|
کدخبر: 287403

معرفی انواع کنسول بازی

بازی های دیجیتالی و اینترنتی با وجود سابقه و عمر کم  توانسته است با تکیه بر تازگی و جذابیت خود طرفداران بسیار زیادی را به خصوص در بین جوانان به خود جذب کنند و سهم بالایی را در بازار به خود اختصاص دهند. نفوذ این نوع بازی های دیجیتالی آن چنان گسترده و عظیم بوده است که بازی و سرگرمی های سنتی را پشت سر گذاشته است. و آنقدر جوانان و افراد خانواده را به خود مشغول کرده که داد والدین را در آورده اند و بسیاری از اندیشمندان اجتماعی از خطرات این نوع بازی ها بر روی رشد اخلاق، رفتاری و اجتماعی کودکان و جوانان هشدار داده اند.

اما با وجود معایبی که این بازی ها می توانند داشته باشند دارای فوایدی مهمی هستند البته بحث امروز ما در رابطه با فواید و معایب این نوع بازی ها نیست بلکه سعی داریم انواع آنها را مانند کنسول پلی استیشن، ایکس باکس، گیم باکس اندروید، پرتابل، سگا و... معرفی کنیم.

کنسول باز ژاپنی سونی پلی استیشن

معرفی مدل های پلی استیشن 

کنسول بازی پلی استیشن سونی (۱۹۹۴)

این کنسول بازی در تاریخ 1994 به بازار معرفی شد و بیش از 100 میلیون فروش تا سال 2005 یعنی سال توقف تولید آن داشت این مدل از کنسول بازی پلی استیشن در عرض 11 سال پیشتاز فروش بازی های دیجیتالی خانگی بود و در طول این سال ها پیشرفت های زیادی داشت سونی موفق شد بیش از 400 بازی برای پلی استیشن به بازار عرضه کند که از این نظر هم جلوتر از رقبای قدرتمند خود یعنی سگا و نینتندو بود.

خرید-کنسول-بازی-‍۱

PS One (2000)

در تاریخ 7 ژوئن 2000 شروع به تولید دومین مدل از کنسول های پی اس 1 خود کرد.

33 مگا هرتز 32 بیتی بودRISC MIPS R3000A پردازنده این مدل بود

حافظه 2 مگابایتی

کارت حافظه 1 مگابایت

در سال 2006 تولید آن بعد از 28 میلیون فروش متوقف شد

کنسول بازی پلی استیشن ۲ (۲۰۰۰)

مارس 2000 آغاز تولید این مدل است.

توقف تولید سال 2013 این مدل که بسیار پیشرفته تر از پلی استیشن وان بوده است و در سخت افزار و نرم افزار و همچنین در گرافیک باز هم از تکنولوژی های پیشرفته تر برخوردار بود 155 میلیون فروش داشت.

پلی استیشت 2 سلیم 2004

 3 ( 2006 )Playstation

تاریخ تولید: ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶ نسل 7

این پلی استیشن در چندین مدل تولید شد که سونی در هر کدام علاوه بر اینکه سعی کرد تکنولوژی های جدید بکار ببرد سعی کرد ایراد های مدل قبل از خود را هم رفع کند. تولید آن در سال 2016 متوقف شد و تا سال 2017 حدود 87 میلیون فروش داشت.

مدل های پلی استیشن 3

کنسول بازی پلی استیشن ۳ سونی (۲۰۰۶)

کنسول بازی پلی استیشن 3 مدل سلیم باریک ( 2009 )

کنسول بازی پلی استیشن 3 مدل سلیم سوپر ( 2009 )

شروع تولید 2012 و توقف تولید 2016

کنسول بازی سونی پلی استیشن 4

یک کنسول قدرتمند وپیشرفته که تحسین و رضایت بسیاری از گیمرها، و منقدان و همچنین متخصصان بازی های دیجیتالی را با خود داشت این مدل از سخت افزار های بسیار قدرتمند و اتصال به اینترنت بی سیم برخوردار بود تولید آن در 15 نوامبر 2013 آغاز شد.

خرید-کنسول-بازی-‍2

مدل های پلی استیشن 4

کنسول بازی پلی استیشن ۴ (۲۰۱۳)

پلی استیشن اسلیم 4 (2016 )

Playstation 4 Pro (2016)

کنسول بازی پلی استیشن ۵ (۲۰۲۰)

سونی هرچه توانست و تکنولوژی جدید داشت بر روی این پلتفرم گذاشت تا سرسختی خود را برخ رقیبان بزرگی مانند مایکروسافت بکشد این مدل در سال ۲۰۲۰ شروع به تولید شد و از امکانات سخت افزاری بسیار کار آمد در تولید آن استفاده می شود

پردازنده 3.5 هرتز AMD Zen 8-core

خروجی ویدیو Hdmi 2.1

GPU: سفارشی RDNA 2 – ۲.۲۳ GHz، ۳۶ CU، ۱۰.۲۸ TFLOP

حافظه: ۱۶ گیگابایت GDDR6 – 256 بیتی

هارد دیسک: SSD ۸۲۵ گیگابایتی

این پلتفرم در حال حاضر در حال تولید است و در بازار موجود می باشد.

کنسول بازی ایکس باکس

یکی از بهترین و با کیفیت ترین کنسول های بازی حرفه ایی که در بین کیمرها و کاربران حرفه ایی بازی های دیجیتالی کنسول بازی ایکس باکس است. ایکس باکس یک برند آمریکایی مربوط به کمپانی بزرگ مایکروسافت است. کنسول بازی ایکس باکس یکی از دو پلتفرم بزرگ و اساسی موجود در بازار بازی های دیجیتالی است در حقیقت این برند رقیب اول و سرسخت پلی لستسشن است که در رقابت با شرکت سونی در دهه های گذشته کم نیاورده و در ابداع بازی و امکانات مدل های مختلف خود پا به پای پلی استیشن پیش رفته است.

مایکروسافت اولین سری از تولیدات کنسول بازی خود را DirectX Box در تاریخ 15نوامبر 2001 به بازار بازی ها معرفی کرد.

خرید-کنسول-بازی-‍3

سری های مختلف XBOX

ایکس باکس 360

ایکس باکس s360

ایکس باکس E360

ایکس باکس One

ایکس باکس  One S

ایکس باکس One X

گیم باکس اندروید:

کیم باکس اندروید پلتفرم بازی دیجیتالی کوچک و قابل حمل است این پلتفرم برخلاف کنسول های بازی دیگز مانند پلی استیشن و ایکس باکس و یا کامپیوتر، قابل حمل و براحتی قابل جابجایی است و این امر از مزیت های بزرگ گیم باکس اندروید است و هرجا مثلا مسافرت، رفتن به خانه آشنایان یا دوستان در اردوگاه و غیر قابل بردن است و می توانیم از آن استفاده بکنیم. باخرید گیم باکس اندروید شما از تمام برنامه ها و بازی های موبایل های اندروید برخوردار خواهید شد و کافیست که این دستگاه را به تلویزیون، کامپیوتز و یا هر نمایشگر دیگر از طریق کابل html بلوتوث و غیره وصل کنید و از هزاران برنامه و بازی اندرویدی استفاده کنید. همچنین از طریق این دسگاه تلویزیون غیر هوشمند خود را هوشمند بکنید و آن را به اینترنت وصل نمایید و از مزایای تلویز یون ها هوشمند بهرمند شوید.

گیم باکس اندروید مدل ها و برندهای زیادی دارد کا براحتی با یک سرج کوچک در نت می توانیم با انواع برندها و مدل های آن آشنایی پیدا کنیم. ما اینجا به چند مورد اشاره می کنین.

گیم باکس فلیمو، جی پلاس، تسکو، شیائومی و ....

کنسول بازی نینتندو ( پرتابل ):

پلتفرم بازی دیجیتالی سگا:

پلتفرم بازی دیجیتالی آتاری:

به پایان مقاله معرفی انواع کنسول های بازی دیجیتالی رسیدیم ما در این مقاله ابتدا کنسول بازی پلی استیشن و انواع مدل های آن را بررسی کردیم بعد از آن در مورد کنسول بازی XBOX و سپس گیم باکس اندروید صحبت کردیم و سه برتد دیگر یعنی نینتندو، سگا و آتاری را معرفی کردیم. این بود مقاله معرفی انواع کنسول بازی امروز ما.

از کجا راحت و مطمئن کنسول بازی بخریم:

فروشگاه های زیادی در سطح اینترنتی وجود دارند که انواع این کنسول ها و تلتفرهای باز را همراه با تمام لوازم جانبی و بازی های متنوع آنها را عرضه می کنند. از جمله فروشگاه اینترنتی فروشکالا که با خیال آسوده می توانید کنسول بازی خانگی، بازی و لوازم جانبی مختلف را از این فروشگاه به صورت اینترنتی خریداری کنید.

خدانگهدار

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها