|
کدخبر: 255456

گل‌محمدی و رکوردهایی که بر باد رفت!

یحیی تا پایان فصل از آمار ۱۲۰ بازی روی نیمکت پرسپولیس عبور خواهد کرد و فرصت رسیدن به ۲۶۰ امتیاز را هم دارد.

فوتبال گل‌محمدی و رکوردهایی که بر باد رفت!

یحیی گل‌محمدی این فصل موفق شد از آمار ۱۰۴ بازی علی دایی روی نیمکت پرسپولیس عبور کند و به سومین سرمربی باسابقه تاریخ پرسپولیس تبدیل شود. این در حالی است که او در صورتی که تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند، به رکورد برانکو ایوانکوویچ (۱۷۰) نیز خواهد رسید اما عملکرد شاگردان یحیی در فصل جاری، تردیدهایی را در مورد آینده این سرمربی ایجاد کرده است.

پرسپولیس این فصل کمترین میزان پیروزی (۵۸.۳۳%) را داشته است و این در حالی است که لیگ نوزدهم، آمار یحیی نرخ استثنایی ۷۱.۴۳% بود که البته رکوردی فراتر از انتظار طرفداران پرسپولیس و استاندارد فوتبال ایران محسوب می‌شد. با این حال سرخپوشان فرصت این را دارند تا با شش پیروزی متوالی، به بهترین آمار برد این تیم با هدایت گل‌محمدی برسند.

 رکوردی که از دست رفت

سرخپوشان پیش از دو تساوی با تیمهای همشهری استقلال و هوادار و همچنین شکست مقابل آلومینیوم اراک، رکورد بیش از ۶۰ درصد برد را داشتند اما حالا با کسب ۶۹ برد از ۱۱۷ بازی، نرخ ۵۸.۹۷% را ثبت کرده‌اند. با این حال آمار باخت پرسپولیس همچنان عدد قابل توجهی است و قرمزها تنها ۱۳ بار شکست خورده‌اند که البته چهار باخت در فصل جاری بوده است: آلومینیوم اراک، صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان.

 در آستانه از دست دادن متوسط قهرمانی

پرسپولیس در فصل جاری باوجود اینکه از استقلال عقب بوده اما توانسته متوسط امتیازی اش را بالاتر از عدد دو نگه دارد. اما حالا در صورتی که قرمزها نتوانند در دو بازی آینده خود برابر پیکان و ذوب آهن به پیروزی برسند، برای اولین بار در شش سال اخیر، متوسط امتیازی خود را پایین تر از عدد دو خواهند دید.

 باخت‌هایی که دو رقمی شدند

پرسپولیس در حالی لیگ بیست و یکم را آغاز کرد که تنها ۹ شکست در کارنامه یحیی گل‌محمدی بود اما در فصل جاری دو باخت لیگ برتر، دو باخت جام حذفی و سوپرجام باعث شد تا آمار باخت یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس دو رقمی شود. به عبارتی پرسپولیس به اندازه نیمی از شکست‌های سالهای گذشته با یحیی، باخت را تجربه کرد.

 افت در آمار گلزنی

قرمزهای تهرانی لیگ بیستم را با ۴۷ گل به پایان رساندند تا متوسط ۱.۵۶ گل به ازای هر بازی را داشته باشند اما در فصل جاری باوجود اینکه بهترین خط حمله لیگ ایران هستند، آمار ضعیف‌تری را از خود به جای گذاشته‌اند. در میان ناکامی تمیروف، عبدی و پاکدل و همچنین مصدومیت عیسی آل کثیر، پرسپولیس این فصل آمار ۱.۴ گل در هر بازی را دارد.

 برد شماره ۷۰ برای بازگشت به کورس

یحیی گل‌محمدی در صورتی که پیکان را شکست دهد، به سومین مربی تاریخ پرسپولیس تبدیل خواهد شد که هفتادمین پیروزی خود روی نیمکت این تیم را تجربه می‌کند. او در صورتی که شش برد تا پایان فصل کسب کند، با ۲۰ پیروزی از بهترین رکورد خود عبور خواهد کرد و همچنین به بهترین آمار امتیازی هم می‌رسد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر