|
کدخبر: 292897

خرید فانتوم، فایل کوین و هارمونی: کدام را انتخاب کنیم؟

به دنبال پیدا کردن یک رمزارز با قابلیت انجام تراکنش های ناشناس، احتمالاً در مورد فایل کوین، هارمونی و فانتوم شنیده‌اید. این سه رمزارز، در حال حاضر در میان بسیاری از افراد علاقه‌مند به رمزارز وجود دارند. در این مقاله، به بررسی این سه رمزارز می‌پردازیم و شما را در خرید رمزارز مناسب یاری می‌دهیم. در نهایت، شما می‌توانید برای خرید رمزارز مناسب، تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشید.

فانتوم (FANTOM)

ارز فانتوم  با نماد FTM روی بستر OPERA در دسامبر 2019 ایجاد شد و یک شبکه پیشرو در دیفای است که قصد دارد مشکلات قراردادهای هوشمند را با کاهش سرعت انجام شدن تراکنش ها و معاملات رفع کند. فانتوم یک شبکه بلاکچین دیستریبیوت شده است که برای ایجاد برنامه‌های متمرکز (Dapps) و قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) استفاده می‌شود. هدف اصلی فانتوم، ایجاد یک پلتفرم کاملاً امن برای ایجاد Dapps است.

با استفاده از فانتوم، توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی را با سرعت و قابلیت های متفاوتی ایجاد کنند. با توجه به اینکه فانتوم بر پایه بلاکچین Ethereal ساخته شده است، قابلیت انتقال ERC20 بر روی فانتوم نیز وجود دارد. فانتوم اولین پلتفرم بلاک چین و قرارداد هوشمند مبتنی بر DAG (Directed Acyclic Grap) است که چند عملکرد را برای دیفای ارائه می‌دهد. به گفته توسعه دهندگان زمان انجام تراکنش ها را به کمتر از 2 ثانیه کاهش داده اند.

فایل کوین (Filecoin)

فایل کوین یک شبکه بلاکچین است که برای ذخیره سازی به صورت غیر متمرکز و به اشتراک گذاری فایل‌ها استفاده می‌شود. این ارز با هدف ذخیره‌سازی امن داده‌ها و به عنوان یکی از توکن‌های پروژه وب ۳٫۰ شناخته می‌شود. ارز Fil توجه بسیاری از افراد، سرمایه‌گذاران و کسب‌و‌کارها را به سوی خود جلب کرده است. Filecoin به عنوان جایگزین غیرمتمرکز برای ارائه دهندگان ذخیره سازی ابری متمرکز مانند خدمات وب آمازون و Dropbox طراحی شده است.

فانتوم

فرآیند ذخیره‌سازی داده‌ها در فایل کوین به صورت زنجیره‌ای انجام می‌شود. کاربران ابتدا برای ذخیره‌ داده‌های خود، فضای خالی خود را برای اجاره اعلام می‌کنند. سپس کاربران دیگری که به دنبال ذخیره‌سازی داده‌های خود هستند، از این فضاها برای داده‌های خود استفاده می‌کنند. این فرآیند به صورت همتا به همتا و بر اساس قراردادهای هوشمند بین کاربران انجام می‌شود.

هارمونی (Harmony)

ارز هارمونی با توکن بومی ONE که به عنوان بخشی از عرضه اولیه صرافی(IEO) در لانچ پد بایننس در می 2019 راه اندازی شد. Harmony یک پلتفرم بلاک چین است که هدف آن ارائه راه حلی با سرعت بالا، کم هزینه و مقیاس پذیر برای برنامه های غیرمتمرکز (dApps) است و از مکانیزم اشتراک گذاری برای افزایش سرعت شبکه و کاهش هزینه های تراکنش استفاده می کند. تمرکز اصلی هارمونی بر ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه برای برنامه های غیرمتمرکز است. 

راهنمای خرید فانتوم، فایل کوین و هارمونی از پینگی

خرید فایل کوین، فانتوم و هارمونی وان از صرافی پینگی در سریع‌ترین زمان ممکن و در چهار گام زیر قابل انجام است.

  • در سایت پینگی به آدرس https://pingi.co ثبت نام کنید.
  • مراحل احراز هویت اتوماتیک را انجام دهید.
  • کیف پول ریالی خود را شارژ کنید. حداقل مبلغ خرید و فروش ارز دیجیتال در پینگی 100 هزار تومان است.
  • پس از ورود به مارکت یا بخش صرافی ارزهای دلخواه خود را بخرید.

فانتوم۱

مقایسه هارمونی، فانتوم و فایل کوین

کاربردهای فانتوم، هارمونی و فایل کوین

موارد استفاده اصلی فانتوم DeFi و NFT هستند، در حالی که Filecoin عمدتاً برای ذخیره سازی استفاده می شود. هارمونی وان دارای طیف وسیع تری از موارد استفاده از جمله DeFi، بازی و برنامه های رسانه های اجتماعی است.

سرعت انجام تراکنش ها

سرعت تراکنش فانتوم 65000 تراکنش در ثانیه (TPS) است. سرعت تراکنش Filecoin 450 TPS است در حالی که Harmony سرعت تراکنش 118000 TPS دارد. از نظر سرعت تراکنش، ارز هارمونی برتر است.

فانتوم۱۲

هزینه انتقال در شبکه

فانتوم کارمزد تراکنش پایینی دارد و میانگین کارمزد هر تراکنش 0.00025 دلار است. هزینه های Filecoin بسته به اندازه داده های ذخیره شده متفاوت است. هارمونی کارمزد تراکنش پایینی دارد و میانگین کارمزد هر تراکنش 0.0001 دلار است. از نظر کارمزد، هر سه ارز دیجیتال نسبتاً مقرون به صرفه هستند.

مقیاس پذیری

Fantom و Harmony هر دو مقیاس پذیر هستند، هارمونی از Sharding برای افزایش سرعت شبکه استفاده می کند و Fantom از مکانیزم اجماع منحصر به فردی به نام Proof of History (PoH) استفاده می کند. Filecoin به اندازه دو ارز دیجیتال دیگر مقیاس پذیر نیست، زیرا در درجه اول برای ذخیره سازی طراحی شده است تا معاملات.

خرید فانتوم، فایل کوین و هارمونی: کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری به اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک شما بستگی دارد. در اینجا چند فاکتور برای تصمیم گیری بین Fantom، Filecoin و Harmony وجود دارد:

1. فناوری

فناوری پشت یک ارز دیجیتال برای موفقیت آن بسیار مهم است. Fantom، Filecoin و Harmony همگی دارای ویژگی های تکنولوژیکی منحصر به فردی هستند که آنها را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می کند و در پاراگرافهای قبل به آن پرداختیم.

2. تیم

تیم پشت ارز دیجیتال نیز یک فاکتور اساسی است که باید در نظر گرفته شود. یک تیم قوی و با تجربه در این صنعت می تواند به اطمینان از موفقیت یک ارز دیجیتال کمک کند.

فانتوم : تیم Fantom از توسعه دهندگان و مشاوران با تجربه در صنعت بلاک چین تشکیل شده که روی پروژه هایی با شرکت هایی مانند IBM و Deloitte کار کرده اند.

فایل کوین: تیم Filecoin توسط Juan Benet هدایت می شود که دارای مدرک Ph.D. در علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد. این تیم دارای مشاورانی از شرکت های Protocol Labs و Sequoia Capital است.

هارمونی: تیم هارمونی شامل توسعه دهندگان با تجربه از شرکت هایی مانند اپل و گوگل است. این تیم توسط مدیر عامل شرکت استفان تسه، که دارای مدرک دکترا در علوم کامپیوتر از دانشگاه کارنگی ملون است، رهبری می شود.

3. جامعه کاربری

جامعه ای که پشت یک ارز دیجیتال قرار دارد نیز می تواند تاثیر قابل توجهی در موفقیت آن داشته باشد. یک جامعه قوی می تواند به گسترش آگاهی در مورد ارز دیجیتال و پذیرش آن کمک کند. پس حتما این پارامتر را نیز بررسی کنید.

چنانچه هنوز برای خرید فایل کوین، فانتوم و یا هارمونی وان تصمیم نگرفتید توصیه اخر ما این است که اگر هدف سرمایه گذاری شما سود بردن از رشد بازارهای DeFi و NFT است، فانتوم انتخاب مناسبی است. در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری در ذخیره سازی غیرمتمرکز هستید، Filecoin و اگر به یک پلتفرم همه کاره تر که می تواند طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز را پشتیبانی کند علاقه مند هستید، هارمونی وان بخرید. برای خرید ارزهای دیجیتال میتوانید از صرافی پینگی که اولین صرافی با امکان مراجعه حضوری در ایران است استفاده کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها