|
کدخبر: 281609

معرفی محبوب‌ ترین تبلت ها در سال ۲۰۲۲

با شنیدن نام تبلت احتمالا نخستین کلمه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، آیپد اپل است.

فناوری معرفی محبوب‌ ترین تبلت ها در سال ۲۰۲۲

بازار تبلت‌ها در حال حاضر در نقطه اوج خود به سر می‌برد و این محصولات بار دیگر مورد اقبال کاربران قرار گرفته‌اند. کم شدن فاصله میان لپ تاپ ها و تبلت ها در سال‌های اخیر در کنار قابلیت‌های منحصربفرد این گجت‌ها باعث شده که بسیاری افراد استفاده از تبلت ها را به لپ تاپ ترجیح دهند.

با شنیدن نام تبلت احتمالا نخستین کلمه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، آیپد اپل است؛ چرا که این کمپانی برای نخستین بار تبلت‌ها را به عنوان یک گجت مجزا معرفی کرد و تا به امروز هم این بازار را در قبضه خود گرفته است. با این وجود محصولات متنوع دیگری هم در بازار وجود دارند که در کلاس‌های قیمتی مختلف قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

۱-آیپد نسل ۱۰

با این که آیپد نسل ده کمی گران به نظر می‌رسد، اما در صورتی که قصد استفاده حرفه‌ای از تبلت خود را نداشته باشید، بعید است گزینه بهتری در بازار پیدا کنید.

جدیدترین آیپد اپل صفحه نمایشی ۱۰.۹ اینچی داشته و حسگر تاچ آیدی را زیر کلید Power پنهان کرده است. همچنین همانند آیپد ایر، آیپد معمولی نیز از تراشه A۱۴ بهره می‌برد که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

این تبلت همچنین از یک کیبورد فوق‌العاده هم پشتیبانی می‌کند که می‌توان آن را به طور مجزا خریداری کرد. البته مهم‌ترین نقطه ضعف آیپد را باید پشتیبانی از تنها نسل اول قلم‌های اپل پنسل دانست.

با این وجود، آیپد نسل ده با قیمت حداقل ۴۵۰ دلاری خود، محصولی بسیار ایده‌آل برای استفاده‌های معمولی و نیمه‌حرفه‌ای از تبلت است.

۲-آیپد پرو (۲۰۲۲)

استفاده از تراشه بسیار قدرتمند M۲ در آیپد پرو ۲۰۲۲ باعث شده که این تبلت قادر به ارائه عملکردی هم‌تراز با لپ تاپ ها باشد. این چیپست، آیپد جدید اپل را به یک دستگاه قدرتمند گیمینگ هم تبدیل کرده است. البته هنوز بازی‌های زیادی قادر به استفاده از حداکثر توان پردازشی این تراشه‌ها نیستند؛ اما قطعا در آینده شاهد معرفی بازی‌های بزرگ این‌چنینی خواهیم بود.

آیپد پرو در دو اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی با قیمت‌های پایه ۸۰۰ و ۱۱۰۰ دلار روانه بازار شده است. البته مدل ۱۲.۹ اینچی این تبلت به مراتب محبوب‌تر از مدل ۱۱ اینچی بوده و اموری حرفه‌ای‌تر مانند ویرایش عکس یا ویدیو را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

بر خلاف دیگر آپیدهای اپل، آیپد پرو ۲۰۲۲ صفحه نمایشی ۱۲۰ هرتزی دارد که در کنار عملکرد ایده‌آل اپل پنسل می‌تواند تجربه‌ای بسیار روان را به کاربر ارائه دهد.

اگر به دنبال قدرتمندترین تبلت بازار هستید، آیپد پرو ۲۰۲۲ گزینه قطعی شماست!

۳-آمازون فایر اچ دی ۸ پلاس

تبلت‌های آمازون هرگز در بین قدرتمندترین تبلت‌های بازار جایی نداشته‌اند. با این حال این محصولات برای افرادی که به دنبال تماشای فیلم، ویدیو و دیگر استفاده‌های چندرسانه‌ای از تبلت خود هستند، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود.

Amazon Fire HD ۸ Plus همانند دیگر محصولات آمازون به فروشگاه گوگل پلی دسترسی ندارد و در عوض باید از طریق فروشگاه آمازون اپلیکیشن‌های مختلف را دانلود کند. البته تقریبا تمامی اپلیکیشن‌های مطرح در فروشگاه آمازون نیز حضور دارند. با این وجود نمی‌توان انتظار همان گستردگی فروشگاه گوگل پلی را از آن داشت.

دیگر برگ برنده تبلت آمازون نیز قیمت ۱۲۰ دلاری آن است که توازن بسیار خوبی بین اندازه و قیمت ایجاد کرده است. صفحه نمایش هشت اینچی این تبلت نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و برای تماشای محتوای ویدیویی کاملا ایده‌آل است. آمازون همچنین یک داک شارژ بی سیم را هم به طور جداگانه به فروش می‌رساند که کاربری این تبلت را ‌به‌خوبی ارتقا می‌دهد.

۴-مایکروسافت سرفیس گو ۳

اگر به دنبال یک جایگزین ویندوزی ایده‌آل برای آیپد می‌گردید، مایکروسافت سرفیس گو ۳ محصولی مناسب برای شماست! این تبلت ۴۰۰ دلاری، به جای پلتفرم‌های موبایلی نظیر اندروید یا iPad OS، تجربه کاملی از ویندوز را در اختیارتان قرار می‌دهد که طبیعتا انعطاف‌پذیرتر بوده و پشتیبانی بهتری از اپلیکیشن‌های مختلف دارد.

تبلت میان رده مایکروسافت صفحه نمایشی ۱۰.۵ اینچی داشته و از پردازنده‌های پنتیوم ۶۵۰۰Y اینتل بهره می‌برد. البته امکان خرید نسخه LTE آن نیز برای علاقمندان وجود خواهد داشت.

سرفیس گو ۳ همچنین به یک استند در پشت مجهز است که قرار دادن آن در موقعیت‌های مختلف را ساده‌تر می‌کند. با این وجود، همانند اپل، مایکروسافت نیز اکسسوری‌های مختلف این تبلت مانند قلم استایلوس، کیبورد و ماوس را به طور جداگانه به فروش می‌رساند. بنابراین در صورتی که بخواهید پکیج کاملی از این تبلت را خریداری کنید، باید هزینه بسیار بیشتری بپردازید!

۵-مایکروسافت سرفیس پرو ۹

اگر سرفیس گو رقیبی برای آیپد اپل است، سرفیس پرو ۹ را باید مهم‌ترین رقیب آیپد پرو دانست.

با گذشت چندین سال از عمر این تبلت هیبریدی و تلاش‌های متعدد مایکروسافت به نظر می‌رسد ردموندی‌ها سرانجام به فرمول طلایی طراحی و ساخت محصولات دست یافته و یکی از بهترین تبلت های سال ۲۰۲۲ را روانه بازار کرده‌اند.

این محصول دو در یک، به نسل دوازدهم از پردازنده‌های Core i۵ یا Core i۷ اینتل مجهز بوده و دو درگاه تاندربولت دارد. همچنین قابلیت‌های متعددی نظیر پشتیبانی از وای فای ۶E، بیش از پانزده ساعت عمر باتری، پشتیبانی از ۵G و صفحه نمایش ۱۳ اینچی فوق‌العاده آن را به رقیبی شایسته برای آیپد تبدیل کرده‌اند.

البته این عملکرد فوق‌العاده چندان ارزان نخواهد بود! ارزان‌ترین مدل از این تبلت هیبریدی مایکروسافت ۱۰۰۰ دلار است؛ در حالی که قیمت آن، بدون در نظر گرفتن اکسسوری‌ها، تا ۲۶۰۰ دلار هم قابل افزایش است.

۶-سامسونگ گلکسی تب اس ۸ پلاس

در کنار سرفیس‌های مایکروسافت که رقبای ویندوز آیپد به شمار می‌روند، سامسونگ هم گلکسی تب اس ۸ پلاس را در اختیار دارد که رقیب اندرویدی تبلت‌های اپل به شمار می‌رود. Galaxy Tab S۸+ به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است و با صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی امولد خود، به خوبی قادر است از پس هر کاری برآمده و باکیفیت‌ترین ویدیوها را به بهترین شکل نمایش دهد!

علاوه بر این، تبلت جدید سامسونگ با شروع قیمت از ۹۰۰ دلار (۲۰۰ دلار ارزان‌تر از قیمت پایه آیپد)، قلم‌های استایلوس S-Pen را هم به کاربران ارائه کرده و ارزش بالاتری در مقایسه با آیپد پرو دارد. این دستگاه همچنین ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی داشته و از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی امکان ارتقای حافظه را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

گلکسی تب اس ۸+ همان تبلت اندرویدی پریمیومی است که قرار است به جنگ مستقیم اپل و آیپد پرو برود.

۷-لنوو کروم بوک دوئت ۳

کروم بوک ها نیز دسته‌ای از تبلت ها به شمار می‌روند که در سال‌های اخیر به خاطر کاربری ۲ در ۱ و قیمت مناسبی که دارند، به اقبال خوبی نزد مخاطبان رسیده‌اند. در میان این محصولات، Lenovo Chromebook Duet ۳ محصولی خاص به شمار می‌رود که به خاطر کیبورد جداشونده مغناطیسی و صفحه نمایش یازده اینچی‌اش، شبیه‌ترین دستگاه به آیپد است!

این تبلت از تراشه اسنپدراگون ۷c نسل ۲ بهره می‌برد که عملکرد میان رده بسیار خوبی را برای آن رقم زده است. علاوه بر این، دوئت ۳ همچنین قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

این محصول همچنین همانند سرفیس گو ۳ از یک استند در پشت بهره می‌برد. با این وجود، کیبورد مغناطیسی آن در جعبه محصول گنجانده شده که ارزش آن را به طور چشمگیری ارتقا می‌دهد. به این ترتیب، کروم بوک جدید لنوو به یکی از بهترین تبلت های سال ۲۰۲۲ تبدیل می‌شود که با قیمت ۳۲۰ دلاری خود، گزینه‌ای بی‌رقیب برای دانش آموزان تبدیل می‌شود.

۸-آیپد مینی ۶

علاقمندان به یک تبلت جمع و جور در اکوسیستم اپل، اکنون محصولی ایده‌آل در اختیار دارند! پس از چندین سال انتظار، اپل سرانجام طراحی تبلت‌های آیپد مینی را بروز کرد و ظاهری مشابه با سایر محصولات مدرن خود را به آن بخشید.

این تبلت ۵۰۰ دلاری از تراشه A۱۵ که قدرتمندترین آیفون های اپل به کا رفته‌اند بهره می‌برد و به یک هیولای کوچک در کیف شما تبدیل می‌شود. البته صفحه نمایش ال سی دی این تبلت در مقایسه با برخی اندرویدی‌های پریمیومی نظیر گلکسی تب اس ۸ پلاس کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد. با این حال این صفحه نمایش ضعیف‌تر قربانی کوچکی برای تهیه یک آیپد پرقدرت و جمع و جور با قیمت مناسب‌تر به شمار می‌رود!

iPad Mini ۶ یکی از بهترین تبلت های سال ۲۰۲۲ و بهترین گزینه برای افرادی‌ست که به دنبال یک تجربه قدرتمند iOS با قیمتی مناسب هستند. البته اگر قصد خرید اکسسوری‌هایی نظیر اپل پنسل را داشته باشید، باید هزینه‌هایی جداگانه را برای خرید هریک پرداخت کنید.

۹-لنوو تب P۱۱ پلاس

Lenvo Tab P۱۱ Plus هم محصول فوق‌العاده دیگری است که تجربه‌ای ارزان قیمت و میان رده از دنیای تبلت‌های اندرویدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

تراشه مدیاتک به کار رفته در این تبلت عملکرد فنی خیره‌کننده‌ای ندارد؛ اما برای امور روزانه کاملا کافی‌ست. همچنین چهار اسپیکر با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس هم دیگر برگ برنده این تبلت به شمار می‌روند که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را برای دستگاهی با این مشخصات فنی رقم می‌زنند.

پی ۱۱ پلاس همچنین یک محصول دو در یک به شمار رفته و کیبورد را نیز بدون هیچ هزینه اضافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این امر باعث می‌شود که قیمت ۳۴۳ دلاری آن بیش از پیش ارزشمند به نظر برسد؛ به طوری که کمتر محصولی قادر است با چنین قیمتی، این حجم از قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها