|
کدخبر: 302036

طاقچه با فیلترشکن در دسترس است

پس از اینکه اپلیکیشن «طاقچه» به دستور وزارت ارشاد از دسترس خارج شد، امروز برخی کاربران امکان مطالعه کتاب‌هایشان را با فیلترشکن پیدا کردند.

فناوری طاقچه با فیلترشکن در دسترس است

روز گذشته اپلیکیشن خرید آنلاین کتاب طاقچه از دسترس خارج شد. این اتفاق در پی اطلاعیه‌ی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی افتاد که در آن گفته شده بود این برنامه مجوز قانونی ندارد.

پس از این خبر، بسیاری از کاربران این برنامه از دسترسی به کتاب‌های خریداری‌شده و مطالعه آن‌ها بازماندند. طاقچه هم در حساب‌های کاربری خود اعلام کرد که بدون اخطار قبلی فیلتر شده اما کتاب‌ها و مدت اشتراک محفوظ است و از بین نرفته است.

فیلترینگ طاقچه

امروز سایت طاقچه با VPN در دسترس است. برخی از کاربران می‌گویند هم از شب گذشته با VPN می‌توانند به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند و کتاب‌هایشان را مطالعه کنند. البته این فقط در مورد کتاب‌هایی است که از قبل دانلود شده باشند.

اما همچنان همه کاربران نمی‌توانند با VPN هم به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند. دسترسی به طاقچه بی‌نهایت هم امکان‌پذیر نیست.

از دسترس خارج شدن «طاقچه» پس از ماجرای انتشار عکسی از کارکنان این برنامه در فضای مجازی اتفاق افتاد. پلمب دفتر مرکزی دیجی‌کالا و تعلیق مجوز ازکی به‌خاطر انتشار عکس‌های کارکنان این استارتاپ‌ها هفته‌ی سختی را برای اقتصاد دیجیتال رقم زد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها