|
کدخبر: 313088

با سرعت فوق العاده بالا بازی آنلاین تجربه کن!

در حال حاضر، بخش قابل توجهی از بازار بازی‌ها به عناوین چندنفره آنلاین اختصاص یافته است. این بازی‌ها به شما و دیگران این امکان را می‌دهند که از طریق اتصال اینترنتی و همکاری با یکدیگر بازی کنید. یکی از اصلی‌ترین عوامل تجربه بازی آنلاین با سرعت بالا، دسترسی به اینترنت با کیفیت و مناسب است.

فناوری با سرعت فوق العاده بالا بازی آنلاین تجربه کن!

اعتقاد دارم که در زندگی در ایران، ممکن است مواجه با مشکلات مربوط به اینترنت باشید. خدمات اینترنتی مناسب برای بازی کردن در این کشور، علاوه بر هزینه‌های بالا، به صورت یکنواخت برای همگان در دسترس نیستند. اینترنت مناسب برای گیمینگ، اینترنتی است که دارای پهنای باند دریافتی(یا به عبارت دیگر، سرعت) مناسب، تاخیر کم(Latency)، پینگ(Ping) کم، و همچنین مسیریابی(Routing) بهینه است.

امروزه روش‌هایی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند سرعت اینترنت خود را چند برابر کنند و یا به عبارتی پینگ سیستم را کم می‌کنند. در این نوشتار بهترین روش برای کاهش پینگ و بالا بردن سرعت اینترنت را بیان کردیم. برای اجرای بازی آنلاین با سرعت بالا با ما همراه باشید.

پینگ چیست؟

به زبان ساده پینگ یک روش برای اندازه‌گیری تأخیر ارتباط بین دو شبکه است؛ به عبارت دیگر، پینگ نشان‌دهنده مدت زمانی است که طول می‌کشد تا داده‌ها از سرور به دستگاه شما ارسال شده و به سرور بازگردد.

دلایل اهمیت پینگ در بازی های آنلاین

بازی-آنلاین۱

بازی‌های آنلاین بر خلاف بازی‌های آفلاین نیاز به سرعت عمل بیشتری دارند؛ چرا که برخلاف بازی‌های آفلاین رقیبان شما پلیرهای خبره‌ای هستند. زمانی که در یک بازی آنلاین اقدامی صورت می‌گیرد، دستورات شما به بسته‌های کوچکی تبدیل می‌شود و به سرور بازی ارسال می‌شود. سپس این بسته‌ها پردازش می‌شوند و به سیستم شما ارسال می‌شوند. این فرآیند می‌بایست در کم‌ترین زمان ممکن اتفاق بیافتد تا دستورات شما به صورت روان اجرا شود؛ در غیر این صورت لگ(LAG) اتفاق می‌افتد و دستورات شما به صورت آهسته و کند اجرا می‌شود. حال فرض کنید در بازی وارزون قصد شلیک را دارید، اگر پینگ شما بالا باشد با سرعت پایین‌تری شلیک می‌کنید و در نهایت فرصت پیروزی را از دست خواهید داد. بنابراین برای اجرای بازی آنلاین با سرعت بالا، مهم‌ترین اصل در ابتدا کاهش پینگ سیستم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

چرا پینگ افزایش پیدا می کند؟

به طور کلی پینگ به زمان تاخیر ارسال و دریافت دستورات گفته می‌شود. حال هرچه این فاصله ارسال و دریافت بیشتر باشد، طبیعتاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا دستورات اجرا شود. هر پلتفرم بازی سازی، پس از طراحی بازی موردنظر، تعدادی سرور در سراسر دنیا خریداری می‌کند. دلیل این کار هم حذف فاصله جغرافیایی در هر کشور است. به عنوان مثال زمانی که بازی پابجی(PUBG) طراحی شد، تعدادری سرور در قاره‌های مختلف جهت کاهش فاصله زمانی هر بازیکن در هر کشور تا سرور بازی، خریداری شد. در این اگر یک بازیکن در ایران قصد ورود به پابجی را داشت دیگر نیازی به اتصال به سرور اصلی نبود و نزدیک‌ترین سرور به کشور ایران به طور پیشفرض متصل می‌شد. اما اگر باز هم فاصله زیاد باشد باید چه کار کرد؟

برای اجرای بازی آنلاین با سرعت بالا باید چکار کرد؟

برای کاهش پینگ بازی های آنلاین و به عبارتی اجرای بازی آنلاین با سرعت بالا روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ممکن است باعث بهینه سازی شبکه شما شود.

1. انتخاب نزدیک‌ترین سرور بازی:

  یکی از راهکارهای ساده برای کاهش پینگ این است که سرورهای بازی را انتخاب کنید که به موقعیت جغرافیایی شما نزدیک‌تر هستند. هر چه سرور به موقعیت مکانی شما نزدیک‌تر باشد، ارتباط بهتری بین سرور و کامپیوتر شخصی شما فراهم می‌آید و این به کاهش پینگ کمک می‌کند.

2. بستن برنامه‌های موازی:

  در حین اجرای بازی‌های آنلاین، بستن برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، یک راهکار موثر برای کاهش تاخیر است. این اقدام به کاهش بار سیستم نیز کمک می‌کند. ممکن است اتصال شما به سرور بازی درست باشد، اما بار زیاد بر روی کامپیوتر باعث تاخیر در بازی آنلاین شود. این مشکل می‌تواند با کاهش پهنای باند مصرفی توسط سیستم حل شود، زیرا اجرای بسیاری از برنامه‌ها نیازمند اتصال به اینترنت است.

3. غیرفعال کردن آپدیت‌ها:

  هرچند بسیاری از آپدیت‌ها برای سیستم حائز اهمیت هستند، اما می‌توانید آن‌ها را موقتاً غیرفعال کنید. به عنوان مثال، برنامه‌های آنتی‌ویروس آپدیت‌هایی را اجرا می‌کنند که پهنای باند زیادی را مصرف می‌کنند. پیش از شروع بازی، اطمینان حاصل کنید که گزینه آپدیت خودکار این برنامه‌ها، به ویژه آنتی‌ویروس، غیرفعال شده باشد.

4. ریست کردن روتر:

  اگر در حال انجام بازی‌های آنلاین بر روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود هستید، احتمالاً از طریق روتر یا در بعضی موارد از طریق مودم به اینترنت متصل شده‌اید. ریست کردن روتر می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات اتصال کمک کند. روتر را خاموش کنید و یک یا دو دقیقه صبر کنید، سپس آن را دوباره روشن کرده و از اینترنت استفاده کنید. این اقدام با خالی کردن حافظه کش روتر، مشکلات پینگ بالا و تاخیر را حل می‌کند.

5. خاموش کردن VPN یا پروکسی:

  اگر از پروکسی یا VPN استفاده می‌کنید، حتماً قبل از اجرای بازی آنلاین آن‌ها را خاموش کنید.

6. حذف سخت‌افزارهای جانبی:

  در حین بازی آنلاین، برخی از سخت‌افزارهای جانبی مانند میکروفون از پهنای باند استفاده می‌کنند. برای حل مشکل پینگ بالا، می‌توانید این سخت‌افزارها را حذف کنید.

7. تغییر تنظیمات DNS مودم:

  با تغییر تنظیمات DNS مربوط به سرور در مودم خود، بهترین آدرس آی‌پی برای پینگ با حداقل تاخیر را انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از سرور DNS گوگل با آدرس‌های 8.8.8.8 و 8.8.4.4 استفاده کنید.

8. بهینه‌سازی تنظیمات بازی:

  مطمئن شوید که تنظیمات بازی بهینه شده‌اند. گرچه گرافیک بالا ممکن است زیبایی بصری داشته باشد، اما ممکن است بر سرعت فریم بازی تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که کارت گرافیک، حافظه RAM و پردازنده سیستم شما از تنظیمات بازی پشتیبانی می‌کنند.

9. تغییر تنظیمات مودم:

  یکی از راهکارهای کاهش پینگ و وای‌فای، به‌روزرسانی فریمور مودم است. مطمئن شوید که مودم شما همواره به‌روز و با سیستم عامل مناسب هماهنگ است.

آخرین راه برای بازی آنلاین با سرعت بالا(تضمینی)

بازی-آنلاین۲

اگر تمامی روش‌های بالا را تست کردید و باز هم پینگ سیستم کم نشد، این راه به طور حتم پینگ شما را کاهش می‌دهد. در این قسمت قصد داریم سرویسی به شما معرفی کنیم، که نه تنها آی پی سیستم شما را به آی پی مکانی در نزدیکی سرور بازی تبدیل می‌کند، بلکه با قابلیت کیل سوئیچ آی پی شما را ثابت می‌کند تا از بلاک شدن حساب کابری شما در پلتفرم‌های مختلف محافظت کند. این سرویس همان سرویس کاهش پینگ سیب سرور هست که در یکسال اخیر توجه زیادی میان بازیکنان در سراسر کشور به خود جلب کرده است.

سخن آخر

در نهایت، با اعمال این تغییرات و راهکارها، می‌توانید لذت بازی آنلاین با سرعت بالا را تجربه کنید. انتخاب نزدیک‌ترین سرور، بستن برنامه‌های موازی، غیرفعال کردن آپدیت‌ها، ریست کردن روتر، خاموش کردن VPN یا پروکسی، حذف سخت‌افزارهای جانبی، تغییر تنظیمات DNS مودم، بهینه‌سازی تنظیمات بازی، به‌روزرسانی مودم  واز همه مهم‌تری خرید سرویس کاهش پینگ بازی از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند به کاهش پینگ و بهبود عملکرد در بازی‌های آنلاین شما کمک کنند. با رعایت این نکات، امکان ایجاد یک تجربه‌ی بازی فوق‌العاده با سرعت بالای اینترنت در دسترس شماست.

منبع: https://sibserver.me/

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها