|
کدخبر: 315070

هوش مصنوعی | گوشی سامسونگ |

رونمایی از هوش مصنوعی گوشی های سامسونگ / این تکنولوژی چه خصوصیاتی دارد؟

هوش مصنوعی Gemini از گوگل به زودی قصد دارد در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و سایر دستگاه‌های اندرویدی قرار بگیرد. در حال حاضر، این هوش مصنوعی در گوشی پیکسل ۸ پرو اجرا می‌شود.

فناوری رونمایی از هوش مصنوعی گوشی های سامسونگ / این تکنولوژی چه خصوصیاتی دارد؟

هوش مصنوعی ChatGPT در نوامبر سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی معرفی شد. این معرفی باعث شد که گوگل در رقابت با OpenAI مجبور شود به تسریع در فرایند توسعه هوش مصنوعی خود بپردازد. به عنوان نتیجه این تلاش‌ها، گوگل چند ماه پیش، در ماه مارس سال جاری، هوش مصنوعی خود را با نام Google BART و با استفاده از مدل زبانی LaMDA رونمایی کرد.

سپس این شرکت در ماه مه، این هوش مصنوعی را با مدل زبانی PalM بهبود بخشید. و سرانجام گوگل در این هفته، با رونمایی از هوش مصنوعی جمنای با مدل پایه قدرتمند، بر تمام رقیب‌های خود غلبه پیدا کرد. این مدل به Google Bard کمک می‌کند که عملکرد سریع‌تر و بهتری داشته باشد. حالا قرار است که هوش مصنوعی Gemini در آینده نزدیک به سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی نیز راه پیدا کند.

هوش مصنوعی Gemini سه ورژن متفاوت با نام‌های جمنای نانو، جمنای اولترا و جمنای پرو دارد. جمنای اولترا قدرتمندترین نوع این هوش مصنوعی است که برای کار کردن به وب نیاز دارد و به گفته گوگل، عملکرد بهتری نسبت به GPT-۴ دارد. بنابراین این نسخه از جمنای، از ChatGPT و سایر ربات‌های چت نیز بهتر است. با این حال، در حال حاضر گوگل بارد توسط Gemini Pro پشتیبانی می‌شود. البته این نسخه جمنای نیز توانایی بالایی در پردازش و انجام وظایف دارد.

گوشی-سامسونگ

جمنای نانو (Gemini Nano) یک مدل کوچک‌تر است که برای اجرا روی دستگاه‌های مختلف طراحی شده و هم اکنون ویژگی‌های متعددی را در گوشی هوشمند Pixel ۸ Pro ارائه می‌دهد. برای مثال، برنامه ضبط صدا از قابلیتی به نام خلاصه‌سازی برخوردار شده که حتی بدون اتصال به اینترنت هم کار می‌کند. بنابراین، فایل صوتی مکالمات در پیکسل ۸ پرو را می‌توان در هر زمان و بدون اتصال به اینترنت خلاصه کرد.

علاوه بر این، جمنای نانو قابلیت پاسخ‌های هوشمند کیبورد Gboard را تقویت کرده و با تشخیص محتوای چت، پاسخ‌های مرتبط و با کیفیتی را پیشنهاد می‌کند. این ویژگی اکنون در واتساپ قابل آزمایش است اما پیش بینی می‌شود که به زودی در سایر برنامه‌های پیام‌رسان نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.

گوگل می‌گوید که این هوش مصنوعی در تقویت دستیار شخصی گوشی‌های پیکسل و دیگر گوشی‌های مجهز به پردازنده Tensor G۳ نیز موثر خواهد بود و دیگر سازندگان هم می‌توانند از آن در اندروید ۱۴ و گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های پرچمدار مانند مدیاتک، کوالکام و اگزینوس استفاده کنند.

گوگل-گمینی

هوش مصنوعی Gemini گوگل

این شرکت قصد دارد که با همکاری تولیدکنندگان دیگر، گوشی‌های بیشتری را تحت پوشش این هوش مصنوعی قرار دهد. هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده اما حدس زده می‌شود که هوش مصنوعی Gemini بر روی تراشه‌‌های پرچم‌دار مانند دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک، اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام اجرا شود.

از آنجایی که سری گلکسی اس ۲۴ با پردازنده‌های اگزینوس ۲۴۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وارد بازار خواهد شد، جمنای نانو می‌تواند قابلیت‌هایی مانند پاسخدهی هوشمند، ترجمه آنی و دستیار صوتی هوشمندتر را در این سری سامسونگ به اجرا درآورد.

البته شرکت سامسونگ پیش از این اعلام کرده که هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) ترجمه آنی تماس‌های صوتی را در گلکسی اس ۲۴ برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. اما انتظار می‌رود که در مراسم معرفی این سری پرچمدار، ویژگی‌ها و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری ارائه شود.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها