|
کدخبر: 291967

پایگاه رسانه‌ای تیکنا آغاز به کار کرد

تیکنا، یک رسانه مستقل است که فعالیت خود را در سال ۱۴۰۱ و مبتنی بر شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» آغاز کرده است.

تیکنا، یک رسانه مستقل است که فعالیت خود را در سال ۱۴۰۱ و مبتنی بر شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» آغاز نموده و بازوی رسانه‌ای معتبر و قوی در کنار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک‌های علم و فناوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان انرژی اتمی، جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای فناورانه، دانشگاهی، علمی و اجرایی کشور و نیز فعالان و اعضای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌آید. تیکنا، تحت نظارت و با مدیریت دکتر علی قجری، تاسیس شده و فعالیت می‌نماید.

تیکنا

رسانه تیکنا با شعار «سکوی فناوری، نوآوری، اقتصاد دانش بنیان» و با بهره گیری از تیم‌ تخصصی خود و تجربیات ارزنده و موفقی که این تیم در حوزه ژورنالیسم علم و فناوری و مدیریت جریان رسانه‌ای پیشرفت فناوری و نوآوری ایران بزرگ دارد، ارائه دهنده معتبرترین و کارشناسی‌ترین اخبار، تحلیل‌ها، سیگنال‌ها، جریان‌شناسی‌ها، روایت‌های مستند و دقیق نسبت به توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و دستاوردهای نخبگان، صاحبان ایده، گروه‌ها و شرکت‌های فناور، نوآور و خلاق است و مطالبه گری در حوزه‌های مختلف فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در اولویت فعالیت‌های این رسانه قرار دارد؛ بنحوی که امروز تیکنا به عنوان معتبرترین مرجع و منبع در حوزه رسانه علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور شناخته می‌شود و مورد رجوع و استناد مسئولان عالی رتبه، اساتید، دانشجویان، نخبگان و فعالان زیست بوم فناوری و اقتصاد کشور است.

در تیکنا؛ کارآفرینان، ایده پردازان، گروه‌ها، موسسات و شرکت‌های خلاق، فناور و دانش پایه و انواع کسب و کارهای مدرن فرصتی دارند تا خود را به بهترین شکل و در گستره‌ای فراگیر از مخاطبان فارسی زبان و غیرفارسی زبان معرفی نمایند. دپارتمان‌های تخصصی تیکنا مانند مشاوران رسانه‌ای مطمئن و متخصص در کنار اعضای زیست بوم فناوری و نوآوری و اقتصاد کشور هستند و بستری مناسب و موثر را برای تجاری سازی، ورود به بازار و برندینگ صاحبان ایده و کسب و کار را ایجاد کرده‌اند.

ساختار سازمانی و تحریریه تیکنا:

«4 دپارتمان»‌ اصلی و «20 گروه‌ تخصصی» وجود دارد که عبارتند از:  1- «دپارتمان فناوری»، شامل گروه‌های: فناوری‌های پیشرفته، فناوری‌های نرم و خلاق، فناوری اطلاعات، فناوری کشاورزی، فناوری پزشکی، فناوری مالی و فناوری سرگرمی؛ 2- «دپارتمان نوآوری»، شامل گروه‌های: زندگی و نوآوری، زیست بوم فناوری و نوآوری و کافه فناوری و نوآوری؛ 3- «دپارتمان اقتصاد»، شامل گروه‌های: اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد دیجیتال (باشگاه رمز ارز)، اقتصاد ایران و جهان، اقتصاد ورزش و فن بازار؛ و 4- «دپارتمان ایران و جهان»، شامل گروه‌های: سیاست و حکمرانی، جامعه، فرهنگ و هنر، ورزش و آیین و تمدن است.

تیکنا برای نخستین بار به عنوان یک رسانه معتبر، ورودی تخصصی و کاربردی به حوزه اقتصاد دیجتیال و رمز ارز داشته و تلاش دارد ذهنیت درست، تحلیل‌ها و سیگنال‌های دقیقی را به افکار عمومی ارائه نماید. باشگاه رمز ارز تیکنا، در حال حاضر شامل جدیدترین و معتبرترین اطلاعات و داده‌های لازم برای علاقه مندان و فعالان این حوزه است. تمرکز تیکنا در حوزه فین ‌تک و نیز فن بازارها، یکی دیگر از محورهای مهم و مزیت‌های رقابتی ویژه این رسانه‌ است که تاثیر به سزایی در آگاهی بخشی به افکار عمومی و رشد و توسعه حوزه های فناوری مالی در کشور خواهد شد. بورس، بانک‌ها، صرافی‌ها، سرمایه گذاران، فعالان بازارهای مالی و مشتریان این بازارها، پایگاه خبری تیکنا را به عنوان منبعی معتبر و موثق برای کسب اطلاع می‌شناسند.

سایر فعالیت های تیکنا:

تیکنا در کنار تمرکز ویژه بر حوزه فناوری‌های پیشرفته اعم از: زیست فناوری، نانو فناوری، صنایع الکترونیک و کامپیوتر، صنایع لیزر و اپتیک، صنایع فضایی، انرژی‌های نو، علوم شناختی و ...، برای نخستین بار و به عنوان تنها رسانه مرجع در این حوزه تمرکزی ویژه را بر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی داشته است. حوزه‌های مانند: پویانمایی و پی نمایی، وب، اپلیکیشن، چندرسانه ای، تولید محتوا، اسباب بازی، نوشت افزار، مد و لباس و سبک پوشش، صنایع دستی، گیم و بازی های رایانه ای، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنعت تبلیغات، فناوری های سبک زندگی و ... به عنوان حوزه های اصلی فناوری های نرم و صنایع خلاق مورد توجه پایگاه رسانه‌ای تیکنا می باشد.

آنچه تیکنا را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌سازد، نخست رویکرد ویژه و اعتبار منابع و دسترسی‌های خبری آن در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان است و در وهله بعد، تیم متخصص، با تجربه و نام آشنای آن در این حوزه است که واجد کارنامه‌ای موفق و موثر در جریان خبری و اطلاع رسانی علم، فناوری و نوآوری در ایران بزرگ هستند. تیمی که برای نخستین بار توانست توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و دستاوردهای فناورانه نخبگان ایرانی را به زبان‌های زنده دنیا معرفی نموده و فرصت‌های تجاری سازی از مسیر تبلیغات و ترویج رسانه‌ای را برای اولین بار پیش روی خانواده بزرگ علمی کشور بگشاید. کارشناسان رسانه تیکنا با افتخار آماده همکاری و ارائه بهترین خدمات رسانه‌ای به خانواده فناوری و اقتصاد کشور هستند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها