|
کدخبر: 271853

خطر بزرگ بیخ گوش پرسپولیس

مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع سرشناس پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم به دلیل عدم دریافت ITC از سوی باشگاه شنزن و فدراسیون فوتبال چین غایب بود و با وجود صدور ITC هنوز معلوم نیست که در بازی هفته سوم برابر آلومینیوم می‌تواند به میدان برود یا نه.

فوتبال خطر بزرگ بیخ گوش پرسپولیس

سرخ‌ها معتقدند مدافع این تیم محرومیت خود را گذرانده است اما برخی از کارشناسان حقوقی نظر دیگری دارند.

پورعلی‌گنجی در اسفند ۱۳۹۳ و درحالی‌که عضو نفت تهران بود، یک جلسه‌ توسط کمیته انضباطی محروم شد اما بعد از این حکم به جمع لژیونرها پیوست و دیگر در ایران حضور نداشت تا محرومیتش اعمال شود و حالا طبق قانون باید محرومیتش را سپری کند و ابهام اینجاست که غیبت او در دو بازی قبلی باعث سپری شدن محرومیتش شده یا خیر؛ چراکه قانون می‌گوید از زمانی که بازیکن مجوز بازی بگیرد محرومیت لحاظ می‌شود.

دوام معاون حقوقی پرسپولیس در این خصوص گفت: «محرومیت منوط به صدور ITC نیست و این محرومیت در بازی اول مقابل ذوب‌آهن قابلیت اجرا داشته و سپری شده است. هر چند ما روی همین محرومیت هم حرف داریم و به نظرمان شامل گذشت زمان می‌شد و نباید به اجرا درمی‌آمد. به هر حال محرومیت پورعلی‌گنجی در بازی اول مقابل ذوب‌آهن سپری شده و طرح این موضوع اصلا درست نیست.» این درحالی است که به گفته صمد ابراهیمی یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال بازیکنی که کارت بازی نداشته باشد در فهرست تیم هم منظور نمی‌شود پس محرومیتش هم سپری نشده و به باشگاه پرسپولیس توصیه کرد که همه جوانب را بررسی کرده و مواظب باشد.  دیروز همچنین نقل‌قولی از جاودانی عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال منتشر شد مبنی‌بر اینکه از وقتی که کارت بازی پورعلی‌گنجی صادر شود محرومیت او اعمال خواهد شد و اگر الان کارت او آمده باشد به بازی هفته سوم نمی‌رسد که البته جاودانی این نقل‌قول را تکذیب کرد. با این حال در این خصوص دست به روشنگری هم نزد که طبق قانون تکلیف پورعلی‌گنجی چه خواهد شد.

یک مسئول حقوقی در این خصوص گفت: «موضع مدیران پرسپولیس اشتباه است، به خاطر اینکه بازیکن در دو بازی اول مجوز نداشته و از زمانی محرومیت لحاظ می‌شود که بازیکن از نظر قانونی منعی نداشته باشد و بتواند بازی کند.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها در صورت استفاده از پورعلی‌گنجی در بازی با آلومینیوم دست به ریسک بزرگی خواهند زد و باید دید موضع بخش حقوقی این باشگاه تا قبل از بازی همین خواهد بود یا تغییر می‌کند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها