|
کدخبر: 277938

قیمت پلی استیشن ۵ نجومی شد

شرکت سونی اعلام کرده است که کنسول پلی استیشن ۵ در نیمه سال جاری میلادی به ۳٫۳ میلیون دستگاه رسید. تاکنون ۲۵ میلیون دستگاه به فروش رفته است.

اصناف قیمت پلی استیشن ۵ نجومی شد

این عدد دقیقا مشابه رقمی‌است که سونی در مدت زمان مشابه سال گذشته از میزان فروش این کنسول اعلام کرده بود؛ بدین ترتیب، می‌توان گفت مجموع فروش پلی استیشن ۵ از زمان عرضه تاکنون به ۲۵ میلیون دستگاه رسیده است.

به نقل از آی‌تی ایران، با این حال، میزان فروش این کنسول در سه ماهه سوم بسیار کمتر از آن چیزی است که این شرکت برای رسیدن به میزان فروش ۱۸ میلیون دستگاه برای سال مالی ۲۰۲۲ به آن نیاز دارد. بنابر آخرین گزارش‌ها، میزان فروش پلی استیشن ۵ در نیمه سال مالی ۲۰۲۲ (منتهی به ۳۱ مارس) اکنون به ۵.۷ میلیون دستگاه رسیده که تقریبا با فروش این کنسول در مدت زمان مشابه سال گذشته (۵.۶ میلیون دستگاه) برابری می‌کند.

علی‌رغم ثبت فروشی مشابه با فروش سال گذشته، میزان درآمد اما رشدی ۱۲ درصدی داشته و به ۴.۹۲ میلیارد دلار رسیده است. اتفاقی که در پی افزایش بهای کنسول پلی استیشن ۵ در اوایل سال جاری میلادی رقم خورده است.

با این حال، میزان سود اما به دلیل خرید شرکت Bungie و همچنین افزایش هزینه‌های مربوط به توسعه‌دهندگان، با کاهشی ۴۹ درصدی همراه بوده است. سونی در سال گذشته، حدود ۱۱.۵ میلیون پلی استیشن ۵ را به فروش رساند و این احتمال وجود دارد که این شرکت در سال ۲۰۲۲ نیز عملکردی تقریبا مشابه را ثبت کند.

هر چند، فروش کنسول‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به میزان استقبال در تعطیلات و همچنین توانایی سونی در تامین تقاضای بازار اشاره کرد. سونی در ماه‌های گذشته و به دلیل همه‌گیری کرونا و مشکلات بعد از آن، نتوانسته بود نیازهای بازار را تامین کند.

این شرکت در ماه مه اعلام کرد که تولیدات خود را افزاایش می‌دهد تا بتواند پاسخگوی نیاز بازار برای خرید پلی استیشن ۵ باشد. اگرچه هنوز هیچ عددی در خصوص میزان افزایش تولید ارائه نشده، اما شواهد نشان می‌دهد که این کنسول در مقایسه با گذشته، راحت‌تر در بازار پیدا می‌شود.

سونی در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد که میزان فروش بخش نرم‌افزار این شرکت با افت همراه بوده از ۷۶.۴ میلیون واحد به ۶۲.۵ میلیون واحد رسیده است. دانلودهای دیجیتال نیز که ۶۳ درصد از این بخش را تشکیل می‌دهند، به نسبت سال گذشته، اندکی افزایش داشته است. با این حال، تعداد مشترکان پولی پلی استیشن پلاس برای دومین سه ماهه متوالی کاهش داشته است.

با توجه به احتمال کاهش فروش بازی‌های اولی شخص، سونی پیش‌بینی درآمدی خود برای سه ماهه آینده را اصلاح کرد. اما مدعی شد که در سال مالی پیش رو، فروش و درآمد روندی صعودی خواهد داشت و هدف ۲۳ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ را در دستور کار دارد.

با این حساب، سونی پیش‌بینی کرد که تا پایان سال مالی جاری (منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳)، میزان فروش پلی استیشن ۵ به چیزی حدود ۱۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها