|
کدخبر: 185119

ساز استقلال برای دربی کوک شد

تیم فوتبال استقلال با درخشش ارسلان مطهری در دیدار برابر سایپا به برتری دو بر صفر دست یافت تا با روحیه‌ای بالا به استقبال شهرآورد پایتخت برود.

شنبه شب تیم فوتبال سایپا که برای رهایی از سقوط تلاش می‌کند در ورزشگاه پاس‌قوامین، میزبان استقلال بود که این دیدار با گل‌هایی که در نیمه دوم ثبت شد با برتری دو بر صفر استقلال به اتمام رسید.

استقلال با این پیروزی ۵۰ امتیازی شد که با این اوصاف سومی خود را تا حدود زیادی قطعی کرد. سایپا هم ۲۳ امتیازی باقی ماند تا فاصله‌ای با سقوط نداشته باشد.

قضاوت این دیدار را «مرتضی منصوریان» با کمک‌های «یعقوب سخندان» و «جعفر مهاجر» برعهده داشت.

بازی در حالی آغاز شد که سایپا برای رهایی از قعر جدول و استقلال برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرمی به کسب برتری داشتند.

استقلال این دیدار را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه ششم «سبحان خاقانی» در محوطه جریمه سایپا سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در ادامه نیز «مهدی قایدی» با حرکتی انفرادی، مدافعان حریف را از پیش‌رو برداشت و سپس پس از برخورد با مدافع حریف نقش بر زمین شد که بازهم داور پنالتی اعلام نکرد.

در دقیقه ۱۲ سایپا می‌توانست روی کرنر ارسالی به گل برسد که ضربه سر «سینا مریدی» با اختلاف اندکی از دروازه استقلال به بیرون رفت.

هرچند استقلال روند بازی را در اختیار داشت اما برای دقایق زیادی تلاش این تیم برای رسیدن به گل چندان موثر نبود.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با تساوی صفر بر صفر همراه شد.

در ابتدای نیمه دوم استقلال با ضربات «آرمان رمضانی» و «بابک مرادی» در آستانه گلزنی بود که هر دو مرتبه دروزاه‌بان سایپا واکنش‌های خوبی داشت.

در دقیقه ۵۷ ضربه آزاد قایدی با ختلاف اندکی از دروازه سایپا به بیرون رفت تا همچنان بازی بدون گل دنبال شود.

در ادامه بازهم قایدی برای گلزتی تلاش کرد اما شوت او در دقیقه ۶۶ به دیرک دروازه سایپا برخورد کرد.

در دقیقه ۶۸ بازیکنان ذخیره دو تیم که روی سکوها مستقر بودند درگیری لفظی پیدا کردند که این قائله خاتمه یافت.

در دقیقه ۷۵ بار دیگر قایدی سرنگون شد و در نهایت داور نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد.

«ارسلان مطهری» که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود پشت توپ ایستاد و سبکِ «جورجینیو» ستاره تیم ملی ایتالیا با مکث و برخلاف حرکت «کوروش ملکی»، موفق به گلزنی شد.

در دقیقه ۸۷ مطهری با حرکتی پابه توپ و شوتی تماشایی، گل دوم خود و استقلال را به ارمغان آورد و برتری استقلال را قطعی کرد.

با این اوصاف استقلال با روحیه‌ای بالا به استقبال دیدار پنجشنبه مقابل پرسپولیس رفت. شهرآورد پایتخت از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار خواهد شد.

ترکیب سایپا

کوروش ملکی، کمال‌الدین نیکخو، رضا علیاری، امیرحسین حسین‌زاده(مهرداد عبدی)، مجید علیاری، حسین ماهینی، مهرداد حیدری(رضا جعفری)، سینا مریدی، مجتبی لطفی، محمد صادق بارانی و روح‌الله سیف‌اللهی(امیرعلی صادقی)

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، مسعود ریگی(مهدی مهدی‌پور)، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی(شیخ دیاباته)، بابک مرادی، آرمان رمضانی(ارسلان مطهری)، سبحان خاقانی(سیداحمد موسوی) و آرش رضاوند​

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها