|
کدخبر: 281880

سیگنال مثبت آمریکا به بازار رمزارزها/ اتریوم نجات پیدا می‌کند

به دنبال انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه نوامبر توسط اداره آمار کار ایالات متحده، قیمت بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافت. طبق گزارش‌ها، CPI در ایالات متحده از ۷٫۷ درصد در ماه اکتبر به ۷٫۱ درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است. لازم به ذکر است که رقم مورد انتظار برای CPI ماه نوامبر، ۷٫۳ درصد بود.

در پی اعلام این ارقام، قیمت بیت کوین از پایین‌ترین سطح خود در ۱۶،۹۴۴ دلار، بیش از ۶ درصد افزایش یافت و به ۱۷،۹۳۰ دلار رسید. حجم معاملات ۲۴ ساعته بیت کوین نیز نزدیک به ۵۰ درصد بیشتر شده که نشان‌دهنده افزایش مشارکت معامله‌گران در بازار است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم نیز پس از انتشار داده‌های CPI بیش از ۸ درصد افزایش یافت و به ۱،۳۴۰ دلار رسید. حجم معاملات ۲۴ ساعته آلت کوین برتر بازار هم بیش از ۸۷ درصد افزایش یافته است.

دیگر ارزهای دیجیتال برتر بازار نیز اکثرا در وضعیت سبز به سر می‌برند. به طوری که، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲٫۶ درصد افزایش یافته و به ۸۷۰٫۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

به دلیل کاهش CPI، سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را این ماه کمتر افزایش دهد. در همین حال، غول بانکداری JPMorgan پیش‌بینی می‌کند در صورتی که CPI در ایالات متحده به ۶٫۹ درصد یا پایین‌تر برسد، بازار سهام ۱۰ درصد رشد کند. اگرچه بازار سهام ایالات متحده در چند وقت اخیر همبستگی کمتری با بازار ارزهای دیجیتال نشان داده، اما کاهش CPI می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین و اتریوم نیز کمک کند.

در این میان، تحلیلگران مشهور مایکل ون ده پوپه و جردن بلفورت (گرگ وال استریت) نیز پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌ کوین و اتریوم تا کریسمس افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر