|
کدخبر: 308614 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

چگونه یوتیوبر شویم؟ + روش‌های کسب درآمد

میزان درآمد از یوتیوب را نمی‌توان به طور دقیق محاسبه کرد اما یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید بین یک تا ۳ دلار به شما پرداخت می‌کند، اما در این میان دیدن تبلیغات هم برای شما درآمد دارد. گفته شده اکه به ازای هر هزار بازدید به همراه تبلیغات حتی ممکن است تا ۱۸ دلار هم بتوانید از یک ویدیو کسب درآمد کنید.

فناوری چگونه یوتیوبر شویم؟ + روش‌های کسب درآمد

یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌هایی که امکان کسب درآمد را به شما می‌دهد، یوتیوب است. بسیاری از مردم با دیدن افراد مشهور و یوتیوبرهایی که از سطح زندگی و رفاه بالایی برخوردار هستند، وسوسه می‌شوند که در یوتیوب فعالیت کنند.

یوتیوب چندین سال است که در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده و یوتیوبرهای ایرانی زیادی در این پلتفرم فعالیت دارند که توانستند جایگاه بسیار خوبی را در میان مردم پیدا کنند و تولید محتوا در یوتیوب به شغل اصلی آنها تبدیل شده است.

بسیاری این سوال را می‌پرسند که آیا با فعالیت در یوتیوب میلیونر می‌شویم؟ چقدر زمان لازم است که به درآمدزایی برسیم؟ آیا در ایران می‌توان کسب درآمد داشت؟ چه محتوایی تولید کنیم بهتر است؟ و بسیاری سوالات دیگر که در ذهن ما وجود دارد. با خواندن این گزارش به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهیم، پس اگر قصد فعالیت در یوتیوب را دارید تا آخر این گزارش با ما همراه باشید.

در پاسخ به سوال اول که آیا می‌توان از یوتیوب کسب درآمد داشت یا خیر باید گفت که بله. هزاران یوتیوبر در کشورهای مختلف وجود دارند که از یوتیوب کسب درآمد دارند و یوتیوب به شغل اصلی آنها تبدیل شده است. برخلاف دیگر پلتفرم‌ها مانند اینستاگرام که تعداد فالوور موضوع اصلی است در یوتیوب شما برای کسب درآمد نیازی به فالوور زیاد ندارید و به تعداد ویو و تبلیغات ویدیوهای شما مربوط است. هرچقدر بازدید ویدیوهای شما و تبلیغات آن بیشتر باشد، درآمد بیشتری نصیب شما می‌شود.

یوتیوب۴

چرا یوتیوب؟

پلتفرم‌های زیادی برای انتشار ویدیو وجود دارد اما همه آنها امکان کسب درآمد تنها با اشتراک‌گذاری ویدیو را به شما نمی‌دهد. مردم در سراسر دنیا برای دیدن محتوای مورد علاقه خود مانند بازی، آشپزی، حیوانات، کلیپ‌های آموزشی و... از یوتیوب به عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده که این پلتفرم محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم پیدا کند.

نکته دیگر این است که گوگل که به عنوان پادشاه موتورهای جستجو شناخته می‌شود مالک یوتیوب است و همین موضوع باعث شده که شما هر موضوعی را که بخواهید می‌توانید در یوتیوب سرچ و پیدا کنید. همین موضوع کافی است که شما یوتیوب را به عنوان پلتفرم اصلی تماشای ویدیو انتخاب کنید.

از دیگر مزایای یوتیوب، کسب درآمد، بازاریابی رایگان، تبلیغات است که به شما این امکان می‌دهد علاوه بر تماشای ویدیوهای متنوع از این پلتفرم کسب درآمد هم داشته باشید و کانال تخصصی خود را راه‌اندازی کنید.

راه اندازی کانال و کسب درآمد از یوتیوب

راه اندازی کانال یوتیوب نیاز به دانش خاصی ندارد، کافی است به سایت YouTube.com مراجعه کرده و با وارد کردن حساب گوگل خود کانال یوتیوب خود راه اندازی کنید و با انتخاب نام مناسب فعالیت خود را آغاز کنید.

حال این سوال پیش می‌آید که چگونه کانال یوتیوب خود را به درآمد برسانیم و این درآمد را دریافت کنیم. برای پاسخ به این سوال باید نکات زیر را رعایت کنید.

عضویت در YouTube Partner

برای اینکه بتوانید درآمد خود را از یوتیوب دریافت کنید باید حتما در برنامه YouTube Partner عضو شوید و تا زمانی که در این برنامه پذیرفته نشده‌اید، نمی‌توانید از محتوای خود کسب درآمد کنید. زمانی که کانال یوتیوب شما از مرز ۱۰۰۰ دنبال کننده و ۴ هزار ساعت بازدید بگذرد، یوتیوب درخواست شما برای عضویت در YouTube Partner را بررسی می‌کند. پس شما باید در ابتدا به این اعداد دست پیدا کنید تا وارد پلن درآمدزایی شوید.

یوتیوب۱

چگونه گزینه کسب درآمد از یوتیوب را فعال کنیم؟

برای فعال کردن گزینه کسب درآمد از یوتیوب به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید:

• به حساب YouTube خود وارد شوید.

• روی نماد حساب خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس YouTube Studio را انتخاب کنید.

• از منوی سمت چپ، گزینه Other Features > Monetization را انتخاب کنید.

• شرایط (terms) را بررسی کرده و روی گزینه agree کلیک کنید.

• یک حساب AdSense جدید بسازید یا اگر دارید، آن را به کانال خود کانکت کنید.

• اولویت های کسب درآمد خود را مشخص کنید.

به چه تعداد بازدیدکننده نیاز دارید؟

بسیاری افراد فکر می‌کنند که درآمد یوتیوب فقط به تعداد بازدیدکننده ویدیوهای شما بستگی دارد اما باید گفت که اگر ویدیو شما تبلیغ نداشته باشد و افراد بر روی تبلیغات کلیک نکنند شما درآمدی کسب نخواهید کرد.

معیارهای یوتیوب اینگونه است که که بیننده باید روی تبلیغ کلیک کند یا آن را به طور کامل تماشا کند تا شما کسب درآمد کنید. اما خبر خوب این است که با برنامه‌هایی مانند YouTube Premium شما دیگر برای کسب درآمد صرفا به تبلیغ کنندگان نیاز ندارید و با این برنامه می‌توانید بدون کلیک یا تبلیغ کسب درآمد داشته باشید.

* عضویت در YouTube Premium

YouTube Premium یک سرویس عضویت پولی است که به افراد امکان می دهد ویدیوهای بدون آگهی را تماشا کنند. سازندگان کار اضافی انجام نمی دهند، اعضای YouTube Premium ویدیوهای خود را پخش می کنند و به‌طور خودکار یک جریان درآمدی ایجاد می شود.

درآمد حاصل از عضویت در YouTube Premium به سازندگان تعلق می‌گیرد. اعضا همچنین این فرصت را دارند که ویدیوهای شما را به صورت آفلاین دانلود و تماشا کنند و به افزایش زمان تماشای شما و درآمدزایی شما کمک کنند.

* تبلیغ برندهای مختلف

کسب‌وکارها به خوبی از پتانسیل کانال های یوتیوب با فالوورهای زیاد آگاه بوده و همیشه به دنبال بهره برداری از آن برای رشد کسب‌وکار خود هستند. هنگامی که تعداد فالورهایتان بالا رفت، برندهای مختلف با شما تماس می گیرند و از شما درخواست می کنند محصولاتشان را در ازای پول نقد تبلیغ کنید.

* عضویت در کانال

وقتی کانال YouTube شما بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده دارد، می‌ توانید با استفاده از عضویت های کانال، جریان درآمد دیگری به دست بیاورید. اینجا است که طرفداران ۴.۹۹ دلار در ماه برای بسته عضویتی که شامل هدیه‌ هایی مانند دسترسی زودهنگام به ویدیوها، چت زنده فقط اعضا، شکلک‌ و استیکرهای انحصاری و غیره می پردازند.از ویدیوهای خود استفاده کنید تا به افراد یادآوری کنید که می توانند با کلیک کردن روی دکمه Join در صفحه شما، عضو انحصاری کانال شوند.

* کسب درآمد از طریق Super Chat

Super Chat یک راه محبوب جدید برای کسب درآمد از YouTube است. این ویژگی به مخاطبان شما امکان می دهد پیام های چت را بخرند و در موارد خاص، آنها را به بالای بخش نظرات یک استریم زنده Pin کنند. بنابراین، وقتی در YouTube به صورت زنده استریم می کنید، می‌توانید از Super Chat برای کسب درآمد استفاده کنید. نرخ درآمدزایی YouTube برای Super Chat از ۱ تا ۵۰۰ دلار متغیر است.

یوتیوب۵

تعرفه درآمد از یوتیوب

یکی از مهمترین سوال‌ّهایی که برای علاقه‌مندان به یوتیوب وجود دارد این است که به ازای هر بازدید چه میزان درآمد کسب می‌کنیم و این درآمد چگونه محاسبه می‌شود.

میزان درآمد از یوتیوب را نمی‌توان به طور دقیق محاسبه کرد اما یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید بین یک تا ۳ دلار به شما پرداخت می‌کند، اما در این میان دیدن تبلیغات هم برای شما درآمد دارد. گفته شده اکه به ازای هر هزار بازدید به همراه تبلیغات حتی ممکن است تا ۱۸ دلار هم بتوانید از یک ویدیو کسب درآمد کنید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که یوتیوب به ازای هر Subscriber به شما پول می‌دهد اما اینگونه نیست و تعداد دنبال‌کننده کانال شما ارتباط مستقیمی با درآمد شما ندارد ، البته این نکته حائز اهمیت که هرچه تعداد Subscriber شما بیشتر باشد بازدید ویدیوهای شما هم بیشتر می‌شود پس می‌توان گفت که تعداد دنبال‌کننده ارتباط غیرمستقیم با میزان درآمد خواهد داشت.

درآمد-یوتیوب

چگونه پول خود را از یوتیوب دریافت کنیم؟

یکی از معضلاتی که یوتیوبرهای ایرانی به دلیل تحریم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند دریافت درآمد از یوتیوب است زیرا برای اینکه شما بخواهید با یوتیوب تسویه کنید باید یه حساب بانکی بین‌المللی داشته باشید و با استفاده از Google AdSense درآمد خود را دریافت کنید.

برای دریافت درآمد از یوتیوب به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید:

• ابتدا، با استفاده از شناسه Gmail خود برای یک حساب Google AdSense ثبت نام کنید.

• سپس انتخاب پرداخت خود را از بین انتقال وجه الکترونیکی فوری (wire transfer)،Western Union Quick Cash، EFT (انتقال وجوه الکترونیکی)، SEPA (منطقه پرداخت واحد یورو) و چک انتخاب کنید.

• بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است لازم باشد هنگام ایجاد حساب AdSense، جزئیات مالیاتی خود را نیز ارسال کنید. پس از راه‌اندازی AdSense، می‌توانید پس از رسیدن به حداقل آستانه پرداخت، درخواست واریز داشته باشید.

نکته: برای دریافت درآمد از یوتیوب در ایران شما نیاز به یک حساب بانکی بین‌ المللی و آدرس و کد پستی کشوری را نیاز دارید که در لیست تحریم‌ها نباشد. حال اگر این شرایط ندارید باید با صرافی‌های مجازی که در ایران فعالیت دارند قرارداد بسته و آنها این کار را برای شما انجام دهند که این صرافی‌ها مبلغی را به عنوان پورسانت از درآمد شما کم می‌کنند. شما با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید صرافی‌های مجازی که در کشور فعالیت دارند را پیدا کنید.

سخن پایانی

حال اگر قصد دارید فعالیت خود را در یوتیوب آغاز کنید به نکاتی که در این گزارش گفته توجه کنید و با مطالعه بیشتر و انتخاب موضوع مناسب و نوع فعالیت خود، بهترین گزینه را انتخاب کرده و سپس کار در یوتیوب را آغاز کنید. بیشتر از هر چیز باید صبر و حوصله فراوانی داشته باشید زیر یوتیوبر شدن کار راحتی نیست و باید زمان زیادی را صرف کنید که به درآمدزایی برسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها