|
کدخبر: 266187

صادقی شاه ماهی نیست / پرسپولیس به او نیازی ندارد

پیشکسوت پرسپولیس بر این باور است که مدیران باشگاهی ما نباید فریب بازارگرمی بازیکنان نه چندان شناخته شده را بخورند.

فوتبال صادقی شاه ماهی نیست / پرسپولیس به او نیازی ندارد

این روزها سعید صادقی وینگر موفق فصل گذشته گل گهر سیرجان سوژه اصلی نقل و انتقالات تابستانی شده است اما مرتضی فنونی زاده مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ معتقد است او هم فقط مشغول بازارگرمی است.

فنونی زاده همچنین صحبت‌های دیگری در این رابطه داشت که این چنین با ما در میان گذاشت.

سوژه اصلی نقل و انتقالات را می‌شناسید؟!

نه، منظورتان چه کسی است؟!

سعید صادقی که دو تیم پرسپولیس و استقلال بر سرش رقابت دارند؟

نه، نمی‌شناسم!

مگر می‌شود سعید صادقی را نشناسید؟!

وقتی نه در تیم ملی بازی کرده و نه در استقلال و پرسپولیس من چه جوری باید او را بشناسم؟!

ولی سعید صادقی فصل گذشته با ۱۴ پاس گل بهترین پاسور گل گهر و لیگ برتر بود. او توانست ۷ گل هم برای این تیم بزند؟

من اگر بازی‌های گل گهر را تماشا کنم به خاطر امیرقلعه نویی دوست و همبازی قدیمی‌خودم است!

به نظر می‌رسد یک جوری مشغول طعنه زدن به بازیکنی هستید که شاه ماهی نقل و انتقالات لقب گرفته است؟!

شاه ماهی؟! بابا این حرف‌ها چیست؟ همین القاب را شما دوستان رسانه ای می‌دهید که سربرخی بازیکنان گیج می‌رود! شاه ماهی فوتبال ما الان مهدی طارمی‌ است. این نظر من است که اگر مثلا تیمی‌دنبال خرید مهدی طارمی‌بود می‌توانید لقب شاه ماهی بدهید نه اینکه ... من نمی‌دانم چرا مدیران باشگاه پرسپولیس عبرت نمی‌گیرند.

چه طور؟

سال گذشته سجاد شهباززاده پرسپولیس را سرکار گذاشت و با سپاهان تمدید کرد. امسال هم او با پرسپولیس مذاکره کرد اما به خواسته اش رسید و استقلالی شد. حالا هم نوبت سعید صادقی است.

یعنی سعید صادقی پرسپولیسی نمی‌شود؟

من که فکر می‌کنم او با اسم پرسپولیس و استقلال بازارگرمی می‌کند و درنهایت با یک رقم خوب در تیم خودش گل گهر می‌ماند.

ولی هواداران پرسپولیس او را می‌خواهند؟

این به خاطر رقابت به وجود آمده بین استقلال و پرسپولیس است. هواداران دو تیم هم طبیعی است وارد این رقابت نقل و انتقالاتی بشود اما به نظرم پرسپولیس وینگرهای خوبی دارد.

منظور شما مهدی ترابی است؟

بله، ما هم مهدی ترابی را داریم و هم سیامک نعمتی و حتی وحید امیری که‌هافبک چپ فیکس تیم ملی است. نیازی هم به سعید صادقی و بازارگرمی‌هایش نداریم.

به نظر می‌رسد خیلی عصبانی باشید؟!

نه، عصبانی نیستم. اینکه یک بازیکن با یک بار دعوت به اردوی تیم ملی این همه روز پرسپولیس را سرکار می‌گذارد زشت است. پرسپولیس تیمی‌است که امثال سعید صادقی باید آرزوی آن را در سرداشته باشند نه اینکه برایش کلاس بگذارند. همین فصل دیدید مرتضی پورعلی گنجی و علیرضا بیرانوند که هر دو سابقه بازی در جام جهانی و اروپا را دارند بدون شرط و شروط و کلاس گذاشتن اولین نفر با پرسپولیس قرارداد بستند. به این مسئله با دقت فکر کنید تا متوجه حرف‌های من شوید.

اخیرا مصاحبه ای از علی آقا پروین منتشر شده که به رضا شاهرودی گفته بود باید ۲۰۰ هزار تومان هم دستی به پرسپولیس بدهی تا به تیم ما بیایی. زمان شما بازیکن می‌توانست بازارگرمی کند؟

بازارگرمی؟! نه آقاجون! ما عشق می‌کردیم علی آقا پروین را از نزدیک ببینیم چه رسد به بازارگرمی. اگر علی آقا بازیکنی را می‌پسندید و برای مذاکره صدا می‌زد طرف تا صبح از خوشحالی خوابش نمی‌برد. من هرگز روزی را که در رختکن پرسپولیس پیراهن شماره ۴ را به من داد و پرسید می‌دانی این پیراهن تن چه بزرگانی بوده را فراموش نمی‌کنم. او معتقد بود پیراهن پرسپولیس نباید به تن بازیکن گشاد باشد و با منت آن را به تازه واردها می‌داد. ما متعلق به آن دوره هستیم و حالا که این چیزها را می‌بینیم خیلی حرص می‌خوریم.

ولی آقا مرتضی قبول کنید شرایط اقتصادی آن زمان با الان خیلی فرق می‌کند. الان زندگی سخت تر شده و...

زمان ما هم جنگ بود. زمان ما هم تیم‌های نسبتا پولداری بودند که پیشنهادات خوبی هم می‌دادند اما من مرتضی فنونی زاده با حقوق کم کارخانه زمزم می‌ساختم تا در پرسپولیس توپ بزنم. برای ما پیراهن پرسپولیس ارزش زیادی داشت و حاضر نبودیم آن را با پول عوض کنیم. امروز می‌بینیم یک بچه ۱۸ ساله می‌آید می‌گوید پرسپولیسی است بعد می‌رود باشگاه استقلال و استقلالی می‌شود. این مسائل دیگر ربطی به مشکلات اقتصادی ندارد بلکه عرق و تعصب به باشگاه از بین رفته است. هرباشگاه یا جایی که پول بیشتری بدهند را عشق است و این مسئله ما پیشکسوتان را بیشتر از همه آزار می‌دهد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها