|
کدخبر: 117045

مهاجم محبوب استقلال به فنرباغچه پیوست

مامه بابا تیام مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال تهران با عقد قراردادی به تیم فنرباغچه ترکیه پیوست.

فوتبال مهاجم محبوب استقلال به فنرباغچه پیوست

در حالی که از مدت ها پیش شایعات درباره این انتقال به اوج خود رسیده بود، امروز سرانجام تیام با عقد قراردادی به تیم فنرباغچه ترکیه پیوست و به خرید تابستانی این تیم قدرتمند شهر استانبول تبدیل شد. او از یک ماه قبل مورد توجه «زرد قناری ها» قرار داشت و پیشنهاد تیم فنرباغچه را مایه افتخار خود می‌دانست اما بعید به نظر می‌رسید که باشگاه کاسیم پاشا با این انتقال موافقت کند.

در نهایت ستاره خط حمله تیم کاسیم پاشا که در یک فصل بازی برای این تیم ترکیه ای 12 گل زده و پنج پاس گل داده بود، راهی شهر استانبول شد و قراردادش را با این تیم نهایی کرد تا در 27 سالگی یک انتقال بسیار بزرگ را تجربه کند و فصل آینده در یکی از سه تیم پرهوادار سوپرلیگ ترکیه توپ بزند.

مامه تیام دو سال پیش پیراهن تیم استقلال را برتن داشت و عملکرد بسیار خوبی را با تیم آبی پوش پایتخت ایران از خود نشان داد. او در بازی های آسیایی و داخلی گل های متعددی را برای آبی ها به ثمر رساند اما در پایان فصل از این تیم جدا شد و در واقع استقلالی ها نتوانستند مهاجم سنگالی خود را حفظ کنند. ستاره ای که شاید اگر بود می‌توانست در نتایج این فصل تیم استقلال تاثیر بگذارد.

فنرباغچه البته برخلاف سال های گذشته حالا وضعیت خوبی در جدول ندارد و همچنین نتوانست در فصل 2019-2020 جواز حضور در مسابقات اروپایی را کسب کند. آن ها فصل گذشته را با رتبه هفتم جدول به پایان رساندند و بهترین مهاجشمان ودات موریکی نیز 15 گل به ثمر رساند.

رقم انتقال مامه تیام از کاسیم پاشا به فنرباغچه 2 میلیون یورو برآورد شده که حاکی از افزایش ارزش این ستاره سنگالی در سوپرلیگ ترکیه و با درخشش در تیم قبلی خود است. ارزش او توسط سایت های مختلف در سال های اخیر به شدت کاهش یافته بود اما مهاجم سابق یوونتوس که هنوز در سنین جوانی به سر می‌برد، با حضور در فنرباغچه فرصت بازگشت به روزهای اوج و سطح اول فوتبال اروپا را خواهد داشت.

باشگاه فنرباغچه ساعتی قبل با یک توییت و اموجی های مختلف، وعده یک خبر خاص را به هواداران خود داده بود و حالا با انتشار تصویری از مامه تیام با کیت فنرباغچه هواداران این تیم را خوشحال کرده است. ویدیویی از گل های او که توسط باشگاه زرد و آبی استانبول منتشر شده، نزدیک به 400 هزار بار در طول یک ساعت اخیر دیده شده و طرفداران ویژه ای از مهاجم سابق استقلال داشته اند.

نکته جالب این که تیم فنرباغچه اللهیار صیادمنش را نیز در فهرست خود دارد که دو سال پیش با مامه تیام در استقلال همبازی بود و عملکرد خوبی را نیز در کنار این مهاجم از خود نشان داده بود و حالا باید دید موقعیتش در فصل آینده به چه شکلی خواهد بود.

هدایت فنرباغچه برعهده ارول بولت ترک تبار است و علی کوچ نیز همچنان بر صندلی مدیریت این باشگاه تکیه زده است.

منبع: ورزش3

ارسال نظر