|
کدخبر: 260172

تصاویر جدید مسی به عنوان سفیر گردشگری عربستان + فیلم

لیونل مسی به عنوان سفیر گردشگری عربستان سعودی معرفی شد.

فوتبال

مسی و دوستانش در سفر به عربستان سعودی در ساحل جده و دریای سرخ، به تفریح پرداختند.

همزمان وزیر گردشگری سعودی (احمد الخطیب) در توییت عکس هایی از مسی در این کشور، او را به عنوان سفیر رسمی گردشگری عربستان سعودی معرفی کرد.

لیونل مسی

 

وزیر گردشگری سعودی نوشت: "خوش آمد به لیونل مسی و دوستانش در سعودی که برای گذراندن تعطیلات عالی و کشف گنج های دریای سرخ و جشنواره جده و تاریخ قدیمی آن آمده است".

وی افزود: "این سفر اول او نیست و آخرین سفرش هم نخواهد بود. خوشالم که مسی را به عنوان سفیر گردشگری سعودی معرفی کنم".

مسی خود نیز در اینستاگرام، عکس هایی از تفریح در ساحل دریای سرخ منتشر کرد. در یکی از این عکس ها، مسی به همراه دوستانش در یک قایق تفریحی نشسته اند.

هنوز به طور رسمی اعلام نشده که چه مبلغی به مسی بابت پذیرش جایگاه "سفیر گردشگری سعودی" پرداخت شده اما روزنامه انگلیسی تایمز این مبلغ را ۶ میلیون یورو اعلام کرده است.

عکسی که مسی از تفریح در ساحل جده عربستان سعودی و دریای سرخ منتشر کرد

لئو مسی

لیونل مسی ستاره فوتبال جهان روز دوشنبه گذشته در سفری اعلام نشده برای تبلیغ گردش و تفریح در عربستان سعودی وارد بندر جده شد. او در شهر بندری جده از موزه و مراکز تاریخی - گردشگری این منطقه نیز بازدید کرد.

مسی هم اکنون بازیکن تیم ملی فوتبال آرژانتین و تیم فرانسوی پاریس سنت ژرمن است.

قرار است مسی در چارچوب همکاری با وزارت گردشگری سعودی، در ۲ سال آینده سفرهای متعددی به این کشور برای تبلیغ سفر و مراکز گردشگری و تاریخی سعودی داشته باشد.

مسی2

"هیفا بنت محمد آل سعود" معاون وزیر گردشگری سعودی مسی را در بازدید از مراکز گردشگری و تاریخی این کشور همراهی می کرد.

وی با انتشار عکس هایی از بازدید مسی از مراکز تاریخی بندر جده نوشت: "امروز میزبان مسی و دوستانش در بازدیدی از منطقه تاریخی جده بودم ... تاریخ و هنر و شگفتی تاثیر متمایزی بر میهمانان ما گذاشت ... جده و مردمانش در نخستین نگاه، دل بازدیدکنندگان را می ربایند".

مسی3

شاهزاده هیفا که دارای لیسانس مدیریت پروژه ها از دانشگاه نیوهافن آمریکا و ارشد مدیریت پروژه ها از دانشکده مدیریت لندن است تا سال ۲۰۰۹ در بانک اچ اس بی سی لندن فعالیت می کرد تا اینکه به کشورش بازگشت و در پروژه های این بانک در سعودی مشغول به کار شد. او مسوولیت اجرای برنامه های توسعه بخش گردشگری را برعهده دارد.

توییت

همکاری با مسی برای تبلیغ جاذبه های گردشگری سعودی در راستای برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی انجام می شود.

هدف اصلی این چشم انداز، تنوع بخشی به درآمدهای غیرنفتی و کاهش اساسی تکیه ریاض به درآمدهای نفتی است.

عربستان سعودی یکی از سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت خام جهان است اما قصد دارد درآمدها در دیگر بخش ها از جمله گردشگری را به میزان زیادی افزایش دهد.

 

بازدید مسی عربستان

براساس این چشم انداز، دولت سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۵۵ میلیون گردشگر خارجی در سال جذب کند. این آمار شامل حجاج و زائران نیست. ایجاد یک میلیون شغل جدید وابسته به گردشگری در سال دیگر هدف ریاض تا پایان دهه کنونی است.

جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی در بخش هواپیمایی، تاسیس شرکت هواپیمایی ملی جدید و ساخت فرودگاه جدید در ریاض، راه اندازی طرح های گردشگری جدید از جمله برنامه های این کشور  است.

طرح "دریای سرخ" یکی از طرح های ساخت گردشگاه های جدید در عربستان سعودی برای افزایش اشتغال در بخش گردشگری و جذب شمار بیشتری از گردشگران خارجی و داخلی است.

سالانه شمار زیادی از شهروندان سعودی برای تفریح به کشورهای دیگر سفر و مبالغ هنگفتی را هزینه می کنند. ریاض قصد دارد آنها را نیز به گردشگری داخلی ترغیب کند.

مسی در عربستان

مسی در عربستان2

مسی4

مسی5

 

منبع: عصر ایران

ارسال نظر