|
کدخبر: 304459

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2023

فناوری بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2023

با ادامه روند نزولی بزرگان بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023، تب و تاب در آلت‌کوین‌ها به شدت بالا گرفته است. اما چه کسی است که نداند، تصمیم‌گیری برای خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری بلندمدت در این بازار بدون تحلیل دقیق و همه جانبه ممکن نیست. به این منظور، توصیه می‌شود دایره بررسی را به بهترین‌ ارزهای دیجیتال محدود کنید تا تصمیمی موثر برای سرمایه‌گذاری داشته باشید.

خرید ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت بر اساس چه معیاری انجام می‌شود؟

قیمت ارز دیجیتال از بیت کوین و اتریوم گرفته تا ریپل و کاردانومتفاوت است و این مورد، تصمیم‌گیری برای انتخاب و خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را سخت می‌کند. در چنین شرایطی استفاده از معیارهایی که امکان تحلیل و بررسی درست برای خرید ارز دیجیتال را ارائه می‌کنند، ضروری است. برخی از این معیارها عبارتند از:

  1. ارزش بازار: بالابودن میزان ارزش بازار یک رمزارز نشان‌دهنده اقبال معامله‌گران و نیز اعتماد اکثریت بازار به آن است. این موضوع به دلیل اینکه، افزایش طول عمر و میزان خرید را برای رمزارز در پی دارد بسیار مهم است. بنابراین ارزش بازار ارز دیجیتال مدنظرتان را حتما مورد بررسی قرار دهید.
  2. حجم معاملات: در بازارهای سرمایه به ویژه در بازار ارزهای دیجیتال حجم معاملات نوید نقدشوندگی بالا را به معامله‌گران یا تریدرها می‌دهد. ضریب نقدشوندگی بالا یکی از پارامترهای اصلی در خرید ارز دیجیتال است. این موضوع برای نوسان‌گیران یا تریدرها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  3. دامنه و شدت نوسانات یک رمزارز: برای خرید و فروش رمز ارز توجه به نوسانات آن یکی دیگر از معیارهای انتخاب است. هرچه حجم معاملات یک ارز دیجیتال بالاتر باشد، نوساناتی که در طی روز تجربه می‌کند، افزایش می‌یابد. اگر به دنبال ترید یا نوسان‌گیری هستید، رمزارزهای پرنوسان گزینه خوبی برای شما خواهند بود.

انواع مدل‌های سرمایه گذاری بلند مدت و خرید ارزهای دیجیتال

به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق، همیشه باید استراتژی معاملاتی داشته باشید و تا حد ممکن به آن پایبند بمانید. برخی از استراتژی‌های موفق در خرید ارزهای دیجیتال عبارتند از:

ارز-دیجیتال۱

  1. ایجاد سبد دارایی: یکی از اصول اولیه سرمایه‌گذاری ایجاد سبد متنوعی از اقلام دارایی است. با نظر به تنوع بالای رمزارزها این استراتژی به شما اجازه می‌دهد تا با ایجاد سبد ارزهای دیجیتال خریداری شده، مدیریت ریسک را در رابطه با سرمایه خود رعایت کنید. نوسانات، اقتضای بازارهای مالی است، پس همیشه هوشیار باشید.
  2. آگاهی و توجه به روند بازار: برای موفقیت در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت دقت به روند کلی بازار و اخبار مهم، یک اصل اولیه و مهم است. اطلاع داشتن از آخرین پیشرفت‌ها، مقررات و تغییرات در فضای ارزهای دیجیتال می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند. نظارت و پیگیری روند بازار به شما این امکان را خواهد داد که در صورت بروز رویدادها و تغییر شرایط، به موقع استراتژی خود را تطبیق دهید.
  3. هولدینگ (Holding) یا نگهداری بلندمدت: در این استراتژی بدون توجه به نوسانات کوتاه مدت ارز دیجیتال خریداری شده، آن را برای مدتی بیشتر از 6 ماه نگهداری می‌کنید. در این استراتژی برای خرید ارز دیجیتال، پتانسیل رشد آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

6 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

ارائه لیست ثابت از ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هرچقدر هم که در این بازار خبره باشید، به‌صورت قطعی میسر نیست. حتما به‌روزترین تحلیل‌ها را در زمان ورود به بازار مطالعه و بررسی کنید.

بیت کوین (BTC)

ارزش بازار: 571.4 میلیارد دلار

بیت کوین به دلیل جایگاهش به عنوان اولین و شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری شده، همچنان بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. عرضه محدود و تقاضای بالای آن به افزایش پتانسیل این ارز دیجیتال به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند کمک می‌کند.

ارز-دیجیتال۲

اتریوم (ETH)     

ارزش بازار: 221.3 میلیارد دلار

اتریوم به دلیل کاربردهای بالقوه‌ای که در حوزه NFTها دارد، بسیار مورد علاقه توسعه‌دهندگان است. همین موضوع رشد قیمت اتریوم را در آینده تضمین خواهد کرد. قیمت آن در تاریخ آوریل 2016 تا پایان آگوست 2023، از حدود 11 دلار به حدود 1842 دلار رسید و 16646 درصد افزایش را تجربه کرد.

بایننس کوینBNB (Binance Coin)

ارزش بازار: 36.8 میلیارد دلار

Binance Coin ارز دیجیتال کدشده توسط صرافی Binance است که یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال در سطح جهان است. کاربرد آن در اکوسیستم بایننس و موارد استفاده مختلف به پتانسیل رشد بلندمدت آن کمک می کند. قیمت BNB در سال 2017 فقط 0.10 دلار بود. در اواخر آگوست 2023، قیمت آن به حدود 239 دلار افزایش یافت که یک رشد 239014 درصدی را نشان می‌دهد.

ریپل XRP

ارزش بازار: 33.1 میلیارد دلار

ریپل یک پلتفرم بلاکچین غیرمتمرکز است که برای ارائه خدمات پرداخت کارآمد برای مؤسسات در سراسر جهان با استفاده از ارز دیجیتال ریپل طراحی شده است. XRP مسیری برای تراکنش‌های مرزی سریع و مقرون‌به‌صرفه فراهم می‌کند. همچنین این ارز در بین 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار رتبه بندی می شود.

در ابتدای سال 2017، قیمت XRP ،  0.006دلار بود. از 15 آگوست 2023، قیمت آن به 0.63 دلار رسید که معادل 10350 درصد افزایش است.

کاردانوCardano (ADA)

ارزش بازار: 10.1 میلیارد دلار

 Cardano به دلیل تمرکز بر تحقیقات دانشگاهی و رویکرد علمی در فناوری بلاک چین از سایر ارزهای دیجیتال متمایز است. هدف آن ارائه یک پلت فرم امن‌تر و مقیاس‌پذیرتر برای برنامه های غیرمتمرکز است که آن را به گزینه ای جالب برای سرمایه گذاران بلند مدت تبدیل می‌کند.

ترون(TRX)

ارزش بازار: 6.8 میلیارد دلار

ترون یکی از رمزارزهای حوزه بلاکچین است. این سیستم عامل به عنوان یک سیستم عامل غیرمتمرکز با قابلیت قرارداد هوشمند عمل می‌کند. مشابه اتریوم، هدف این رمزارز نیز  ایجاد اکوسیستم اینترنتی غیرمتمرکز است که در آن سازندگان محتوا می توانند بدون نیاز به واسطه مستقیماً با مخاطبان خود تعامل داشته باشند. همین موضوع آینده را برای رشد آن روشن می‌کند.

جمع‌بندی

در بازار ارزهای دیجیتال توجه به این نکته ضروری است که نوسانات گاهی شدید و غیرقابل پیش بینی خواهد بود. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، توصیه می شود تحقیقات کاملی انجام دهید. خرید ارز دیجیتال برای بلندمدت باید متناسب با میزان تحمل ریسک شما باشد. با مشاوران سرمایه گذاری مشورت کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها