|
کدخبر: 252878

هوادار پرسپولیس قهرمانی می‌خواهد آقای مطهری!

کاملا مشخص است حمید مطهری مشاورانی دارد که به او در بیان جملات کمک می کنند ولی توصیه ما به حمید مطهری این است به جای تمرکز روی چنین موضوعاتی، روی تمرینات و نقاط ضعف تیمش وقت بگذارد.

فوتبال هوادار پرسپولیس قهرمانی می‌خواهد آقای مطهری!

هوادار پرسپولیس که جانش به این تیم وابسته است، جملات زیبا نمی خواهد، اگر بخواهد چنین چیزهایی را بشنود با یک سرچ ساده با جملات هزاران برابر بهتر مواجه می شود، حرف را همه بلدند بزنند. هوادار پرسپولیس قهرمان می خواهد و حالا از خودش می پرسد آن ساختمانی که حمید مطهری از آن حرف زد و گفت آجر به آجر ۵ طبقه اش را سرخ ها ساخته اند، حالا کجاست؟ آیا همین متروکه ای است که الان می بینیم؟

بیان حرف های صرفا زیبا از سوی حمید مطهری تبدیل به یک عادت در فوتبال ایران شده است!

بیان صحبت های زیبا اتفاق عجیبی نیست ولی تکرار آن به صورت متوالی جای سوال دارد، آن هم در حالی که این صحبت ها فقط در حد حرف، زیبا هستند و به واقعیت تبدیل نمی شوند.

اوایل که حمید مطهری جملات ماندگار را در کنفرانس های خبری اش بیان می کرد همه به به و چه چه می کردند ولی بعد از یک مدت مشخص شد گویا خود حمید مطهری هم نه برای مفهوم آن جملات بلکه برای تاثیر آن در فضای هواداری چنین چیزهایی را بیان می کند.

جملات حمید مطهری در فضای مجازی و بین صفحات هواداری دست به دست می شود ولی فایده اش چیست؟ وظیفه اول مربیان یک تیم بُعد فنی است و باید به آن توجه ویژه ای شود.

وقتی شما بیرون زمین می گویید ما می خواهیم از طبقه ششم ساختمانی که آجر به آجر آن را ساختیم رونمایی کنیم ولی درون زمین قادر نیستید هوادار را رفت و برگشت ببرید، این جمله های زیبا چه ارزشی دارد؟ حرف قشنگ را روی دیوارهای شهر هم می توان دید. سال ها بعد این جام ها هستند که برای پرسپولیس می مانند نه صحبت ها!

چنین گفتاری باید مکمل کردار مربیان شود و به آن ها در زمینه اهداف شان کمک کند ولی این صحبت های حمید مطهری حالا علیه خودش و تیمش شده است. وظیفه اصلی حمید مطهری، طراحی تئوری تاکتیکی برای پرسپولیس و اجرای آن تئوری در تمرین و بازی است و کنار این کارها، بد نیست اگر گاهی اوقات در کنفرانس های خبری حرف های زیبایی هم بزند، نه این که در میدان مسابقه چیز خاصی از پرسپولیس نبینیم و فقط آجر و گلادیاتور و ... بشنویم.

البته بیان چنین صحبت هایی در فوتبال روز دنیا عجیب نیست، سرمربیان در طول هر فصل ممکن است دو سه باری چنین حرف هایی بزنند ولی اینکه حمید مطهری هفته ای چند بار از چنین نقل قول هایی استفاده می کند عجیب است.

بد نیست سراغ برخی نقل قول های معروف حمید مطهری برویم؛

 تیم‌ ها برای موفقیت باید قوی‌ تر از بهانه‌ ها باشند

حمید مطهری مگر نمی گفت تیم ها باید از بهانه های شان قوی تر باشند؟ پس چرا بعد از دربی به جای صحبت از مسائل فنی، گفت استقلال با شاهکار داور مساوی کرد!

  روزها کار می کنیم تا شب ها رویاپردازی کنیم

از رفتار حمید مطهری بیشتر برمی آید بگوییم او شب ها فکر می کند و روزها جملات زیبا می گوید!

 مثل یک گلادیاتور کار کن مثل پادشاه زندگی کن!

روند تیم پرسپولیس در هفته های اخیر این جمله را تایید نمی کند؛ پرسپولیس از ابتدای فصل مملو از ضعف هایی است که هنوز هم برطرف نشده است. وقتی تمام هواداران و فوتبالدوستان متوجه چنین ضعف هایی می شوند، چطور مربی پرسپولیس از آن آگاه نیست؟

یا اگر آگاه است پس چرا هنوز آن ضعف ها پابرجاست؟ این بیانگر کار کردن مثل یک گلادیاتور نیست!

 البته نباید از حق بگذریم، این جمله حمید مطهری کاملا درست بود! دربی ۹۷ در کتاب تاریخ فوتبال ایران ثبت شد، البته نه به خاطر زیبایی یا نکته ویژه آن بلکه به خاطر زشتی بیش از حدش!

اگر بخواهیم تمام جملات حمید مطهری را بررسی کنیم، یک کتاب می شود، پس به همین سه نقل قول اکتفا می کنیم.

کاملا مشخص است حمید مطهری مشاورانی دارد که به او در بیان جملات کمک می کنند ولی توصیه ما به حمید مطهری این است کنار وقت گذاشتن روی چنین موضوعاتی، روی تمرینات و نقاط ضعف تیمش هم وقت بگذارد.

هوادار پرسپولیس که جانش به این تیم وابسته است، جملات زیبا نمی خواهد، اگر بخواهد چنین چیزهایی را بشنود با یک سرچ ساده با جملات هزاران برابر بهتر مواجه می شود، حرف خوب را همه بلدند بزنند، مهم «خوب» کار کردن است..

هوادار پرسپولیس قهرمانی می خواهد و حالا از خودش می پرسد آن ساختمانی که حمید مطهری از آن حرف زد و گفت آجر به آجر ۵ طبقه اش را سرخ ها ساخته اند، حالا کجاست؟ آیا همین متروکه ای است که الان می بینیم؟

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها