|
کدخبر: 299421 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز

صفر تا صد رقیب توئیتر / تردز پاتوق ایرانی‌ها می‌شود؟

تردز در ۲۴ ساعت اخیر ترند جهانی شده است اما ابتدای کار با دردسرهایی مواجه شده است. اتحادیه اروپا و ایران روی خوشی به «تردز» نشان نداده‌اند. در اروپا هنوز مجوز انتشار ندارد و در ایران نیامده فیلتر شد.

فناوری صفر تا صد رقیب توئیتر /  تردز پاتوق ایرانی‌ها می‌شود؟

تردز جدیدترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا است که از روز گذشته برای کاربرانی بیش از ۱۰۰ کشور منتشر شد. باورکردنی نبود اما بیش از ۳۰ میلیون کاربر در ساعت‌های اولیه فعالیت خود را در تردز آغاز کردند. البته فعلاً در اتحادیه‌ اروپا در دسترس نیست. این شبکه مجازی رقیب اصلی توئیتر شده است. توئیتری که با تصمیم‌های ایلان ماسک محبوبیت‌اش میان کاربران کم شده است. البته تردز تنها رقیب توئیتر نیست. بلواسکای و ماستودون سرویس‌های دیگری هستند که برای رقابت با توئیتر منتشر شدند اما هیچ یک به اندازه‌ی Threads پرقدرت شروع نکردند.

البته نباید این موضوع را فراموش کرد که تردز حمایت متا و اینستاگرام را دارد. البته این حمایت اندکی کاربران را نگران کرده است.  اگرچه ورود به تردز با اینستاگرام آسان است اما خروج از این شبکه اجتماعی تنها به شرط حذف اکانت اینستاگرام مقدور است. در نتیجه همین ابتدا یک نکته منفی را برای کاربران رقم زده است.

آموزش عضویت در تردز

برای عضویت در تردز ابتدا باید اپلیکیشن آن را دانلود کنید. بعد از نصب اپلیکیشن از طریق حساب کاربری اینستاگرام شما هم کاربر تردز می‌شوید. اگرچه تردز متصل به اینستاگرام است اما برای استفاده از آن باید اپلیکیشن مستقل را نصب کنید. در ادامه به صورت تصویری عضویت در تردز را مشاهده می‌کنید.

اپلیکیشن تردز را باز کنید و روی گزینه‌ی Log in with Instagram ضربه بزنید تا وارد تردز شوید.

تردز۲

گزینه‌ی Import from Instagram را بزنید تا پروفایل اینستاگرام شما به تردز منتقل شود. البته امکان ویرایش بیوگرافی، لینک پروفایل و تصویر به‌صورت دستی وجود دارد.

تردز۳

در مرحله‌ی سوم باید عمومی یا خصوصی بودن حساب را انتخاب کنید.

تردز۴

در مرحله‌ی چهارم فهرست افرادی را که در اینستاگرام فالو کرده‌اید مشاهده خواهید کرد.

تردز۵

در نهایت روی گزینه‌ی Join Threads ضربه بزنید تا وارد این شبکه مجازی شوید.

تردز۶

نوشتن ترد جدید

در توییتر از واژه توییت برای پست‌های جدید استفاده می‌شود و در تردز از واژه ترد استفاده می‌شود. برای ترد جدید شما باید دکمه وسط در نوار ابزار تردز را لمس کنید و وارد صفحه نوشتن ترد جدید شوید.  در اینجا می‌توانید متن دلخواهی بنویسید و یا به ترد خود تصویر اضافه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا به چند سوال متداول درباره تردز پاسخ دهیم.

تردز

چرا در صفحه اصلی تردهای متفرقه نمایش داده می‌شود؟

در حال حاضر، تردز ابتدا تردهای افرادی که فالو کرده‌اید و سپس علاقمندی‌های شما و یا فالویینگ‌های دوستانتان را نمایش می‌دهد.

چگونه در تردز  پیام خصوصی (دایرکت) ارسال کنیم؟

متأسفانه در حال حاضر، تردز قابلیت ارسال پیام خصوصی ندارد در نتیجه برای ارسال پیام خصوصی به فرد مورد نظر، باید به اینستاگرام مراجعه کنید.

چگونه در تردز یک شخص را ریپورت کنیم؟

برای ریپورت کردن کاربری در تردز می‌توانید روی دکمه سه نقطه ضربه زده و گزینه Report را انتخاب کنید.

بازنشر در تردز چیست؟

 اگر از یک ترد یا تصویری در تردز خوشتان آمد، می‌توانید با فشار دادن دکمه بازنشر (دو فلش) آن را بازنشر کنید.

کوت کردن در تردز چیست؟

اگر نظری درباره تردز فرد دیگری دارید، می‌توانید آن را کوت یا نقل قول کنید تا متن یا نظر شما به همراه تردز کوت شده برای فالورهای شما نمایش داده شود.

تردز نسخه وب هم دارد؟

بله متا نسخه وب تردز را نیز منتشر کرده است. برای مشاهده‌ی نسخه‌ی وب تردز باید وارد وب‌سایت Threads.net شوید.

ویژگی‌های تردز

در این بخش از گزارش بهتر با ویژگی‌های تردز آشنا شویم. در تردز کاربران می‌توانند، پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر بسازند. پست‌های حاوی عکس و ویدیو (تا حداکثر پنج دقیقه) نیز می‌توانید منتشر کنید. در تردز رابط کاربری مثل لایک، کامنت، ری‌پست و اشتراک‌گذاری دارید. در ادامه نگاهی به تفاوت تردز و توئیتر داریم. 

تردز-توئیتر

نبرد در قفس بین توئیتر و تردز

یک روز بعد از راه‌اندازی شبکه اجتماعی «تردز» توسط اینستاگرام، ایلان ماسک مالک توئیتر به مارک زاکربرگ هشدار داد و او را متهم به تقلب از توئیتر کرد. ماسک با متهم کردن شرکت متا به استخدام مهندسان سابق توئیتر، گفت: رقابت خوب است ولی تقلب نه. ماسک بامداد جمعه در یک توئیت دیگر گفت: ۴۴ میلیارد دلار برای توئیتر هزینه کرده و حالا زاکربرگ تصمیم گرفته که اپلیکیشن او را کپی/پیست کند. او در آخر نوشت: زاک، تو را در قفس می‌بینم. 

تردز برای ایرانی‌ها

ایرانی‌ها در اولین ساعت‌های انتشار اپلیکیشن تردز حضور فعالی در این شبکه مجازی داشتند اما این اپلیکیشن هم نیامده فیلتر شد. البته دسترسی به تردز برای ایرانی‌ها محدود شده اما در شرایط فعلی استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی به روتین زندگی مردم ایران تبدیل شده است. نکته جالب ورود ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در این شبکه اجتماعی است.

تردز-رئیسی

درحالی‌که تردز تنها چندین ساعت پس از شروع به کار، در ایران فیلتر شد، اکانت ابراهیم رئیسی در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی شد. پیش‌بینی می‌شود، به زودی تردز پاتوق ایرانی‌ها شود و با توجه به سختگیری‌های اخیر ایلان ماسک کاربران از توئیتر به تردز مهاجرت کنند.

نظر شما درباره تردز چیست؟ آیا از حضور در این شبکه اجتماعی لذت بردید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها