|
کدخبر: 216612

دستور ویژه رئیسی برای دو باشگاه پر طرفدار

در تازه‌ترین واکنش‌های دولت رئیسی به خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس شاهد تناقض‌گویی وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی‌سازی بودیم.

فوتبال دستور ویژه رئیسی برای دو باشگاه پر طرفدار

بحث خصوصی‌سازی و عرضه سهام دو تیم پرسپولیس و استقلال سال‌هاست که در دولت‌های مختلف مطرح می‌شود. در تازه‌ترین واکنش‌های دولت رئیسی به این موضوع شاهد تناقض‌گویی وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی‌سازی بودیم.

سجادی، وزیر ورزش برای واگذاری استقلال و پرسپولیس اعلام آمادگی کرد. او از دریافت مصوبات این موضوع خبر داده و عنوان کرده منتظریم تا سازمان خصوصی‌سازی به سمت واگذاری برود.

در همین حال رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته عجله‌ای برای واگذاری وجود ندارد. باشگاه پرسپولیس و استقلال نیازمند تضمینی برای موفقیت‌شان پس از واگذاری هستند. اگر تضمین اتفاق نیفتد، ممکن است واگذاری‌شان به سرنوشت برخی از بنگاه‌ها منجر شود.

در اینکه هیچ راهی جز خصوصی‌سازی برای دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس وجود ندارد بین دولت‌های مختلف از زمان احمدی‌نژاد تا کنون اتفاق نظر وجود داشته است. اما اینکه چرا پس از این همه مدت و علی‌رغم جدی شدن این موضوع در دولت روحانی این اتفاق هنوز نیفتاده را باید کارشناسان به ما بگویند.

خصوصی‌سازی عزم ملی می‌طلبد

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: هیچ راهی بهتر از خصوصی سازی و عرضه سهام پرسپولیس و استقلال در بورس وجود ندارد. در این خصوص مطالعات زیادی روی تیم‌های کشورهای مختلف داشته‌ام و یوونتوس مثال موفق خوبی در این موضوع است.

وی ادامه داد: خصوصی‌سازی این دو تیم در اواخر دولت روحانی نیز با توجه به تاکیدات دولت به خبر داغی تبدیل شده بود. همان موقع هم گفتم که تحقق این موضوع یک عزم ملی می‌طلبد. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس فراتر از اتفاقات سیاسی‌اند.

این کارشناس اظهار کرد: آنچه برای انجام خصوصی‌سازی نیاز است را بارها مطرح کردیم. این اتفاق مثبت است اما مسئله آن است که شرایط لازم را برای انجام آن فراهم کنند. به هر حال همه می‌دانیم که این اتفاق روی فعالان اقتصادی تاثیرگذار است.

الیاس‌کردی با اشاره به تناقض‌گویی‌های موجود بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، تصریح کرد: مسئله خصوصی‌سازی این تیم‌ها فراتر از تصمیم وزارت ورزش یا سازمان خصوصی سازی است. عملیاتی شدن این موضوع نیازمند دستور ویژه شخص رئیس جمهور است. وگرنه از زمان دولت احمدی‌نژاد این موضوع مطرح بوده اما هنوز اتفاق نیافتاده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها