|
کدخبر: 301321

حریف جدید توییتر به میدان آمد / تردز یار جدید پیدا کرد

تیک تاک (TikTok)، پلتفرم محبوب رسانه‌های اجتماعی، ویژگی جدیدی را با هدف به چالش کشیدن توییتر اعلام کرده است که اخیراً به X تغییر نام داد.

فناوری حریف جدید توییتر به میدان آمد / تردز یار جدید پیدا کرد

تنها ۲۰ روز پس از راه‌اندازی تردز (Threads) توسط متا برای رقیب خود، X، حال تیک تاک با اجازه دادن به کاربران خود برای ایجاد و ارسال محتوای مبتنی بر متن وارد این رقابت شده است. هدف از این حرکت، ایجاد بستری برای کاربران است تا خلاقیت خود را از طریق نظرات و سخنان خود به نمایش بگذارند.

برخلاف تردز و X، محتوای متنی تیک تاک گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه کرده و به کاربران امکان می‌دهد تا ویژگی‌هایی مانند موقعیت مکانی و موسیقی را در محتوای خود درج کنند. ویژگی‌های اضافی مانند برچسب‌ها، هشتگ‌ها، رنگ‌های پس‌زمینه و ذخیره پیش‌نویس نیز توسط تیک تاک برای جذاب‌تر کردن محتوای متنی ارائه شده است.

در رقابت بین تردز و X، متا به کپی کردن آشکار رابط کاربری توییتر متهم شده است که بیش از یک دهه مورد استفاده بوده است. با این حال، شباهت‌های بین این دو پلتفرم اکنون فراتر از تصاویر بصری است. اخیراً، تردز هم مشابه توییتر، محدودیت‌های نرخ مشاهده محتوا را برای مبارزه با هرزنامه‌ها و ربات‌های رمزارزی اعمال کرده که می‌تواند به طور ناخواسته بر کاربران فعال تأثیر بگذارد. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام توضیح داد که محدودیت‌های نرخ مشاهده به دلیل افزایش حملات هرزنامه‌ای، ضروری است.

از آنجایی که تیک تاک به دنبال این است که خود را از رقبا متمایز کند، هدف آن، جذب کاربرانی است که به دنبال راه‌های جدیدی برای بیان خلاقانه خود هستند. تیک تاک امیدوار است با ویژگی‌های متنوع و گزینه‌های سفارشی‌سازی، به پلتفرمی مناسب برای رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر متن تبدیل شود و مستقیماً با سلطه طولانی‌مدت X در این فضا رقابت کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها