|
کدخبر: 125648

آغاز درخشان ستاره‌های جدید بارسلونا و رئال مادرید!

در این هفته در تاریخ لالیگا ستاره های بزرگ کارشان را در رئال مادرید و بارسلونا آغاز کرده اند.

فوتبال آغاز درخشان ستاره‌های جدید بارسلونا و رئال مادرید!

معمولا اکتبر ماه هفته‌های آغازین رقابت های لالیگاست و ستاره‌های بزرگ اصولا از همان هفته های ابتدایی درخشش خود را در رئال مادرید و بارسلونا آغاز می کنند. در ادامه اتفاقاتی که در این مقطع در تاریخ لالیگا رخ داده را مرور خواهیم کرد؛

مشکلات اوایل فصل بارسلونا باعث از دست رفتن امتیازات در مقابل تیم هایی چون راسینگ سانتاندر و اوساسونا شد، اما تیم فرانک رایکارد با برتری ۱-۴ خارج از خانه در تاریخ ۲۹ سپتامبر برابر لوانته دوباره به فرم همیشگی بازگشت. ستاره این دیدار تیری آنری بود که اولین هت تریک خود در لالیگا را از زمان انتقال از آرسنال به ثبت رساند.

اولین گل مهاجم فرانسوی از فاصله نزدیک به ثمر رسید، دومی تغییر جهتی تماشایی در سمت تیرک دور بود و سومی از درون محوطه جریمه حریف به ثمر رسید. لیونل مسی با یک گل فوق العاده انفرادی کار را تمام کرد و بلوگرانا به رتبه های بالای جدول رسید. آنری در ادامه در سه فصل در نیوکمپ در ۸۰ بازی لالیگا در مجموع ۳۵ گل به ثمر رساند و دو عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد. آنری در ادامه به تیم MLS نیویورک ردبولز پیوست و در حال حاضر مربی تیم کانادایی مونترال ایمپکت است.

دوم اکتبر: گلزنی اینیگو مارتینز از نیمه زمین خودی (۲۰۱۱)

وقتی اینیگو مارتینز، مدافع میانی رئال سوسیداد در دربی باسک در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۱ توپ را در دایره میانی زمین خودی گرفت، گورکا ایرایزوز، دروازه بان بیلبائو خطری را حس نمی کرد. اما مارتینز یکی از زیباترین گل های تاریخ لالیگا را در این لحظه به ثمر رساند. در ادامه و در همان فصل مارتینز یک بار دیگر با ضربه ای جسورانه از وسط زمین موجبات برتری ۲-۳ تیمش برابر رئال بتیس را فراهم کرد.

در ژانویه ۲۰۱۸، ملی پوش اسپانیایی وقتی از لارئال به تیم رقیب یعنی بیلبائو پیوست، هواداران هر دو باشگاه را شوکه کرد. در آن مقطع بیلبائو ایمریک لاپورته را به منچسترسیتی فروخته بود. اگرچه مارتینز از آن زمان در سن مامس به بازیکنی محبوب تبدیل شده، اما بدون شک ایرایزوز هنوز لحظه دریافت آن گل را در ذهن دارد.

دوم اکتبر: کارلس پویول و اولین قدم ها برای تبدیل شدن به ستاره بارسا (۱۹۹۹)

وقتی کارلس پویول ۲۱ ساله اولین بازی اش در لالیگا برای بارسلونا در را در تاریخ دوم اکتبر ۱۹۹۹ انجام داد موهایی فرفری داشت. پویول در نیمه دوم در ترکیب بارسلونا در کنار بازیکنانی چون پپ گواردیولا، لوئیس انریکه و ریوالدو در جریان پیروزی ۰-۲ برابر رئال وایادولید به میدان رفت. پویول جوان در آن بازی در پست وینگر بازی کرده و در اولین بازی خود برای تیم بزرگسال جایگزین سیمائو، مهاجم پرتغالی شد.

البته پویول در ادامه جایگاه خود را به عنوان یک دفاع میانی هراس انگیز در ترکیب بارسلونا و اسپانیا تثبیت کرد. پویول در ادامه با بارسا لقب یکی از شاخص ترین کاپیتان های تاریخ را گرفت و ۲۳ جام از جمله شش عنوان قهرمانی در لالیگا و سه لیگ قهرمانان در بارسلونا، و همچنین یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ در طول ۱۰۰ بازی ملی با اسپانیا را کسب کرد. مصدومیت های مداوم زانو در پایان فصل ۱۴-۲۰۱۳ باعث خداحافظی زودهنگام پویول شد، اما سفیر فعلی لالیگا ممکن است دیر یا زود دوباره به نیوکمپ بازگردد.

سوم اکتبر: اولین گل مسوت اوزیل برای رئال مادرید در زمین بارانی (۲۰۱۰)

برنابئو در تاریخ سوم اکتبر ۲۰۱۰ بارانی بود، اما مسوت اوزیل برای دریافت پاس گونسالو ایگواین و زدن اولین گل با حرکتی تکنیکی برابر لاکرونیا مشکلی نداشت. ملی پوش آلمانی پیش از این به سرعت با هم تیمی های جدید خود هماهنگ شده بود و حاضران در برنابئو نیز از مهارت های فنی فوق العاده او لذت می بردند.

در ادامه کریستیانو رونالدو، آنخل دی ماریا و ایگواین در آن روز برای رئال مادریدی گلزنی کردند و در نهایت شاگردان ژوزه مورینیو به پیروزی ۱-۶ دست یافتند. اوزیل در ۱۰۴ بازی در لالیگا ۱۹ گل و ۵۴ پاس گل به ثبت رساند. او در تابستان ۲۰۱۳ راهی آرسنال شد و در آخرین فصل خود در لالیگا موفق به کسب عنوان قهرمانی گشت.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر