|
کدخبر: 326149

ایلان ماسک رویاها را واقعی می کند / با این فضاپیما مسافر مریخ شوید!

استارشیپ، با ارتفاع ۱۲۱ متر، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین فضاپیمایی است که تاکنون پرواز کرده است و ایلان ماسک قصد دارد با این فضاپیما سفر به مریخ را ممکن سازد.

فناوری ایلان ماسک رویاها را واقعی می کند / با این فضاپیما مسافر مریخ شوید!

اسپیس‌اکس استارشیپ یک پرتابگر فوق سنگین دومرحله‌ای با قابلیت استفاده مجدد است که به وسیلهٔ شرکت اسپیس‌اکس از سال ۲۰۱۲ در حال ساخت است.استارشیپ با ارتفاع ۱۲۱ متر (۳۹۷ پا) و با جرم پرتاب ۵٬۰۰۰ تن (۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰ پوند) بزرگ‌ترین و قدرتمندترین فضاپیمایی است که تاکنون پرواز کرده است.

در ماه مارس ۲۰۱۹ آزمایش‌های یکپارچهٔ اولیه استارشیپ با آزمایش یک نمونهٔ اولیه کوچک‌شده، به نام استارهاپر (مشابه نمونهٔ اولیه ساخته‌شده برای فالکون ۹ به نام گراس‌هاپر) آغاز گردید.

در ژوئن ۲۰۲۰ ایلان ماسک، یک هفته بعد از ارسال کرو دراگون در ایمیلی به کارکنان اسپیس‌اکس اعلام کرد که از این پس اولین اولویت شرکت، استارشیپ است.

فضاپیمای اسپیس‌اکس استارشیپ و پرتابگر فوق سنگین (سوپر هوی) (که در مجموع استارشیپ نامیده می‌شود) یک سامانه حمل انسان و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و حتی فراتر از آن است که قابلیت استفاده کاملاً مجدد و حمل بیش از ۱۰۰ تن را دارد. همچنین قرار است از استارشیپ در برنامهٔ استارلینک نیز استفاده شود، در حالی که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پرتابگر فالکون ۹ حداکثر ۶۰ عدد ماهوارهٔ استارلینک را به‌طور همزمان به مدار زمین می‌فرستاد، برنامه‌ریزی شرکت اسپیس‌اکس برای ارسال حدود ۴۰۰ ماهواره با هر یک پرتاب است.

در سال ۲۰۰۷، ایلان ماسک یک هدف برای فعال کردن اکتشاف و استقرار انسان در مریخ تعیین کرد. اسپیس‌اکس توسعه موتور موشک رپتور (موتور مورد استفاده در استارشیپ) را قبل از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، ماسک اظهارات مختلفی را بیان کرد و ابراز امیدواری کرد که اسپیس‌اکس انسان‌ها را در سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ به مریخ بفرستد.

با مشاهده ی ویدئوی منتشر شده در این گزارش میتوان به عظمت و بزرگی این فناوری چشمگیر بیشتر پی برد. 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها