقال آنها به تیم‌های خارجی باشد. بازیکنان جوان نیز که از لژیونر شدن بدشان نمی‌آید خیلی زود راضی به این معامله می‌شوند و کوله بار خود را برای سفر می‌بندند. استقلال در گذشته بازیکنان آینده‌داری مثل اللهیار صیادمنش و سیدمجید حسینی و حتی مهدی قایدی را برای صاف کردن بخشی از بدهی‌های خود به تیم‌های خارجی فروخته است، البته اخیراً شک و شبهه‌هایی در درآمد حاصل از این انتقالات به وجود آمده و معلوم نیست پول این بازیکنان در باشگاه صرف چه کاری شده است. حال ستاره جوان آبی‌ها شاید قربانی بعدی بدهی‌های باشگاه شود و استقلالی‌ها حاضر شوند این بازیکن که بدون شک مشتری‌های خارجی خواهد داشت را برای پرداخت بخشی از بدهی‌های بی‌شمار خود به فروش برسانند.

بمان و بجنگ!

صادقی در ابتدای فصل گذشته (لیگ برتر بیست و یکم) از باشگاه سایپا به استقلال پیوست و در لیگ قبل در ۹ دیدار به‌مدت ۱۲۸ دقیقه برای تیم قهرمان به میدان رفت. صادقی در فصل جاری نیز در دو بازی مقابل سپاهان و نفت مسجد سلیمان به ترتیب ۲۸ و ۱۹ دقیقه برای ساپینتو در ترکیب استقلال بازی کرد اما پس از آن دیگر فرصتی برای حضور در جمع مهاجمان استقلال را پیدا نکرد.

با وجود همین دقایق کم این بازیکن محبوبیت بالایی در نزد هواداران استقلال پیدا کرد و همه هواداران از ساپینتو انتظار دارند که دقایق بیشتری به او بازی بدهد. صادقی همیشه نشان داده است که خود را یک استقلالی با تعصب می‌داند و از ته دل دوست دارد بتواند در تیم خودش به جایگاه اصلی برسد و دقایق بیشتری به میدان برود. ضعف گلزنی مهاجمان این فصل استقلال این امید را به امیرعلی داده که با جنگیدن بتواند راهی به ترکیب اصلی تیم پیدا کند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر