|
کدخبر: 277518

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۲ با شارژر شگفت انگیزش

زمانی که USB-IF برنامه‌های خود برای افزودن پروفایل Power Delivery برای شارژ ۲۴۰ وات را اعلام کرد، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این شارژرها به همین زودی قرار است در بازار موجود شوند. با این حال امروز گوشی ردمی نوت ۱۲ Explorer تقریباً به آن نقطه رسیده و شارژری با سرعت خیره‌کننده ارائه خواهد کرد.

فناوری مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۲ با شارژر شگفت انگیزش

مشخصات گوشی ردمی نوت ۱۲ Explorer شیائومی

از نظر مشخصات این گوشی بسیار شبیه به ردمی نوت ۱۲ Pro+ است که آن هم امروز معرفی شده. با این حال شارژر ۱۲۰ واتی آن گوشی در نسخه اکسپلورر جای خود را به شارژری ۲۱۰ وات داده است. ظرفیت باتری نیز در این گوشی کاهش یافته و از ۵۰۰۰ به ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت رسیده است.

شارژر بسیار سریع این گوشی می‌تواند تنها در مدت ۹ دقیقه ۰-۱۰۰ درصد را شارژ کند و در مدت پنج دقیقه ۶۶ درصد از ظرفیت این باتری شارژ خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که گوشی Redmi Note ۱۲ Pro+ در مدت ۱۹ دقیقه به‌طور کامل شارژر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که ظرفیت باتری آن گوشی هم ۱۶ درصد بیشتر است.

این فناوری انحصاری شیائومی است برای شارژرهای سریع. استاندارد USB-PD برای شارژرهای ۲۴۰ وات در آینده ۵۰ ولت در ۵ آمپر را در نظر گرفته است (با اندکی حاشیه ایمنی). اما شیائومی ولتاژ را پایین ۲۰ ولت که این‌ روزها بسیار رایج است نگه داشته و برق را به سه کانال ۲۰ ولت با ۳.۵ آمپر تقسیم می‌کند. این یعنی ۷۰ وات، اما هر کانال به گونه‌ای طراحی شده که تا ۱۰۰ وات را تحمل می‌کند تا از عملکرد پایدار و ایمن اطمینان حاصل کند.

همچنین شارژری که ۲۱۰ وات را ارائه می‌کند به لطف فناوری GaN به شکل شگفت‌آوری کوچک است (ابعاد آن ۶۷.۳×۶۴.۳×۳۰ میلیمتر). برخلاف برخی دیگر از شارژرهای سریع این شارژر خروج کامل ۲۱۰ وات خود را حتی در کشورهایی با شبکه برق ۱۱۰ ولت نیز ارائه می‌کند. برای این شارژر کابل یک متری با چیپ E-mark نیز در نظر گرفته شده که فقط از این شارژر پشتیبانی کرده و شارژر هم بدون آن شارژ نخواهد شد.

حالا که همه چیز در رابطه با شارژر و باتری شگفت‌انگیز را گفتیم نوبت می‌رسد به قیمت گوشی ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر. Explorer از نهم آبان ماه با قیمت ۳۳۰ دلار (۲۴۰۰ یوان) در نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت راهی بازار خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که قیمت گوشی Pro+ در این نسخه ۲۲۰۰ یوان بود.

 

 

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها