|
کدخبر: 278400

قرمزها شارژ مالی می شوند

به احتمال فراوان به زودی باشگاه لیورپول به فروش خواهد رسید و با مبلغی که برای قرمزهای مرسی‌ساید تعیین شده، بعید نیست این باشگاه هم خریداری از خاورمیانه داشته باشد.

فوتبال قرمزها شارژ مالی می شوند

خبر کوتاه بود، اما شاید برای هواداران لیورپول تلخ! «جان هنری» مالک آمریکایی باشگاه لیورپول تصمیم دارد این باشگاه را به فروش برساند.

در همین راستا نشریه «سان» خبر داد، لیورپول می‌تواند جدیدترین باشگاه انگلیسی باشد که تحت مالکیت مولتی‌میلیاردرهای خاورمیانه‌ای قرار می‌گیرد و گروه «فِنوِی» آن‌ها را به مشتری آسیایی بفروشند.

۴ میلیارد پوند

جان هنری تاجر میلیاردر آمریکایی برای فروش باشگاهش در مرسی‌ساید خواهان ۴ میلیارد پوند شده است. به این معنی است که قیمت باشگاه لیورپول از سال ۲۰۱۰ که هنری آن را از تام هیکس و جرج ژیلت به مبلغ ۳۰۰ میلیون پوند خرید، افزایش ۱۲۰۰ درصدی داشته است.

چشم‌اندازی که باشگاه لیورپول دارد با توجه به ارزشی که پیدا کرده این احتمال را افزایش می‌دهد که از خاورمیانه برای‌شان خریدار پیدا شود و مثل الگوی منچسترسیتی که متعلق به میلیاردری از ابوظبی امارات و نیوکاسل که به عربستانی‌ها فروخته شد، پیش بروند.

هنری مبلغ قابل توجهی بیشتر از ۲٫۵ میلیارد پوندی که تاد بولی هموطنش و شرکای او چندی پیش برای خرید سهام رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه چلسی پرداخت کردند روی باشگاه گذاشته و انتظار دارد همین مبلغ را هم بگیرد. در همین راستا گفته می‌شود فقط جیم رتکلیف ثروتمندترین مرد بریتانیا می‌تواند لیورپول را بخرد، چرا که تنها مشتری بریتانیایی چلسی هم خود او بود. البته رسانه‌ها بر این باورند که به‌دلیل هواداری رتکلیف از منچستریونایتد رقیب و دشمن همیشگی لیورپول، احتمال خیلی کمتری پیرامون ارائه پیشنهاد از سوی او برای قرمزهای مرسی‌ساید وجود دارد.

بودجه کلان به کلوپ

اما اخباری که منتشر شده مبنی بر فروش باشگاه لیورپول از سوی تام هنری و شریکش تام ورنر، باعث شده بسیاری از هواداران قرمزهای مرسی‌ساید امیدوار شوند که مالک جدید به یورگن کلوپ سرمربی تیم‌شان بودجه‌ای بهتر برای رقابت بر سر خرید بهترین بازیکنان جهان بدهد.

FSG (گروه فنوی) از غول‌های مالی ایالات متحده آمریکا «گلدمن ساکس» و «مورگان استنلی» خواسته تا «عرشه فروش» بسازند که هزینه‌ها و منافع خریداران احتمالی در آن مشخص باشد. در بیانیه‌ای هم تأیید شده که آن‌ها در صورت حضور خریدار مناسب از فروش باشگاه استقبال خواهند کرد. FSG در این باره نوشت: «تحت شرایط و ضوابط مناسب، اگر به نفع لیورپول به‌عنوان یک باشگاه باشد، سهامداران جدید را در نظر خواهیم گرفت. FSG به موفقیت لیورپول چه در داخل و چه در خارج زمین متعهد است.»

موفقیت‌های بزرگ

از ۱۲ سال پیش که این گروه آمریکایی مالکیت باشگاه لیورپول را در دست گرفت، بر بازسازی اساسی ورزشگاه آنفیلد از جمله جایگاه اصلی نظارت داشته است. علاوه بر این تغییرات، تیم لیورپول سال ۲۰۲۰ موفق شد طلسم ۳ دهه‌ای را بشکند و برای نخستین مرتبه در تاریخ لیگ برتر انگلیس به جام قهرمانی دست پیدا کند. قرمزها به ۳ فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند که ۲ مرتبه شکست خوردند و سال ۲۰۱۹ مقابل تاتنهام در مادرید پیروز شدند تا جام قهرمانی را برای ششمین مرتبه بالای سر ببرند. فصل گذشته هم که لیورپول رقابت بر سر قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرد، در جام‌های حذفی و اتحادیه قهرمان شد.

در واقع گروه FSG در صورتی که باشگاه لیورپول را ترک کند، نشان داده در انجام وظایفش در ۱۲ سال گذشته کاملاً موفق و سربلند بوده است.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها