|
کدخبر: 274181

راز برکناری علی دایی از تیم ملی فاش شد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال سرانجام اعتراف مرد که علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران چگونه برکنار شده است.

فوتبال راز برکناری علی دایی از تیم ملی فاش شد

ماجرای برکناری ناگهانی علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران، همچنان محل بحث و مناقشه است.

در سال ۱۳۸۷ وقتی قرار شد سرمربی تیم ملی را انتخاب کنند، علی دایی در برنامه ۹۰ ادعا کرد هر کسی که لابی قوی تر داشته باشد به این عنوان می رسد. پس از طرح این ادعا، بلافاصله دایی سرمربی تیم ملی شد اما...

حوادث دیدار با عربستان، باعث شد تا دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شود؛ همین مسئله هم تا سال های سال محل ابهام و کلنجار است. در این باره اما، گفت و گویی با علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال انجام دادیم که به نظر می رسد نوعی افشاگری از وقایع پشت پرده فوتبال ایران است.

دایی-و-احمدی-نژاد

کفاشیان در این مصاحبه می گوید؛ بازی با عربستان یکی از بازی‌های حساس ما بود. ما دو مشکل داریم. وقتی به کره و ژاپن ببازیم می‌گوییم شکست خوردیم اما بازی با عربستان حساسیت خاصی دارد. مردم دوست دارند این تیم را همیشه ببریم. این بازی شروع شد و جمعیت زیادی آمده بود. چند لحظه بعد هم احمدی‌نژاد آمد و بازی را از نزدیک دید. ما بازی را هم دو بر یک باختیم. اینکه احمدی‌نژاد و علی‌آبادی بخواهند وسطه نیمه به رختکن بروند ممکن نبود. اگر کسی می‌خواست به رختکن برود از جایگاه ویژه تا رختکن یک ربع راه بود و استراحت بین دو نیمه به پایان می‌رسید. این را اصلا نشنیدم. از طرفی من رئیس فدراسیون بودم و کسی نگفت که ایشان به رختکن می‌رود. وقتی بازی را باختیم، جمعیت حاضر در ورزشگاه عصبانی بودند و یک ساعتی با احمدی‌نژاد و علی آبادی نشستیم و رئیس جمهور به ما دلداری می‌داد که «این بازی را باختیم و ناراحت نباشید و چیزی نیست. مربی که نباید همه را ببرد. ان‌شاء‌الله روند نهایی صعود به جام جهانی باشد».

 از نظر منطق هم درست بود. وقتی احمدی‌نژاد رفت و خلوت شد، به هتل بازیکنان رفتم و ناراحت بودند. گفتم مشکلی نیست. حتما نباید همه بازی‌ها را ببرید. بازی‌های بعدی را می‌برید و به جام جهانی می‌رویم. من هم به تیم دلداری دادم. منتهی دو روز بعد جلسه هیات رئیسه بود که خود علی آبادی گفت که نظرمان این است که با توجه به باخت به عربستان علی دایی نباشد. اینکه رئیس جمهور این دستور را داده بود یا نه را نمی‌دانم. گفت نظرمان این است که دایی نباشد. ما هم مواردی دیدیم و مسائلی داشتیم و در هیات رئیسه گفتیم این نظر هست که ایشان نباشد. همه موافقت کردند و ما همان جا او را قانونی برکنار کردیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر