|
کدخبر: 292264

هشدار به صاحبان آیفون / این پیامک حساب شما را خالی می‌کند

به میلیاردها مشتری اپل هشدار داده شد که صندوق ورودی خود را بررسی کنند که مبادا حاوی ایمیلی خطرناک برای خالی کردن حساب بانکی باشد.

فناوری  هشدار به صاحبان آیفون / این پیامک حساب شما را خالی می‌کند

اپل به کاربران در مورد کلاهبرداری‌های خطرناکی که ممکن است توسط ایمیل یا پیام‌های مشابه پیام‌های اپل انجام می‌شود، هشدار داد. یادداشت رسمی اپل به کاربران هشدار می‌دهد که مجرمان ایمیل‌های جعلی می‌فرستند که شبیه پیام‌های واقعی هستند.

این چیز جدیدی نیست، اما این پیام‌های جعلی به طور فزاینده‌ای متقاعدکننده و رایج هستند. آن‌ها برای سرقت پول افزاد، به خطر انداختن دستگاه‌ها یا دریافت اطلاعات خصوصیشان برای فروش یا کلاهبرداری از آن‌ها طراحی شده‌اند.

این غول فناوری گفت: «کلاهبرداران اغلب سعی می‌کنند با ارسال پیام‌ها یا پیوندهایی به وب‌سایت‌هایی که به نظر می‌رسد متعلق به اپل هستند، شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی یا مالی را به اشتراک بگذارید، اما هدف واقعی آنها سرقت اطلاعات حساب شما است. برخی از ایمیل‌های فیشینگ از شما می‌خواهند که برای به‌روزرسانی اطلاعات حساب خود روی پیوندی کلیک کنید. سایر موارد ممکن است مانند رسیدی برای خرید در اپ استور، آیتونز استور، فروشگاه «iBooks» یا برای «Apple Music» به نظر برسند، که مطمئن هستید متعلق به شما نیست.»

اپل از کاربران خواست هرگز اطلاعات حساب را در وب‌سایت‌هایی که با این پیام‌ها پیوند داده شده‌اند، وارد نکنند. با ایمیل‌های ناخواسته با احتیاط بسیار رفتار کنید، به خصوص اگر آن‌ها بیش از حد تهدیدآمیز به نظر می‌رسند. همچنین از هیچ‌گونه اطلاعات تماس در پیام ایمیل استفاده نکنید، زیرا ممکن است تقلبی باشد.

 

 

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها