|
کدخبر: 133628

دادگاه CAS محرومیت آل‌کثیر را می‌بخشد؟

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: دادگاه CAS ترجیح می‌دهد حکم مربوط به یک پرونده را سریع صادر کند تا اینکه رای ابتدایی را تعلیق کند.

فوتبال دادگاه CAS محرومیت آل‌کثیر را می‌بخشد؟

غلامرضا رفیعی درباره اقدام باشگاه پرسپولیس برای پیگیری پرونده عیسی آل کثیر در دادگاه CAS اظهارکرد: به هر حال باشگاه پرسپولیس باید از آخرین راهکار حقوقی‌اش هم برای احقاق حق خود استفاده کند و این راهکار هم پیگیری پرونده از طریق دادگاه CAS است. برای استفاده از آل کثیر در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا هم باید این اعتراض سریع تر مطرح شود ولی حتی اگر رسیدگی دادگاه حکمیت ورزش به پرونده طولانی شود، دست کم می‌توان امیدوار بود شش ماه محرومیت این بازیکن از بین برود.

وی درباره اینکه آیا دادگاه CAS می‌تواند موقتا محرومیت شش ماهه آل کثیر را لغو کند، توضیح داد: این امر در شرایطی امکان‌پذیر است و بستگی به کیفیت دعوا و مستندات ما دارد اما معمولا این دادگاه برای جلوگیری از اجرای حکم خیلی سخت گیرانه عمل کرده و ترجیح می‌دهد در رسیدگی سریع تر عمل کند تا اینکه دستور موقت بدهد. به همین دلیل احتمال اینکه رای خود را زودتر صادر کند بیشتر است تا اینکه بخواهد حکم کمیته استیناف AFC را تعلیق کند.

کارشناس حقوقی فوتبال درباره احتمال تعلیق موقت محرومیت آل کثیر پس از گذشت سه ماه از صدور حکم کمیته انضباطی AFC عنوان کرد: این موضوع جزو اختیارات مرجع صادر‌کننده حکم است و تکلیفی در زمینه تعلیق موقت یا بخشش حکم ندارد.

رفیعی درباره میزان امیدواری باشگاه پرسپولیس برای بخشش آل کثیر از طریق ارجاع پرونده به دادگاه CAS با توجه به تایید محرومیت وی از سوی کمیته انضباطی و استیناف AFC گفت: هرچند دو مرجع قاره‌ای این رای تایید کرده‌اند اما احتمال شکستن رای در دادگاه بین‌المللی ورزش است زیرا اسناد و مدارک زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه آل کثیر قصد توهین نژادی نداشته و قبلا هم این شادی‌ها را در لیگ داخلی انجام داده است.

وی درباره اینکه برخی حقوقدان‌ها اعتقاد دارند دادگاه CAS بیشتر به منطوق قانون توجه دارد تا مفهوم اقدام بازیکن، اظهارکرد: با توجه به تصاویر و فیلم هایی که از شادی گل آل کثیر در لیگ داخلی ایران وجود دارد پیدا کردن مفهوم حرکت این بازیکن کار پیچیده‌ای نیست و اگر دادگاه CAS بخواهد به این تصاویر و فیلم‌ها توجه کند، سند معتبری در اختیار دارد.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر