|
کدخبر: 124683

بازیکن سال قاره سبز چه کسی خواهد بود؟ + اسامی

اتحادیه فوتبال اروپا اسامی سه نامزد نهایی کسب جایزه بازیکن سال قاره سبز را اعلام کرد.

فوتبال بازیکن سال قاره سبز چه کسی خواهد بود؟ + اسامی

سایت رسمی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) کوین‌دی‌بروینه هافبک بلژیکی تیم فوتبال منچسترسیتی، روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ و مانوئل نویر دروازه‌بان آلمانی قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را به عنوان سه نامزد نهایی کسب جایزه بهترین بازیکن اروپا در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

دی‌بروینه در فصل گذشته به جز جام اتحادیه انگلیس افتخار دیگری کسب نکرد اما به خاطر آمار انفرای خوبش که شامل ثبت رکورد ۲۰ پاس گل و ۱۳ گل در لیگ برتر بود به عنوان یکی از سه بازیکن برتر قاره سبز انتخاب شده است.

حضور لواندوفسکی در این لیست از آنجایی که خیلی‌ها او حتی لایق‌ترین گزینه برای کسب توپ طلا می‌دانند (در صورتی که این جایزه اهدا می‌شد) قابل پیش‌بینی بود. او فصل گذشته در ۴۷ بازی‌اش برای بایرن مونیخ ۵۵ گل زد و سهم بسزایی در ثبت دومین سه گانه قهرمانی باواریایی‌ها داشت، ضمن اینکه در لیگ قهرمانان هم ۱۵ گل زد.

نویر، سنگربان آلمانی بایرن مونیخ هم در شرایط مشابه با لواندوفسکی و عملکرد تأثیرگذار که دارای ۶ کلین شیت در لیگ قهرمانان می‌شد، به عنوان دیگر نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن یوفا معرفی شده است.

فهرست ۱۰ نفره برترین بازیکنان یوفا در سال ۲۰۲۲ با افراد زیر کامل می‌شود:

۴- لیون مسی (بارسلونا) و نیمار (پاری‌سن‌ژرمن) ۵۳ رأی

۶- توماس مولر (بایرن مونیخ) ۴۱ رأی

۷- کیلیان امباپه (پاری‌‌سن‌ژرمن) ۳۹ رأی

۸- تیاگو آلکانتارا (بایرن مونیخ) ۲۷ رأی

۹- جاشوا کیمیش (بایرن مونیخ) ۲۶ رأی

۱۰- کریستیانو رونالدو (یوونتوس) ۲۵ رأی

برنده جایزه بازیکن سال یوفا روز پنجشنبه اول اکتبر (۱۰ مهر) در مراسمی در مقر اتحادیه فوتبال اروپا در شهر نیون سوئیس همزمان با قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا معرفی می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر