|
کدخبر: 314154

لپ‌تاپ / اپل / مایکروسافت

مقایسه لپ تاپ اپل و مایکروسافت / کدام بهتر است؟

شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ‌ها در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند که در میان آن‌ها، اپل و مایکروسافت قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی را ارائه می‌کنند.

فناوری مقایسه لپ تاپ اپل و مایکروسافت / کدام بهتر است؟

بدون شک، شرکت‌های اپل و مایکروسافت را می‌توان به عنوان دو قطب بزرگ در زمینه تولید لپ‌تاپ و لوازم دیجیتال معرفی کرد. این شرکت‌ها توانسته‌اند با ارائه محصولات متنوع، در زمینه‌های مختلف، تأثیر زیادی به جایگاه خود بدهند. اما وقتی قصد خرید یکی از محصولات این دو شرکت را دارید، کدام گزینه را به عنوان انتخاب نهایی انتخاب خواهید کرد؟

در این بخش با مقایسه لپ تاپ اپل (مک بوک) و لپ تاپ مایکروسافت (msi) در کنار شما خواهیم بود تا بتوانید در میان آن‌ها به یک نتیجه‌گیری کامل دست پیدا کنید؛ با ما همراه باشید تا نگاهی به قابلیت‌های این دو شرکت در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ داشته باشیم.

مقایسه لپ تاپ اپل و مایکروسافت؛ طراحی

یکی از نکات مهمی که باید پیرامون دستگاه‌های اپل مدنظر قرار دهید، طراحی و کیفیت ساخت آن‌ها است. در حقیقت کمپانی اپل موفق شده است مک بوک‌های خود را از نظر طراحی در رده بسیار خوبی در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های موجود در بازار حفظ کند. همانطور که می‌دانید، یک کاربر زمانی که قصد خرید لپ تاپ را داشته باشد، نخستین چیزی که به آن توجه خواهد کرد، طراحی زیبای محصول بوده که باعث جلب نظر می‌شود.

تیم طراحی کمپانی اپل در رابطه با تولید لپ تاپ از خود توانمندی بسیار زیادی نشان داده و این مسئله را باید به عنوان یکی از نقاط قوت آن معرفی کرد. در نقطه مقابل، مایکروسافت موفق شده است در خط تولید سرفیس، اقدام بسیار خوبی از خود نشان دهد. به عنوان مثال، زاویه بازگشایی نمایشگر یا زیبایی و متریال مورد استفاده در بدنه دستگاه سبب شده است شاهد لپ تاپ‌هایی جذاب و در عین حال قدرتمند باشیم.

هر کدام از این دستگاه‌ها دارای قابلیت‌های منحصر به فرد خود هستند که می‌توانند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کنند. در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ اپل یا مایکروسافت هستید، باید بدانید که هر دو کمپانی موفق شده‌اند در زمینه طراحی از خود توانمندی قابل قبولی نشان دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری این دو دستگاه از دو کمپانی برتر جهان را باید وجود نمایشگرهای قدرتمند عنوان کرد. در حقیقت کاربران می‌توانند با خرید مک بوک‌های اپل یا لپ تاپ‌های مایکروسافت از نمایشگرهای باکیفیت آن‌ها نهایت بهره را ببرند که این مسئله به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید.

لپتاپ1

مقایسه لپ تاپ اپل و مایکروسافت؛ سخت افزار

زمان خرید یک لپ تاپ از برند اپل یا مایکروسافت باید برای خود تعیین کنید که به دنبال چه نوع محاسباتی هستید. به عنوان مثال، مک بوک‌ها قدرت خود را از تراشه‌های ARM دریافت خواهند کرد که همواره در حال رشد و بهتر شدن هستند. کمپانی اپل موفق شده است به لطف تراشه‌های ARM شرایط ایده‌آلی را برای خود در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های موجود رقم بزند که این مسئله را باید به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم آن به حساب آورد.

آن‌ها می‌توانند گرافیک و پردازش را در یک تراشه کوچک‌تر ترکیب کرده که به شما عمر باتری فوق‌العاده را ارائه می‌کند. قدرت این پردازنده‌ها به گونه‌ای است که به سختی باعث در آمدن صدای کاربران خواهد شد؛ این یعنی رضایت حداکثری کاربران لپ تاپ‌های اپل از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به لطف وجود تراشه‌های قدرتمند به دست آمده است.

از طرف دیگر، لپ تاپ‌های مبتنی بر ویندوز همانند مایکروسافت سرفیس‌ها بیشتر از پردازنده‌های اینتل یا AMD و کارت گرافیک‌های NVIDIA یا AMD استفاده خواهند کرد؛ این مسئله نشان می‌دهد مصرف انرژی بیشتر و عمر باتری کمتر بوده که باعث می‌شود فن‌ها به صورت دائم کار کنند.

البته این به معنای تطبیق‌پذیری بیشتر هم می‌تواند باشد، بنابراین به لطف معماری X۸۶ می‌توانید بازی‌های بیشتری انجام داده و برنامه‌های بیشتری را دانلود کنید. هر دو لپ تاپ مک بوک و ویندوز قدرت محاسباتی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند و تفاوت واقعی در توانایی آن‌ها وجود ندارد، اگر چه دسترسی بیشتری به گرافیک‌های سطح بالاتر در دستگاه‌های ویندوز خواهید داشت.

مقایسه لپ تاپ اپل و مایکروسافت؛ باتری

یکی دیگر از بخش‌های هر لپ تاپ یا کالای دیجیتال را می‌توان باتری معرفی کرد. عموم کاربران به دنبال خرید لپ تاپ‌ها هستند تا بتوانند از این کامپیوترهای کوچک و قابل حمل برای کار کردن در محیط‌های بیرون استفاده کنند؛ بنابراین برای دستیابی به این هدف نیازمند خرید دستگاه‌هایی هستند که مجهز به باتری‌های قدرتمند باشند. هر دو کمپانی اپل و مایکروسافت توانسته‌اند در زمینه تولید باتری، شرایط خوبی رقم بزنند.

مایکروسافت تخمین می‌زند که باتری لپ تاپ آن‌ها می‌تواند برای مدت زمان ۱۸ ساعت استفاده منظم کارایی داشته باشد؛ این ویژگی بسیار خوبی بوده و می‌تواند رضایت کاربران را کسب کند. از طرف دیگر، مک بوک‌ها در آزمایش‌های انجام شده موفق شدند مدت زمان نزدیک به تایم مایکروسافت را ارائه کنند. در حالت کلی باید گفت عملکرد هر دو کمپانی قابل قبول است، اما شرایط و عملکرد باتری‌های مایکروسافت هم می‌تواند چشمگیر باشد.

در آخر تصمیم گیری خرید لپ تاپ اپل یا مایکروسافت با شماست !

با این که شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ مشغول فعالیت هستند، اما باید بدانید کمپانی‌های اپل و مایکروسافت توانسته‌اند محصولاتی جذاب را تولید کنند که باعث شده است توجه کاربران زیادی در سراسر جهان به آن‌ها جلب شود.

این دو شرکت توانمندی‌های بسیار زیادی از خود نشان داده‌اند و عملکرد هر دو خیره‌کننده است. در این بخش سعی شد نگاهی به لپ تاپ‌های اپل و لپ تاپ‌های مایکروسافت داشته باشیم تا بتوانید در میان آن‌ها، یک مدل را انتخاب کرده و خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید لپ تاپ‌های اپل و مایکروسافت را به سادگی و به صورت نقد یا اقساط از فروشگاه پلازا دیجیتال خریداری کنید.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها