|
کدخبر: 146456

ماجرای درگیری رئال مادرید و کاپیتان

راموس به زودی ۳۵ ساله می‌شود و باشگاه هم به خاطر شیوع کرونا و نوسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از نظر مالی به شدت تحت فشار است؛ بنابراین مثل سابق برای تمدید قرارداد کاپیتان اشتیاق ندارد

فوتبال ماجرای درگیری رئال مادرید و کاپیتان

این روزها در حالی که سرخیو راموس و رئال مادرید وارد شش ماه پایانی قراردادشان شده‌اند، پانتومیم دوباره شروع شده. منچستریونایتدی‌ها به عنوان یکی از مشتریان همیشگی راموس خوب می‌دانند، راموس و رئیس او فلورنتینو پرس هر وقت که بحث تمدید قرارداد وسط می‌آید، ابتدا یکسری اختلافات پیدا می‌کنند و بعد آشتی می‌کنند. الان اما ۵ سال از زمانی که راموس پس از چشمک زدن به منچستری‌ها، برای آخرین بار قراردادش با رئال را تمدید کرد، می‌گذرد و اوضاع هم نسبت به آن زمان خیلی عوض شده است. او ماه مارس امسال ۳۵ ساله می‌شود و باشگاه هم به خاطر از دست دادن بخش زیادی از درآمدهایش در نتیجه شیوع کرونا و هزینه‌های مربوط به نوسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از نظر مالی به شدت تحت فشار است. با این حال به نظر می‌رسد که راموس و اطرافیانش انتظار دارند که باشگاه برای تمدید قرارداد او همانقدر مشتاق و مطیع خواسته‌هایش باشد که ۵ سال پیش بود.

برادر و مدیربرنامه‌های راموس «رنه» هم اخیراً در یک توئیت از باشگاه به خاطر تعللی که برای تمدید قرارداد سرخیو نشان داده گلایه و انتقاد کرده است. با این حال با توجه به نقش تأثیرگذاری که راموس در ۱۱ هفته منتهی به قهرمانی فصل گذشته رئال مادرید در لالیگا ایفا کرد، چنین ژست‌هایی از سوی کاپیتان اسپانیایی شاید به نسبت سال‌های قبل سر و صدای کمتری کرده و تأثیر محدودتری بر جو و حال و هوای تیم گذاشته باشد. البته این در شرایطی است که فرض را بر این بگذاریم که بازیکنی مانند ژول کانده در سویا - کسی که زین‌الدین زیدان تحسین‌اش می‌کند - یکی از چند گزینه‌ای است که آماده گرفتن جای راموس هستند. داوید آلابا هم هست اما جذب مدافع میانی اتریشی بایرن مونیخ هم که مانند راموس تا ماه ژوئن قرارداد دارد و البته ۷ سال کوچکتر از اوست، هزینه‌های مالی سنگینی برای باشگاه به همراه خواهد داشت.

ترجیح زیدان خرید کانده است، بازیکنی که با ۲۲ سال سن نه تنها هنوز زمان زیادی تا پایان دوران بازی‌اش مانده بلکه تجربه‌اش به مراتب بیشتر از مدافعان میانی همسن و سال خودش هست. او مانند رافائل واران فرانسوی است و می‌تواند یک زوج هماهنگ را در کنار این بازیکن ملی‌پوش در قلب خط دفاعی کهکشانی‌‌‌ها بسازد. گزینه بعدی پائو تورس از ویارئال است که یکی دیگر از بهترین‌های پست خودش در اروپا شناخته می‌شود و اگر رئالی‌ها از پس پرداخت هزینه خرید کانده برنیایند می‌تواند به جای او به سفیدپوشان شهر مادرید ملحق شود.

تا این لحظه، پیشنهادی که از سوی رئال مادرید به راموس ارائه شده، یک قرارداد دو ساله با حقوق خالص سالانه ۸/۱۰ میلیون پوند است که همین الان هم دارد از باشگاه دریافت می‌کند. به نظر می‌رسد که او دارد شانس خود را برای مجاب کردن باشگاه به ارائه پیشنهادی بهتر امتحان می‌کند و صبر باشگاه را می‌سنجد. با توجه به موافقت گروهی از ‌بازیکنان رئال مادرید برای کاهش ۱۰ درصدی حقوق‌شان در ایام شیوع کرونا برای کمک مالی به باشگاه، پذیرش پیشنهاد اول به منزله دریافت حقوقی کمتر نسبت به فصل گذشته است.

راموس باید در این جنگ تبلیغاتی پیروز شود و طوری وانمود می‌کند که باشگاه رئال مادرید با تحمیل کردن خواسته خود به او دارد به کاپیتان و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ خود بی‌احترامی می‌کند اما در شرایطی که باشگاه درگیری آثار سوء شیوع ویروس کرونا مانند استادیوم‌های خالی و از دست دادن درآمدهای حوزه گردشگری فوتبال است، شاید برخلاف جنگ قبلی برای تمدید قرارداد، این بار کمتر کسی طرف او باشد. این موضوع در نظرسنجی اخیر روزنامه اسپانیایی مارکا هم مشهود بود، ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان در پاسخ به این سؤال که آیا راموس باید وضعیت مالی فعلی باشگاه را درک کند و مطابق آن خواسته‌هایش را کاهش دهد، پاسخ مثبت داده بودند و تنها ۲۴ درصد معتقد بودند که او سزاوار آن هست که هرآنچه می‌خواهد دریافت کند.

راموس یکی از اسطوره‌های رئال مادرید است اما فرناندو هیرو، رائول، ایکر کاسیاس و کریستیانو رونالدو هم بودند و این جایگاه باعث نشد که فلورنتینو پرس به هر قیمتی حاضر شود آنها را زمانی که به سال‌های پایانی دوران بازی‌‌شان نزدیک شده بودند، نگه دارد. هیرو هم در زمان خودش برای رئال مادرید کسی بود، کسی که سه بار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده بود اما سال ۲۰۰۳ وقتی که او ۳۵ ساله بود و درخواست یک قرارداد دو ساله جدید کرد، دیگر این باشگاه بود که حرفش را به کرسی نشاند و به او گفت که باید برود و برای باشگاه هم فرق نمی‌کرد که او چند روز قبل از آن به تیم برای قهرمانی در لالیگا کمک کرده بود.

حالا سؤال این است که اگر رئال مادرید حاضر به پذیرش خواسته راموس نشود و او را از دست بدهد، آیا‌ ‌برای پر کردن جای خالی‌اش مشکل خواهد داشت و بعداً ممکن است از دیدن درخشش او در تیمی دیگر پشیمان شود؟ رئالی‌ها در مورد رونالدو هم تصور می‌کردند که او به پایان روزهای اوجش نزدیک شده است اما او هنوز هم در یوونتوس دارد رکوردهای فردی‌اش را یکی پس از دیگری ارتقا می‌دهد. راموس هم به اندازه رونالدو برای حفظ آمادگی و بازی کردن و کسب قهرمانی عطش دارد. اگر او از پاری‌سن‌ژرمن یا هر تیمی دیگر سردرآورد و رئال مادرید هم نتواند کانده یا آلابا را به خدمت بگیرد، این راموس است که خواهد خندید.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها